اخبار داغ

رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس مطرح کرد؛

کمبود شدید سرانه‌های درمانی در غرب استان تهران

کمبود شدید سرانه‌های درمانی در غرب استان تهران
حسین چناقچی گفت: کمبود شدید سرانه‌های درمانی در شهرستان‌های قدس، ملارد و شهریار، خدمات‌رسانی در این حوزه را مختل کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین چناقچی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: شهرستان‌های قدس، ملارد و شهریار در غرب استان تهران با دو میلیون نفر جمعیت همواره مورد ظلم قرار گرفته‌اند.

وی از ترافیک محورهای مواصلاتی به عنوان یکی از مشکلات این مناطق تهران یاد کرد و گفت: به دلیل تعدد مراکز تولیدی و صنعتی در حوزه این شهرستان‌های مهاجرپذیر، تردد جمعیت کارگرنشین موجب ایجاد ترافیک در منطقه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس عنوان کرد: با وجود حجم بالای ترافیک به ویژه در محدوده پل سعیدآباد، این پل چند سالی است به صورت نیمه کاره رها شده و به دلیل تکمیل نشدن، زیر بار ترافیک نرفته است.

چناقچی برون رفت از معضل ترافیک در این سه شهرستان را در گرو احداث خط آهن و مترو دانست و بیان کرد: پیشتر پیشنهاد تاسیس شرکت حمل و نقل ریلی استان تهران مطرح شده بود، اما پیگیری نشد.

وی تاکید کرد: با وجود ۷۰ معدن فعال و تردد خودروهای سنگین و ایجاد آلودگی صوتی و زیست محیطی، اما یک ریال عوارض آلایندگی به این شهرستان‌ها پرداخت نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان این است که تنها دو بیمارستان در این سه شهرستان وجود داشته و مردم به شدت از کمبود تخت‌های بیمارستانی رنج می‌برند.

چناقچی تاکید کرد: بیمارستان در حال احداث در شهرستان ملارد چند سالی است نیمه کاره مانده و بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار نیز در حال تبدیل شدن به یک اثر تاریخی است، از این‌رو انتظار می‌رود دولت سیزدهم نسبت به تکمیل و اجرای پروژه‌های نیمه تمام و افزایش سرانه درمانی و تخت بیمارستانی در این منطقه اقدام کند.

وی افزود: قرار گرفتن منطقه مسکونی کاووسیه در حریم خط آهن تهران-تبریز-میانه سالانه حوادث تلخی را به وقوع پیوسته و موجب جان‌باختن تعدادی از افراد ساکن در این محدوده می‌شود، البته با وجود پیگیری‌های مکرر اما تعهدات خط آهن به منطقه شهر قدس اجرایی نشده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس در ادامه دوگانگی‌ها و چندگانگی‌ها در شوراها و مدیریت شهری را ناشی از مشکلات مرتبط با قانون جامع خدمات شهری دانست و گفت: مادامی که این قانون اصلاح و تصویب نشود، شوراها از این معضل رنج می‌برند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه