اخبار داغ

همرزم با شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه جنوب شرق کشور:

اخلاص و عشق به ولایت بزرگ­ترین سرمایه «حاج قاسم» بود/ مشکلات اقتصادی با مکتب و منش شهید سلیمانی حل خواهد شد

اخلاص و عشق به ولایت بزرگ­ترین سرمایه «حاج قاسم» بود/ مشکلات اقتصادی با مکتب و منش شهید سلیمانی حل خواهد شد
قنبری با تأکید بر اینکه اخلاص و عشق به ولایت بزرگ­ترین سرمایه «حاج قاسم» بود، گفت: اگر امروزه مردم کار و مسئولیت را به این مکتب واگذار نمایند مسلم بدانند که همچنان که در سطح منطقه ­ایی و جهانی، ایران با رشادت و خدمات شهید سلیمانی­‌ها درخشید و در اوج قدرت و امنیت قرار گرفت؛ در سطح داخلی هم همه مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی با مکتب و منش شهید سلیمانی حل خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علی اصغر قنبری، مدرس دانشگاه با اشاره به محبوبیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بین جناح های سیاسی داخلی و خارجی گفت: زمانی که سردار قاسم سلیمانی توسط ارتش تروریست آمریکا در غرب آسیا ترور شد و به شهادت رسید، همه ما دیدیم که همه جناح­ها و سلایق سیاسی از این قضیه دردناک، ابراز ناراحتی کردند و حتی بعضی که شاید با انقلاب اسلامی میانه خوبی هم ندارند، نسبت به این موضوع ابراز تأسف کردند و از سردار شهید سلیمانی به عنوان یک انسان وارسته و فداکار تمجید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی بیان کرد: حاج قاسم خارج از گروه بندی­های سیاسی، و در کل کشور دارای محبوبیت خاصی بودند. علاوه بر این شاهد بودیم که سردار شهید در ترویج و تبیین ارزش­های اسلام و منویات رهبر معظم انقلاب، موفق بودند و از نفوذ کلام عمیقی در بین کلیه آحاد جامعه برخوردار بودند، اما هیچ گاه به کسی جسارت و اهانت و هتک حرمت نکردند.

,

اصغری با اشاره به اینکه این موفقیت و سربلندی سردار شهید به خاطر اخلاص و معنویت عجیب شان بود که برگرفته از عشق به انقلاب اسلامی و تقدیم همه چیز در راه ولایت بود، ادامه داد: اخلاص یعنی این که ایشان فداکاری می ­کرد اما خودش چیزی را نمی­ دید؛ همه نگاهش به رهبرش بود. او این فداکاری و اخلاص را سال­ها در میدان ­های دفاع مقدس تمرین کرده بود. او عشق به رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه­ ای را در میدان های دفاع مقدس در ادامه عشق به امام خمینی (ره) آموخته بود.

,

وی به بخشی از وصیت نامه سردار دلها اشاره  و تصریح کرد: ایشان در وصیت نامه سیاسی الهی خود می ­فرماید: «خداوندا ! تو را سپاس که مرا صلب به صلب، قرن به قرن، از صلبی به صلبی منتقل کردی و در زمانی اجازه ظهور و وجود دادی که امکان درک یکی از برجسته ­ترین اولیائت را که قرین و قریب معصومین است، عبد صالحت خمینی ­کبیر را درک کنم و سرباز رکاب او شوم.»

,

این مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد: در هر حال اخلاص و عشق ایشان به ولایت، بزرگ­ترین سرمایه ­ای بود که دوست و دشمن را به تحسین واداشت. در همین راستا می ­توان به این موضوع  اشاره کرد که وقتی برخی از یاران امام علی(ع)، فضائل ایشان را نزد معاویه نقل می­ کردند، معاویه به ­گریه می ­افتاد و این فضائل را می­ ستود. همچنین می ­بینیم که ابوالفضل العباس(ع) را همه تحسین می­ کنند، چون اخلاص واقعی داشت، چون عشق به ولایت و امامت داشت.

,

اصغری با بیان اینکه شهید سلیمانی دارای چهره­ای بین ­المللی بود و در جهان به عنوان نماد مقاومت شناخته می ­شد و مورد احترام تمام آزادمردان جهان بود و خواهد بود، گفت:  حاج قاسم با اخلاص و نیتی ­که داشت توانست داعشی­ که بسیاری از کشورهای غربی و عربی به صورت پنهان و آشکار از آنان حمایت  می­ کردند؛ مثل دوران دفاع مقدس که چندین کشور غربی و عربی از صدام بعثی حمایت می­ کردند؛ به شکست و عزیمت از منطقه غرب آسیا وادار نماید. اگر داعشی­ ها در صحنه عراق و سوریه پیروز می­ شدند، تنها آسیب و خطر ­آنها شامل ایران نمی­ شد بلکه خطر آنها برای کل بشریت بود؛ حتی برای کشورهای غربی.

,

وی با اشاره به ساده زیستی و مردمی بودن سردار دلها، مطرح کرد: سردار شهید سلیمانی مصداق آیه « أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بود. یعنی مصداق بارز یک مؤمن به خداوند بود که در برابر کفار سَر سخت و شدید اما در میان مسلمین، مهربان بود. ایشان با وجود مشغله زیادی که داشت، به صله رحم (دیدار اقوام و خویشاوندان) اهمیت ویژه ­ای می ­داد و حتی به اقوام دور خود هم مرتب سرکشی می­ کرد.آنها را نیز به اسم کوچک می­ شناخت و صدا می ­زد. معروف است که درخت هر چه پُرثمرتر می ­شود، افتاده‌­تر می­ شود؛ این نکته واقعا در مورد شهید سلیمانی صدق می­کرد.

,

اصغری با نقل خاطره ای از  یکی از دوستان سردار شهید سلیمانی ادامه داد: این دوست حاج قاسم می ­گوید: «حاجی (سردار شهید سلیمانی) احترام خیلی زیادی برای پدرشان قائل بودند. وقتی به استان کرمان می ­آمدند، اگر وقت محدودی هم داشتند، حتما به پدر بزرگوارشان سَر می­زدند. حاجی وقتی به دیدار پدر بزرگوارشان می ­رفتند، پدرشان را حمام می­کردند، لباس­هایش را با دست خودش می­شست و جایی برای استراحت پدر پهن می­کرد؛ تا مادر ایشان نیز در قید حیات بودند، نسبت به مادر نیز چنین بود.»

,

همرزم با شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه جنوب شرق کشور تأکید کرد: سردار شهید سلیمانی در عین حالی که خیلی مهربان و خوش اخلاق بود اما جذبه و ابهت عجیبی داشتند. یادم هست در سال­های ۱۳۷۲ که سردار شهید سلیمانی فرمانده قرارگاه امنیتی شرق کشور بودند و مسئولیت مبارزه با اشرار و قاچاقچیان را بر عهده داشتند، هر وقت که به قرارگاه ما در نزدیک نهبندان می‌­آمدند که اوضاع را به صورت میدانی بازدید کنند و تصمیم بگیرند؛ قبل از شروع بازدید و جلسه رسمی، با همه بچه ­ها سلام و احوال­پرسی بسیار گرم و صمیمی می ­کردند که گویا بچه­ ها را از چند سال قبل می ­شناسند. اما به محضی که بازدید و یا جلسه رسمی را شروع می­ کردند، خیلی جدی و با ابهت، افراد را راهنمایی می­ کردند و از آنان کار و مسئولیت می­ خواستند؛ به گونه ­ایی­ که همه می­ دانستند که کار را باید بدون کم و کاست انجام دهند.

,

وی در ادامه بیان کرد: در هر حال امروزه به تعبیر درست مقام معظم رهبری، این ویژگی­های اسلامی و انسانی برجسته شهید سلیمانی، نه به عنوان یک فرد، بلکه به عنوان یک مکتب باید در جامعه ما ساری و جاری شود.

,

اصغری خاطر نشان کرد: اگر امروزه مردم کار و مسئولیت را به این مکتب واگذار نمایند مسلم بدانند که همچنان که در سطح منطقه ­ایی و جهانی، ایران با رشادت و خدمات شهید سلیمانی‌­ها درخشید و در اوج قدرت و امنیت قرار گرفت؛ در سطح داخلی هم همه مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی با مکتب و منش شهید سلیمانی حل خواهد شد.

,

این مدرس دانشگاه گفت: کسانی هم که مکتب شهید سلیمانی را برنمی ­تابند، اگر سوابق آنها را بررسی نماییم می­ بینیم که ویژگی­های شهید سلیمانی از قبیل ولایت مداری، اخلاص، مردمی بودن و مرد میدان بودن را در خود ندارند. لذا همواره سعی می­ کنند از روی حسادت و عقده ­های درونی، ارزش کار این مکتب را در طول تاریخ انقلاب از دفاع مقدس تا الان زیر سئوال ببرند.

,

وی افزود: الحمدالله با روی کار آمدن دولت انقلابی به ریاست ­آیت الله رئیسی، مکتب شهید سلیمانی مورد توجه بیشتری قرار گرفته و بارقه­ های امید در دل مردم فهیم و ولایت مدار ایران زنده شده است. به برکت انقلاب اسلامی و برکت خون شهیدانی مثل شهید سلیمانی ­که در واقع سردار دل­ها لقب گرفته ­اند، تجربیات و درک مردم از مسائل و فراز و نشیب­ های انقلاب بیشتر و خدمت­گذاران واقعی و غیر واقعی را بهتر می شناسند.

,

همرزم با شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه جنوب شرق کشور  تأکید کرد: اگر مسئولین ما ویژگی­ها و منش شهید سلیمانی ­که همان منش شهدای بزرگواری مثل شهید بهشتی، مطهری، رجایی، باهنر، چمران، صیاد شیرازی، همت، باکری، شوشتری و… می­ باشد، سرمشق و پیشه خود سازند؛ قطعا تهدیدات و تحریم­ های دشمنان انقلاب اسلامی خنثی می ­شود و با یاری مردم فهیم از گردنه­ های سخت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی عبور، و عزت و سربلندی همیشگی، نصیب ایران اسلامی خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه