اخبار داغ

در گفت‌وگویی عنوان شد؛

شهید سلیمانی پشتوانه و دلگرمی برای مردم بود/ توسعه روابط تجاری و اقتصادی با تلاش‌های حاج قاسم برای تامین امنیت

شهید سلیمانی پشتوانه و دلگرمی برای مردم بود/ توسعه روابط تجاری و اقتصادی با تلاش‌های حاج قاسم برای تامین امنیت
یک فعال اقتصادی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اقداماتی که حاج قاسم برای امنیت مرزها، به‌خصوص مرزهای غربی کشور انجام داده بود، روابط تجاری بسیار خوب و موثری با کشورهای همسایه برقرار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمودرضا یوسفی مدیرعامل کارخانه مهراس کویر در گفتگو با خبرنگار خاورستان اظهارکرد: از جمله ویژگی هایی که شهید سلیمانی را محبوب دلها کرد، مردمی بودن، ساده زیستی، شجاعت، استقامت، شهامت، ایستادگی در مقابل بدخواهان ملت و گفتار صریحی که در قلب و جان مردم می نشست، بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: او شخصیتی جهادی و مرد عمل بود و در تمام میدان ها و عرصه ها تا خط مقدم حضور پیدا می کرد و از جنگیدن و مقاومت کردن هراسی نداشت.

,

مدیرعامل کارخانه مهراس کویر گفت: چون حاج قاسم در تمام مسائل، مشکلات و گرفتاری ها در کنار مردم، به فکر مردم و نقطه قوتی برای آنها بود، مردم به پشتوانه سردار سلیمانی دلگرم بودند و این دغدغه مندی اش باعث ایجاد احساس قلبی و دلی بین مردم و او شده بود.

,

یوسفی با اشاره به اینکه امروز؛ جهادی بودن و مرد عمل بودن نیاز مبرم جامعه است، ادامه داد: تفاوت شهید سلیمانی با خیلی از مسئولان قبلی و فعلی کشور این است که ساده زیستی؛ لفظ و شعار او نبود بلکه این ویژگی با گوشت و پوست او عجین شده بود. زندگی ساده ای داشت، از مسائل اقتصادی و دنیوی عبور کرده و در کنار مردم بود، در حالی که بسیاری از مسئولان؛ شعار ساده زیستی می دهند ولی در عمل اینطور نیستند که بسیاری از فسادها و اتفاقات حوزه اقتصادی هم دلیلی بر شعاری بودن ساده زیستی مسئولان است.

,

وی تاکید کرد: اگر مسئولان از عملکرد و رفتار و منش حاج قاسم الگوگیری کنند، مردمی و ساده زیست باشند، حرف و عملشان یکی باشد و با همت خود جلوی رانت ها و فساد ها را بگیرند، قطعا اتفاقات خوبی در کشور خواهد افتاد.

,

او افزود: اما متاسفانه حرف و عمل مسئولان یکی نیست و به همین دلیل هم گرفتاری ها و مشکلات زیادی در کشور وجود دارد، در حالی که برای رفع این مشکلات نیاز به اقدام صریح و جهادی داریم.

,

مدیرعامل کارخانه مهراس کویر تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون مردم در شرایط سخت و تحت فشارهای اقتصادی و معیشتی قرار دارند و تنها راه رفع این شرایط، اقدام عملیاتی و جهادی در سطح کشور است.

,

وی با بیان اینکه اولین لازمه برای عبور از مشکلات کشور؛ مردمی، جهادی و انقلابی بودن مدیران است، افزود: انتخاب و انتصاب مدیران انقلابی و جهادی، با اخلاص، به دور از وابستگی های مادی و اهل عمل به شعارها، ضروری است.

,

توسعه روابط تجاری و اقتصادی با تلاش های حاج قاسم برای تامین امنیت

, توسعه روابط تجاری و اقتصادی با تلاش های حاج قاسم برای تامین امنیت, توسعه روابط تجاری و اقتصادی با تلاش های حاج قاسم برای تامین امنیت,

یوسفی با اشاره به نقش شهید سلیمانی در ایجاد امنیت و برقراری روابط تجاری مناسب با دنیا، اظهارکرد: شهید سلیمانی علاوه بر دیدن جبهه نظامی، برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و فشارهای دشمن هم، نگاه و دیدگاه اقتصادی داشت و با توجه به اقداماتی که در امنیت مرزها؛ بخصوص مرزهای غربی کشور انجام داده بود، روابط تجاری بسیار خوب و موثری با کشورهای همسایه برقرار شد.

,

وی بیان کرد: امنیت؛ مهم ترین و اولین اولویت در مسائل تجاری و اقتصادی است و در واقع زیرساخت وبستری برای ارتباط تجاری و اقتصادی با دنیا است که حاج قاسم نگاه ویژه ای به این موضوع داشت و با ایجاد امنیت، این بستر را آماده کرده بود.

,

مدیرعامل کارخانه مهراس کویر یادآور شد: بنابراین حاج قاسم با اینکه فرمانده جنگ نظامی بود، اما تنها نگاه نظامی نداشت، بلکه همه مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و … را در یک قاب می دید و نگاه بلندمدتی نسبت به این موضوعات در کشور داشت.

,

یوسفی اظهارکرد: امروز خط مقدم کشور؛ جبهه اقتصادی و خطوط تولید کارخانجات است و کارآفرینان، تولیدکنندگان، کارگران و همه فعالان این حوزه هم سربازان جبهه اقتصادی هستند.

,

لزوم حل مشکلات اقتصادی با الگوگیری از شهید سلیمانی

, لزوم حل مشکلات اقتصادی با الگوگیری از شهید سلیمانی, لزوم حل مشکلات اقتصادی با الگوگیری از شهید سلیمانی,

مدیرعامل کارخانه مهراس کویر با اشاره به اینکه امروز ایران به عنوان یکی از قدرت های نظامی مطرح است و دیگر در این زمینه دغدغه ای نداریم، گفت: اما متاسفانه در حوزه اقتصادی ضعیف هستیم که عبور از این ضعف و پیروزی در این جنگ، نیازمند گذاشتن وقت و کار زیاد و جهادی است.

,

وی افزود: برای کسب این پیروزی هم؛ هیچ راهی به جز حمایت از تولید، کارخانه جات و زیرساخت های اقتصادی وجود ندارد. همین که چندین سال است که مقام معظم رهبری بر موضوع رونق تولید و رفع مشکلات آن تاکید می کنند، حتما حکمت های زیادی در آن نهفته است.

,

وی بیان کرد: برای رفع مشکلات حوزه تولید، باید مدیران و مسئولان نگاه جهادی داشته باشند و ضمن ایجاد زیرساخت های مورد نیاز، مشکلات و موانع بر سر راه تولید را هم حل کنند تا اقتصاد و تولید قوی داشته باشیم.

,

وی یادآور شد: بسیاری از کارگران، کارآفرینان و فعالان حوزه اقتصادی، همان سربازان دفاع مقدس هستند که اکنون هم در جبهه اقتصادی حضور دارند. این سربازان نیازمند کمک و نگاه ویژه مسئولان دارند تا بتوانند همانطور که در جبهه نظامی پیروز شدند، در حوزه اقتصادی هم قوی و پیروز شوند.

,

وی با تاکید بر لزوم ادامه راه شهید سلیمانی، گفت: باید همه مدیران دولتی و همچنین مدیران بخش خصوصی و تولیدکنندگان، با الگوگیری از حاج قاسم به عنوان یک الگوی خوب، برای حل مشکلات حوزه اقتصادی تلاش کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه