اخبار داغ

روایتی از یک حضور؛

التماس دعای "حبیب" از "حسام خوشنویس" برای شهادت

التماس دعای "حبیب" از "حسام خوشنویس" برای شهادت
شهید سردار حاج قاسم سلیمانی فقط یک بار به استان سمنان آمد آن هم برای حضور در مراسمات شهید حسن شاطری، که از شهید خواست برای شهادتش دعا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ دوسال از شهادت" حبیب(حاج قاسم) " می‌گذرد؛ او فقط یک بار به استان سمنان سفر کرد، آن هم در زمانیکه فرمانده اش به شهادت رسید و سیاه پوش و عزادار شهید حسن شاطری یکی از یاران قدیمی اش شده بود. حاج قاسم با حضور در مراسمات به همه دنیا نشان داد که همچنان راه "حسام خوشنویس" ادامه دارد و در آن میان از شهید شاطری خواست برای شهادتش دعا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

در نخستین سالگرد شهادت حاج حسن شاطری که در بارگاه امامزاده یحیی برگزار شد؛ او با لباس رزم، با ظاهری بسیار ساده و بی‌آلایش در جمع مردمی حاضر شد که داغدار همشهریشان بودند و چشمشان از سوگ حاج حسن اشکبار بود. سمنانی ها که نخستین بار بود که فرمانده سپاه قدس را می دیدند به گرمی از او استقبال کردند و شعارهایی نیز در حمایت از اقدامات انقلابی او سردادند.

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

تواضع و فروتنی از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی بود که نحوه برخورد و پاسخگویی او به مردم در این سفر بیانگر تواضع و فروتنی، این پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره) بود.

,

شهید سلیمانی از همرزمش حاج حسن شاطری حرف زد و از آن سرباز ولایت از خطه سمنان به عنوان " مدل" یاد کرد  و گفت:  شهید شاطری یک مدل بود؛ مدل رفتاری و اخلاقی و یک الگو بود و من فکر نمی‌کنم هیچ کس اندازه او توانسته تبلیغ مذهب کند.

,

حاج قاسم، دل داغدیده مردم سمنان را با حرف هایش التیام داد و می گفت: شهید شهر شما دل‌های لبنانی‌ها را گرفته، او با حقیقت عمل و اخلاق خودش قلب هایشان را تصاحب کرده است.

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در صحبتی درباره شهید شاطری گفته بود: «وقتی صحبت از شهید شاطری می‌کنیم حرف از یک فرمانده لشکر، فرمانده پادگان یا فرمانده نظامی منصوب شده نیست. چرا دفاع مقدس ما تبدیل به یک مدرسه شد؟ مدرسه‌ای عمیق‌تر از دفاع مقدس پیدا نمی‌شود که مدل رفتاری حقیقی دینی، اخلاقی، مدیریتی در ابعاد گوناگون را به نمایش گذاشته باشد. شهید شاطری چهره غم گرفته در اثر خرابی‌های وسیع را با رفتارش چنان عوض کرد که فکر نمی‌کنم هیچ کس توانسته باشد به این اندازه تبلیغ مذهب کند.‌

,

نمی‌توان به شاطری مدال داد و گفت او فلان تپه را گرفت. کار او بزرگتر از فتح تپه و مکان بود. او دل‌ها را تصرف کرد، با حقیقت عمل خود و اخلاق خودش؛ برای همین بزرگی‌اش زمانی نمایان شد که رفت.

,

باید بروید جنوب لبنان تا ببینید مسیحی‌ها برای کمتر شهیدی می‌روند در کلیسا و در مناطق خود مجلس می‌گیرند، اما تمام مذاهب و ادیان جنوب لبنان برای شهید شاطری مراسم گرفتند. او صدور اخلاق و رفتار کرد و از این رو ماندگار شد. در جایی شهید شاطری را دیدم که مردم برای او دست تکان می‌دادند و در مشکلات به او رجوع می‌کردند.

,

این‌ها فرد نیستند، شهر نیستند، بزرگتر از یک شهر هستند. بعضی وقت‌ها انسان فرد را از دست می‌دهد، بعضی وقت‌ها یک فرد اندازه یک شهر و استان، استان گاهی بزرگ‌تر از یک استان است و اندازه کشور است و نماد مذهبی است. انسان لذت می‌برد از این افراد، شیعه یعنی این، کدام قلب است که تسلیم این افراد نشود؟!»

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

و اینگونه شد که بعد از همرزمش، او شد مرد میدان و ادامه دهنده راهش؛ او با همین رویکرد شهادت طلبانه کار‌هایی را انجام داد که او در لیست تحریم آمریکا قرار گرفت و صهیونیست‌ها را آنچنان به خشم آورد که 13 دی سال 98 وقتی در مسیر بغداد در حال تردد بود و خودروی حامل او را تیرباران کردند.

,

حاج قاسم شد قهرمان مردم جهان که سخن گفتن از مردی که بیش از نیمی از عمر 40ساله خدمت خود را در گمنامی و مجاهدت‌های خاموش گذرانده کار آسانی نیست، سال‌ها باید بگذرد تا کسانی پیدا شوند و بتوانند برخی از نقاط ناشناخته کارنامه درخشان این مجاهد نستوه را برای افکار عمومی آشکار کنند تا شاید از آن طریق بهتر بدانیم حقایق پنهان از مجاهدت‌های این فرمانده شهید را درک کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه