اخبار داغ

وزیر کار اعلام کرد؛

پیش‌بینی بودجه ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی برای کسب و کارها

پیش‌بینی بودجه ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی برای کسب و کارها
براساس اعلام وزیر کار، شورای عالی اشتغال مبلغ ۱۶۰ هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات تکلیفی برای اشتغال و کسب و کارها در نظر گرفته که پس از تصویب در لایحه بودجه ۱۴۰۱ از فروردین ماه اجرایی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موضوع صیانت از نیروهای کار و حمایت از کارفرمایان و حفظ اشتغال بنگاههای اقتصادی از جمله وظایف وزارت کار به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بی تردید نقش بانکها در حمایت از تولید و بنگاههای تولیدی نیز حایز اهمیت است؛ اگر بانکها به نقش خود در قبال تولید عمل کنند، زمینه رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار فراهم شده و بازار اشتغال نیز متحول می شود.
,
 
,
حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در احیای کارخانه‌های نیمه تعطیل می گوید: در بخش صنعت، فعالیت های خوبی برای راه اندازی کارخانه های جدید و احیای کارخانه های نیمه تعطیل و تعطیل شروع شده است.
,
 
,
به گفته وی در شورای عالی اشتغال ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برای تقویت و اشتغال کسب و کارها از محل تسهیلات تکلیفی در بودجه در قالب تبصره ۱۶ و  ۱۸ در نظر گرفته شده که بعد از تصویب در بودجه ۱۴۰۱، از فروردین ماه اجرایی می شود.
,
 
,
عبدالملکی معتقد است: قوانین مختلفی برای اعطای تسهیلات از وام‌های خرد تا چند صد میلیون تومانی بر اساس شرایط شورای پول و اعتبار وجود دارد.
,
 
,
در همین راستا، علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزیر کار  بر ضرورت حمایت از تولید داخل تاکید کرده و می گوید: تلاش ارکان وزارت مردم این است که چرخ تولید هیچ کارخانه‌ای از کار نیفتد و به وضعیت معیشت کارگران رسیدگی شود.
,
 
,
وی رسیدگی به وضعیت معیشت کارگران را مورد اشاره قرار داده و می افزاید: دولت به دنبال رفع دغدغه حقوق و دستمزد و معیشت جامعه کارگری است و با تصمیم سازی در نشست های شورای عالی کار این معضلات را به حداقل خواهیم رساند.
,
 
,
آنطور که معاون وزیر کار گفته در حوزه اشتغال ظرفیت‌ها، شناسایی شده است تا ایجاد اشتغال مهارت محور، طبق زمان بندی به مرحله اجرا برسد.
,
 
,
دولت سیزدهم از زمان استقرار تا کنون در راستای حفظ اشتغال موجود و بقای بنگاههای اقتصادی، در جهت تسهیل کار و تولید گام برداشته است و به همین منظور رئیس جمهور در سفرهای استانی خود بازدید از کارخانه‌ها و واحدهای اقتصادی و دیدار با کارآفرینان و صاحبان کسب و کارها را در برنامه خود قرار داده است.
,
 
,
وی ضمن انتقاد از تعطیلی واحدهای تولیدی اعلام کرده است :" هیچ بانکی حق ندارد واحد تولیدی را تعطیل کند و موجب بیکاری کارگران شود. "
,
 
,
رئیس جمهور همچنین در این سفرها دستورات لازم را به جهت احیای مجدد بنگاههای راکد و تعطیل شده و راه اندازی واحدهای تولیدی صادر کرده است.
,
 
,
تشکیل کارگروه‌های رفع موانع تولید در استانها، تنظیم روابط کارفرمایان و کارگران در چارچوب قانون کار و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، از جمله اقداماتی است که هم اکنون در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور حمایت از کارگران و جلوگیری از ریزش نیروهای کار و تقویت بنگاههای تولیدی در حال پیگیری است.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
منبع: ایسنا
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه