اخبار داغ

حسن عباسی در ویژه برنامه زنده دانشگاه‌های تبریز عنوان کرد؛

مدیریت حاج قاسم در منطقه استراتژیک و چندوجهی بود/ اعتبار بودجه‌ای در اختیار حاج قاسم ۵۰۰ برابر کمتر از ارتش آمریکا در منطقه بود

مدیریت حاج قاسم در منطقه استراتژیک و چندوجهی بود/ اعتبار بودجه‌ای در اختیار حاج قاسم ۵۰۰ برابر کمتر از ارتش آمریکا در منطقه بود
عباسی گفت: حج قاسم در موضوع سوریه بازهم به درخواست رئیس جمهور این کشور وارد میدان شد و باید به جای تمام مسئولین نظامی‌و امنیتی تصمیم گرفته و عمل کند پس این یک مدیریت چند وجهی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حسن عباسی در گفت‌وگویی زنده به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تبریز در خصوص مدیریت مقاومتی، روش مدیریت مقاومتی حاج قاسم برای الگوی اقتصادی اظهار داشت: برای الگو قرار دادن این نوع مدیریت باید بدانیم که اولا مدیریت سردار سلیمانی چگونه بوده و از چه روش‌هایی برای این مدیریت استفاده کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با بیان اینکه حاج قاسم مدیریت استراتژیکی داشت که از چندوجه بی نظیری بود؛ گفت: اگر در کشور ما یک مشکل ملی پیش بیاید که در آن وجهه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وجود داشته باشد شورای عالی امنیت ملی آن را اداره و در بُعد نظامی‌سه دستگاه برای مدیریت آن به میدان می‌آیند.

,

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: اما قاسم سلیمانی وقتی داعش وارد عراق شده و تا پشت دروازه‌های بغداد می‌رسد و نخست وزیر وقت عراق درخواست کمک می‌کند باید به جای پلیس، استخبارات و ارتش وارد عمل شود در حالیکه وضعیت اجتماعی آنجا را هم باید سامان دهد.

,

وی با بیان اینکه این در حالی است که نیمی‌از کشور اشغال شده است، عنوان کرد: همین موضوع را به سوریه ببرید که دو سوم کشور از دست رفته و مردم آواره شده اند و بازهم به درخواست رئیس جمهور این کشور  وارد میدان شد و حاج قاسم باید به جای تمام مسئولین نظامی‌و امنیتی تصمیم گرفته و عمل کند پس این یک مدیریت چند وجهی است.

,

عباسی تصریح کرد: در این نوع از مدیریت که حاج قاسم به عنوان مستشار در کشورهایی مثل عراق و سوریه بود بعد از سر و سامان دادن اوضاع و سازماندهی افراد مستشارانی را تربیت کرده و کار را به آنها می‌سپرد.

,

وی ادامه داد: نکته بعدی سطح مدیریتی سردار سلیمانی با تراز جهانی بود که حاج قاسم وارد نبردی می‌شد که آمریکا آن را برای نابودی اسلام علم کرده بود و افرادی مانند ریچارد هاوس اعلام می‌کردند که سی سال بعد مانند اروپا دین از بین می‌رود و کشورهای اسلامی‌هم به سوی سکولار شدن می‌روند.

,

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به اینکه سطح از مدیریت در کشورهای جنگ زده و آشفته را با کشور خودمان مقایسه کنید، ابراز داشت: در حالیکه حاج قاسم در کشورهای جنگ زده و آشفته امنیت و ثبات به وجود می‌آورد شما این مدیریت را با مدیریت ناکارآمدی در کشور باثباتی مانند ایران مقایسه کنید که برای تامین مرغ قرارگاه تامین مرغ ایجاد می‌کنند!

,

وی در خصوص مدیریت اقتصادی سردار سلیمانی اظهار داشت: در حالیکه نظامیان آمریکا با بودجه سالانه ۵۰۰ میلیارد دلار برای گسترش جنگ در منطقه بودند کل بودجه نظامی‌ما ۱۲ میلیارد دلار بود که به گفته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تمام آن هم پرداخت نمی‌شد!

,

عباسی تصریح کرد: مبلغ خیلی جزئی از این بودجه برای اعتبارات نظامی‌حاج قاسم بود و این در حالی است که وقتی ترامپ برای سال نوی میلادی به پایگاه نظامی‌در بغداد رفت در مصاحبه با رسانه‌ها عنوان کرد ما ۷ هزار میلیارد دلار در اینجا خرج نکرده‌ایم که با چراغ خاموش هواپیما در اینجا فرود بیاییم؛ شما این مبالغ را بودجه ناچیز حاج قاسم برای مقابله با آمریکا در منطقه مقایسه کنید.

,

وی خاطرنشان کرد: اعتبار نظامی‌حاج قاسم در طول ۱۴ سال ۵۰۰ برابر کمتر از ارتش آمریکا در منطقه بود پس ما در اینجا مدیریت اقتصادی حاج قاسم را هم می‌بینیم که با این بودجه مقابل آمریکایی ایستاده که در ۸۰ سال گذشته تنها کشوری بوده که همواره تجربه جنگ داشته و بهترین تجهیزات نظامی‌را دارد.

,

عباسی با اشاره به مدیریت زمانی حاج قاسم گفت: ما یک مدیریت روتین داریم که برای کوتاه مدت و بلندمدت برنامه ریزی داریم و یک مدیریت بحران داریم که زلزله و سیل آمده و باید مدیریت کرد؛ در منطقه هم آمریکا با یک برنامه ریزی روتین پشت پرده‌ها را چید اما حاج قاسم در یک تنگه زمانی با داعش و اتفاقات منطقه روبرو شد و آن را مدیریت کرد.

,

وی در پایان تصریح کرد: پس ما اینجا مدیریت حاج قاسم در یک تنگه زمانی هم را هم می‌بینیم که چگونه با یک مدیریت درست در مقابل برنامه ریزی‌های چند ساله آمریکا ایستاد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه