اخبار داغ

بازدید وزیر ارشاد از محل معجزه قرآنی قرن/ اسماعیلی: بازسازی و مرمت امامزاده ۷۲ تن در اسرع وقت انجام می گیرد

بازدید وزیر ارشاد از محل معجزه قرآنی قرن/ اسماعیلی: بازسازی و مرمت امامزاده ۷۲ تن در اسرع وقت انجام می گیرد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معجزه قرآنی رخ داده در امامزاده ۷۲ تن ساروق، معجزه قرن است و مخاطب آن همه مسلمانان جهان هستند، امید است با تصمیم گیری های موثر بتوان برنامه‌ای شاخص در شان این امامزاده انجام دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در جریان سفر به استان مرکزی از امامزاده ۷۲ تن ساروق محل وقوع معجزه قرآنی قرن و حافظ قرآن شدن کربلایی کاظم ساروقی بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با تأکید براینکه معجزه قرآنی رخ داده در امامزاده ۷۲ تن ساروق، معجزه قرن است و مخاطب آن همه مسلمانان جهان هستند گفت: امید است با تصمیم گیری های موثر بتوان برنامه‌ای شاخص در شان امامزاده ۷۲ تن این شهر انجام دهیم.
,
 
,
اسماعیلی خاطرنشان کرد: این معجزه عظیم نشان می‌دهد جایگاه این امامزاده بسیار مبارک و مقدس است و همه باید از این جایگاه معنوی بهره‌مند شوند. 
,
 
,
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تأکید بر لزوم بازسازی و مرمت قسمت قدیمی‌ این امامزاده در اسرع وقت انجام افزود: مسئله بازسازی بخش قدیمی امامزاده ۷۲ تن با مشارکت اوقاف و میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته و اعتبار مورد نیاز آن با تشخیص استانداری بدون هیچ‌گونه بروکراسی اداری اختصاص می یابد.
,
 
,
امامزاده ۷۲ تن ساروق در۵۰ کیلومتری شهر اراک قرار دارد،‌ اصل بنای اسن امامزاده ‌در دوره ایلخانی احداث شده و در دوره‌های سلجوقی تا قاجار،‌ الحاقاتی در آن صورت گرفته است.
,
 
,
طبق اسناد و مدارک موجود در مجموعه زیارتی ساروق امامزاده طاهر(ع) و شاهزاده علی(ع) و همچنین چهار تن از فرزندان و نوادگان امام سجاد(ع) به نامهای حضرت علی الصالح، عبیدالله، محمدبن علی و نصرت خاتون و ۶۶ نفر از نوادگان امامان معصوم، مریدان و شهدای اسلام، مدفون هستند.
,
 
,
یکی از معجزات قرن حافظ قرآن شدن کاظم ساروقی است که در این امامزاده صورت گرفته و بنای امامزادگان ۷۲ تن مربوط به سده ششم هجری است که در سال ۱۳۱۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
,
انتهای پیام 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه