اخبار داغ

در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

دشمنان در مقابل عزت و عظمت ملت ایران شکست خوردند/ انتقام همچنان ادامه دارد

دشمنان در مقابل عزت و عظمت ملت ایران شکست خوردند/ انتقام همچنان ادامه دارد
در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه این هفته سیستان و بلوچستان ائمه جمعه در خصوص مسائل مختلفی از جمله تبیین راه و مشی حضرت زهرا (س)‌ در دوران حیات و توجه ایشان به جایگاه ولایت، اهداف خاندان منحوس پهلوی از کشف حجاب و به تاراج بردن فرهنگ و معنویت جامعه ایرانی، توقیف کشتی اماراتی،‌ جنگ یمن و ضرورت رسیدگی فوری به سیل‌زدگان استان سخن گفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، شماری از ائمه جماعت سیستان وبلوچستان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه، بیان کردند: امروز دشمنان در مقابل عزت و عظمت ملت ایران شکست خوردند.

حضرت زهرا(س) با رفتارشان برای هدایتگری در جامعه استفاده کردند

آیت الله مصطفی محامی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)و همچنین سالروز شهادت  شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج قاسم میرحسینی، بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) بعد از رحلت حضرت محمد (ص) در آن شرایط سخت حاکم از هر ابزاری برای دفاع از امامت و ولایت استفاده کردند و در این راه به شهادت رسیدند.

وی با تسلیت شهدای اخیر حادثه کورین زاهدان افزود: آنان در مقابل دشمنان خارجی و داخلی ایستادند و جانانه دفاع کردند و جان خود را در این راه از دست دادند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهید سلیمانی در مورد مساله فضای مجازی و حاکمیت دشمن بر آن به دلیل اینکه آنان خود آن را بوجود آورده اند و هر طور که بخواهند می توانند به نفع خود از آن استفاده کنند، گفت: دشمن آنچه را که به عقاید و اخلاق مردم آسیب می رساند را در این فضا منتشر می‌کند و در عوض جلوی انتشار مسائلی که به ضررش است را می گیرد برای مثال هر کس که بخواهد از حاج قاسم سلیمانی و آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کند آن را حذف و برای ضربه زدن به افکار و اخلاق سیاسی و اجتماعی مردم از آن استفاده می‌کنند.

آیت الله محامی افزود: مسوولان باید بیشتر تلاش کنند تا هر چه زودتر شبکه ملی را راه اندازی کنند تا به فرمایش رهبر معظم انقلاب کنترل آن بدست خودمان باشد و در کنار آن برای نظارت بر فضای موجود نیز تلاش شود.

وی اظهار کرد: سطح شناخت مردم نیز باید درباره مسائلی که در فضای مجازی مطرح می شود افزایش یابد به گونه‌ای که از میان مسائلی که می بینند و می شوند درست ترین آن را قبول کنند.

امام جمعه زاهدان به بارندگی‌های اخیر در سیستان و بلوچستان بویژه بارندگی‌های جنوب استان و در حاشیه دریای عمان  که بسیار شدید بوده و مردم این مناطق آسیب دیده‌اند و خانه های آنان نیز نیازمند بازسازی است اشاره کرد و گفت: باید زیرساخت‌های شهر و مناطق به گونه‌ای اصلاح شود که در سال‌های بعد دوباره درگیر این مشکلات نشویم. 

اطاعت از اهل بیت باعث پیشرفت جوامع اسلامی می شود

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی، امام جمعه شهرستان چابهار در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهداف فتنه گران، بیان کرد: فتنه‌گران همیشه و هیچگاه دست از فتنه برنمیدارند و در همه جا در حال فریب هستند تا زمانیکه حقیقت آشکار نشود فتنه‌گری ادامه دارد، موضوع ساده ای نیست که بخواهیم از کنار آن بگذریم و فتنه‌گران با همه وجودشان دنبال فتنه هستند فتنه گر واقعیت و حقیقت را به مدل خود جلوه می‌دهد و حتی از راه‌های شرعی وارد می‌شود و ارزش‌ها را زیر سوال می‌برد.

وی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت صدیقه کبری افزود: عدالت و اطاعت از اهل بیت باعث انسجام در جامعه می‌شود که به هیچ فردی ظلم نشود و از تفرقه در جامعه جلوگیری شود و برای مسلمانان عزت آفرین می شود همانطور که حاج قاسم عزت بسیار زیادی برای ایران به وجود آورد و رهبر می‌فرماید ما باید دستورات اسلام را از فرزندان اهل بیت بگیریم.

خطیب جمعه چابهار تصریح کرد: 16 دی ماه سالروز حماسه دانشجویان بسیجی در سال ۵۹ است که دانشگاه را رها کردند و به دانشگاه الهی رفتند و در هویزه از خاک و کشور و ناموس خود دفاع کردند و شهید شدند آنها افرادی بودند که دانشگاه را رها کردند و به حسین زمان خود پاسخ دادند و در مقابل فتنه گران ایستادند.

وی ادامه داد: در سال 1314 کشف حجاب به دستور رضاخان در کشور پیاده شد که بی حجابی را پله ترقی رشد و توسعه کشور می دید که بسیاری از ایرانیان با رضاخان مخالفت کردند و امام رضا می فرماید زن نباید در جامعه خودنمایی کند که باعث فتنه می شود نباید باعث تحریک مردها شوید چرا که جامعه به فساد و اعمال ناشایست روی می آورد و سلامت جامعه تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام موسوی گفت: 19 دی سالروز حماسه خونین مردم حوزه علمیه و مردم قم در سال ۵۶ بود که جنایتکاران در روزنامه اطلاعات سر مقاله‌ای که به دستور مستقیم شاه به رهبر کبیر انقلاب اهانت کردند مردم قم غیرتمندانه به همراه علما به میدان آمدند و از امام دفاع کردند و خون ها ریخته شد این عزت و عظمت ما نتیجه خون دادن مردم در 19 دی است و یاد همه شهدا را گرامی میداریم.

کشتی اماراتی ها مقتدرانه در سالروز شهادت سردار دلها توقیف شد 

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان بیان کرد: بانوی عزیز صدیقه طاهره حضرت فاطمه (س) الگوی آسمانی است که خداوند متعال برای خواهران و برادران به صورت جامع خلق کرد.

وی با بیان اینکه امروز جنگ جنگ اراده ها است که ابزار جنگی آن فضای مجازی و رسانه ها است، افزود: بسیاری از شبکه های اجتماعی از انتشار اسم، تصویر و یادواری های رشادت‌ های سردار سلیمانی وحشت دارند.

امام جمعه سراوان ادامه داد: ناخدای ابزار قوی و یک غول رسانه های استکباری که امروز در اندیشه انسان ها و بشریت و به خصوص مسلمانان سنگینی می کند در دست استکبار است که باید هوشیار باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به اینکه دشمن توان مقابله با نظام را در میدان و زمین ندارد، اضافه کرد: امروز دشمن با ابزار غول آسای فضای مجازی تلاش می کند تا هدف خود را در رفتار، کردار و اندیشه امت به پا خواسته انقلاب اسلامی ایران ساری و جاری کنند.

وی گفت: امروز دشمن علیه دستاوردهای انقلاب و مسئولین دلسوز نظام سیاه نمایی می کند تا با ابزار قوی در فضای مجازی ارادت امت به پا خواسته انقلابی را تقلیل دهد که می طلبد مسیولین و دست اندرکاران بستر مناسب را فراهم کنند و مردم هر گفته، تحلیل و موارد مطرح شده که در این فضا برای دلسرد شدن مردم ایجاد می شود را باور نکنند و هوشیار باشند.

امام جمعه سراوان با بیان اینکه اگر امروز به تبلیغات سوء دشمن در فضای مجازی توجه نداشته باشیم اندیشه ها به گروگان دشمن درخواهند آمد و اذهان به سمت دشمن سوق داده می شود، خاطر نشان کرد: دشمن تلاش می کند تا در این فضای شیطانی و غبار آلود جوانان و نوجوانان را به انحراف بکشاند که مسئولیت فضای مجازی باید در این زمینه تلاش مضاعف و ساز و کار مناسب داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری تصریح کرد: یمن در سالروز شهادت سردار دلها با یک حرکت مقتدرانه، مجاهدانه، شجاعانه و دلیرانه اقدام به توقیف کشتی اماراتی ها کرد که این کشتی دارای تجهیزات جنگی برای غارت و قتل و عام مردم این منطقه بود.

وی اذعان کرد: این حرکت بسیار منسجم با رصد دقیق اطلاعاتی همراه بود که اهمیت قصه را بیشتر می‌کند و این کشتی توقیف شده نشان از این دارد که امروز جبهه ی دیگر در مقابل دشمن ایجاد شده و پیام دیگرش این است که کشتی توقیف شده جزء ائتلاف آمریکا، آل سعود و صهیونیست بوده است.

امام جمعه سراوان گفت: در سال ۱۳۵۶ روزنامه اطلاعات آن زمان به ساحت نورانی امام رحمة الله توهین کرد که مردم قم مقابل این توهین قیام کردند که مراجع تقلید و روحانیون نیز به این قیام پیوستند که این قیام تاریخی مردم قم و روحانیت برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران مقدمه و جلودار دیگر قیام ها شد.

حجت الاسلام و المسلمین بامری ادامه داد: برگزاری مراسمات مختلف و برپایی محافل عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) و شهادت سردار سلیمانی نشان از این دارد که مردم دلداده این شخصیت های ارزشمند هستند‌.

وی با اشاره به بارندگی های اخیر و ایجاد خسارت در برخی از مناطق استان، از مردم خواست تا در حد توان به افراد سیل زده کمک کنند و افزود: در برخی از مناطق این شهرستان افراد بی بضاعتی زندگی می کنند که حتی یک بخاری برای گرم کردن خانه هایشان ندارد که باید هلال احمر، کمیته امداد و دیگر نهاد های مرتبط به صورت جهادی وارد میدان شوند و به این افراد کمک کنند.

ستیز با جاهلیت، خط اصلی جهاد فاطمی(س) است

حجت الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهر علی اکبر، در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش به تقوای همه جانبه و اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر و قدردانی از نیروهای نظامی و انتظامی در برقراری امنیت، با اشاره به تشییع یک شهید گمنام در ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در شهر علی اکبر، گفت: تقارن تشییع پیکر این مسافرانِ به خانه‌ برگشته، با ایام فاطمیه و شهادت صدیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علیها، یاد و خاطره‌  آنان و مژده‌ بخش خیر کثیری است که از ناحیه‌ آنان برای کشور امام زمان (عج) فراهم خواهد آمد.

وی افزود: شهدای گمنام، گمنام در میان خاکیان و معروف در عرصه‌ی افلاکیان هستند و فداکارانی که پس از گذشت سالیان دراز از لحظه‌ی شهادتشان کشور را با رایحه‌ی معنویت و جهاد، معطّر می سازند و پرچم افتخار به خونهای ریخته شده در راه اسلام و قرآن را، بیش از پیش به اهتزاز در می آورند.

لطفیان سرگزی با تاکید بر ادامه راه شهیدان و ضرورت توجه به پیام شهدا گفت: پیام خون شهیدان عبودیت خداوند متعال، خدمت خالصانه، گره گشایی از کار و زندگی مردم، دشمن‌ شناسی و دشمن ستیزی است.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که دل در گرو جبهه حق دارند و برای تحقق اراده الهی تلاش می‌کنند، در ثواب عبادات انبیاء و اولیاء در طول تاریخ شریک هستند، افزود: پیغمبر اکرم(ص) با گفتار و رفتار خود، حضرت زهرا(س) را به‌عنوان شاخص حق معرفی کرد و مأموریت حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیغمبر اکرم(ص) نیز حفظ محور و تجسم ولایت حق یعنی امیرالمؤمنین(ع) بود.

خطیب جمعه شهر علی اکبر تاکید کرد: حادثه‌ی سیل ویرانگر درجنوب استان که خسارتهای سنگین به خانه‌ها و مزارع وارد ساخته و لطمه‌ی سختی به شهرها و روستاها وارد ساخته است موجب تأسف و تأثر ما شده، کمک‌های مردمی و ورود دستگاه های عمومی به عرصه‌ی امداد و جبران خسارت ها وظیفه‌ی مهمی است که می‌تواند گوشه‌ای از آلام آن مردم عزیز را برطرف کند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همه وظیفه داریم به کمک سیل‌زدگان بشتابیم، خاطر نشان کرد: خداوند متعال به مردم ما به ویژه کسانی که در معرض امتحانات دشوار قرار دارند، صبر دهد و با لطف خود سختی‌ها را جبران فرماید.

لطفیان سرگزی ادامه داد: عامل پیروزی این است که یک جماعتی ایمان درستی داشته باشند و این ایمان راسخ وبا بصیرت و عمل و اقدام همراه باشد؛ اینها وقتی روی هم گذاشته شد، نصرت خدا قطعی است.

این خطیب جمعه با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، گفت: ستیز با جاهلیت، خط اصلی جهاد فاطمی(س) است و اساسا هدف قیام حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها، از بین بردن جاهلیت ثانی بود همچنان که جهل ستیزی از مهمترین اهداف عاشورا است، از طرفی فاجعه عاشورا، ریشه در جهل مردم داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
, حضرت زهرا(س) با رفتارشان برای هدایتگری در جامعه استفاده کردند, حضرت زهرا(س) با رفتارشان برای هدایتگری در جامعه استفاده کردند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اطاعت از اهل بیت باعث پیشرفت جوامع اسلامی می شود, اطاعت از اهل بیت باعث پیشرفت جوامع اسلامی می شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کشتی اماراتی ها مقتدرانه در سالروز شهادت سردار دلها توقیف شد , کشتی اماراتی ها مقتدرانه در سالروز شهادت سردار دلها توقیف شد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ستیز با جاهلیت، خط اصلی جهاد فاطمی(س) است, ستیز با جاهلیت، خط اصلی جهاد فاطمی(س) است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
مستکبران از اسم و عکس سردار شهید سلیمانی هم واهمه دارند
 
, مستکبران از اسم و عکس سردار شهید سلیمانی هم واهمه دارند, مستکبران از اسم و عکس سردار شهید سلیمانی هم واهمه دارند,
,

حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه شهرستان ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان کرد: نوزدهم دی ماه به عنوان روز بصیرت نامگذاری شده و در این روز مردم ارادت خود را به ولایت فقیه نشان دادند.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: در مراسمات سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی همه دستگاه ها، مسئولین، آحاد مردم حضور پررنگی داشتند و باید اینگونه مراسم ها که ترویج مکتب سردار دلها را در بر دارد همیشگی باشد و به صورت‌ خودش جوش انجام دهیم و منتطر سالگرد شهادت او نباشیم.

وی اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی چشم دیدن مراسماتی از اینگونه که ترویج فرهنگ مکتب شهید سلیمانی را در بردارد را ندارند و با توجه به تعبیر مقام معظم رهبری مستکبران از نبود سردار دلها هم ترس و وحشت دارند که عکس او را که در فضای مجازی منتشر بوده را حذف می کردند.

وی عنوان کرد: امروز فضای مجازی یکی از ارکان مهم سیاسی است که عکس سردار شهید سلیمانی را دشمن نمی خواست در شبکه های اجتماعی باشد و برای تحقق این هدفش بسیاری از حساب ها را مسدود کرد.

این خطیب جمعه اذعان کرد: ضرورت دارد مسئولین دست اندرکار به شبکه ملی اطلاعات بیشتر توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نزول بارش باران در شهرستان های جنوب سیستان و بلوچستان خصوصا در کنارک و دلگان خساراتی به کشاورزان وارد کرد که باید مسئولین به آسیب دیدگان در این زمینه کمک رسانی انجام دهند.

وی عنوان کرد: همچنین از نیروهای سپاه پاسداران و ارتش شهرستان ایرانشهر در راستای برگزاری مراسمات تشییع و تدفین پیکر شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی تقدیر و تشکر می کنم.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه