اخبار داغ

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی (ره) قم:

تاکید شهید سلیمانی بر تبعیت از ولایت فقیه نشات گرفته از بصیرت بود/ «جبهه فرهنگی» راه دشمن برای ضربه به جمهوری اسلامی

تاکید شهید سلیمانی بر تبعیت از ولایت فقیه نشات گرفته از بصیرت بود/ «جبهه فرهنگی» راه دشمن برای ضربه به جمهوری اسلامی
حجت الاسلام مصباح عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی (ره) قم با بیان اینکه جبهه فرهنگی راه دشمن برای ضربه به جمهوری اسلامی است، گفت: تاکید شهید سلیمانی بر تبعیت از ولایت فقیه نشات گرفته از بصیرت بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، شب گذشته مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و رحلت علامه مصباح با حضور حجت الاسلام مجتبی مصباح در سالن معلم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

حجت الاسلام مجتبی مصباح عضو هیات علمی موسسه امام‌خمینی (ره) قم در این مراسم با اشاره به ضرورت الگوگیری در زندگی، عنوان کرد: الگوها نمونه‌های پیاده شده عینی و مجسم هستند که انگیزه افراد را برای انجام امور دشوار افزایش می‌دهند. از این جهت الگو قرار دادن علما و قهرمانان که در مسیر خود قله‌ها را فتح کرده اند حائز اهمیت است. لذا اگر بزرگداشت این عزیزان باعث توضیح ویژگی های برجسته آنها شود کار ارزشمندی انجام شده است.

,

این مدرس حوزه علمیه قم بصیرت را از ویژگی های برجسته شهید سلیمانی و مرحوم علامه مصباح بیان کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته هر دو بزرگوار بصیرت است. در زندگی حضرت زهرا (س) نیز پشتیبانی از ولایت با شرایط سیاسی و اجتماعی که پیش آمده بود بصیرت زیادی را می طلبید.

,

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی از افرادی بود که در جایگاه نظامی صاحب بصیرت فوق العاده بود و نحوه عملکرد در میدان را به خوبی تشخیص می‌داد. او می دانست برای محافظت از جمهوری اسلامی و حرم اهل بیت تا کجا باید رفت و چه گروه هایی را باید سازماندهی کرد تا عملیات موفقیت آمیزی داشت.

,

مصباح اضافه کرد: در جبهه فرهنگی یکی از ویژگی‌های علامه مصباح بصیرت فرهنگی بود که رهبر انقلاب نیز بر آن تاکید فرمودند. با این حال متاسفانه بعضی ها اصلاً درگیری فرهنگی و تهاجم فرهنگی را قبول ندارند.

,

وی با تاکید بر اینکه دشمن در جبهه فرهنگی بیکار ننشسته است، اظهار داشت: زیرا آنها به این درک رسیده اند که اگر بخواهند با انقلابی که اساس آن فرهنگی و فکری است مقابله کنند چاره‌ای جز زدن ریشه های فکری و فرهنگی ندارند. زمانی که دشمن ما از جنگ فیزیکی نتیجه نگرفت سراغ راه های موازی رفت، هر چند همچنان به درگیری نیز می پردازد.

,

وی اظهار کرد: ایجاد شبهات نسبت به انقلاب، ایجاد تفرقه بین پیروان اسلام، ایجاد شبهه نسبت به ارکان نظام و برجسته‌سازی مشکلات از جمله مواردی است که دشمن در جنگ فرهنگی برای مقابله با نظام در پیش گرفته است.

,

, ,

عضو هیات علمی موسسه امام‌خمینی (ره) قم با بیان اینکه دشمن هویت خود را در این می‌بیند که با ما مبارزه کند، اذعان داشت: جنگ ما با آمریکا و اسرائیل بر سر مسائل جزئی نیست، مشکل یک مشکل هویتی است. اگر اسلام ما نیز مثل اسلام بعضی از کشورها کاری به مسائل سیاسی و اجتماعی نداشت، قابل سازش بود؛ اما اسلامی که اهل بیت (ع) و پیامبر (ص) برای تحقق آن تلاش کردند و خون دل خوردند و امام خمینی (رحمت الله علیه) آن را احیا کرد داعیه‌دار فتح جهان بوده و با هویت استکبار جهانی در تضاد است.

,

وی گفت: بصیرت یعنی بدانیم در چه میدانی هستیم و دشمن چه بر نامه‌ای برای آینده ما دارد. اکنون دشمن علاوه بر جبهه فرهنگی در جبهه اقتصادی و سیاسی نیز علیه ما می جنگد.

,

این استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: از تاکیدات مشترک علامه مصباح و سردار سلیمانی تبعیت از ولایت بود که در اثر بصیرت به این جایگاه دست یافته بودند.

,

مصباح در پاسخ به سوالی در مورد "طرح ولایت " عنوان کرد: علامه مصباح می فرمودند که طرح ولایت حاصل هفتاد سال عمر علمی بنده است. خود ایشان می فرمودند که این دوره‌ها برای سطح متوسط ایجاد شده و برای سطوح بالا و پایین تر از آن نیازمند برنامه‌ریزی هستیم. همچنین این طرح در مباحث عقیدتی است در بحث اخلاقی نیز نیاز به کتاب هایی داریم. از سوی دیگر ترجمه به زبان های مختلف با توجه به تقاضاها باید مورد توجه قرار گیرد.

,

وی گفت: اخلاص از صفاتی بود که خیلی مورد اصرار ایشان بود و بسیار می گفتند "کار برای غیر خدا فایده ای ندارد ". همچنین تاکید بر توسل به اهل بیت (علیهم السلام) داشتند.

,

عضو هیات علمی موسسه امام‌خمینی (ره) قم با اشاره با اهمیت نقش حضور مردم در جبهه فرهنگی تصریح کرد: زمانی که انقلاب شکل گرفت و مردم رژیم شاهنشاهی را سرنگون کردند، دولت و رژیم هیچگونه وظیفه ای در قبال فرهنگ بر عهده نمی گرفتند. پس انقلاب از کجا آمد؟ حقیقت این است که آنچه باعث رشد فرهنگ مردم شد این بود که منتظر نماندند تا کس دیگری بیاید و فرهنگشان را درست کند. ما هم نباید بنشینیم و منتظر باشیم تا دستگاه های مسئول و متولیان امر وظیفه خود را انجام دهند، بلکه خود باید پا به میدان بگذاریم و برای ارتقای فرهنگی جامعه تلاش کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه