اخبار داغ

رئیس پلیس راه خوزستان:

بیشترین آمار تصادف‌ها به دلیل سرعت بالای خودروهای نقلیه است

بیشترین آمار تصادف‌ها به دلیل سرعت بالای خودروهای نقلیه است
سرهنگ رضا دولتشاهی پیرامون وقوع سه تصادف زنجیره‌ای در محور اهواز – رامهرمز ، بر لزوم رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه در شرایط مه‌گرفتگی جاده‌ها تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح امروز ۲۸ دستگاه خودروی سواری در محور اهواز-ماهشهر با هم برخورد کردند، سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار رهیاب با اشاره به تصادف زنجیره‌ای صبح امروز در محور اهواز – رامهرمز اظهار کرد: این حادثه در واقع سه تصادف زنجیره‌ای جداگانه بوده که در فاصله زمانی و مکانی نزدیک به یکدیگر رخ داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

وی افزود: اولین تصادف مربوط به برخورد ۹ دستگاه خودرو بود که ساعت ۶:۳۰ صبح در کیلومتر ۱۰ جاده اهواز – غیزانیه رخ داد و علت آن عدم رعایت فاصله طولی هر خودرو نسبت به دیگری بوده است.  

,

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: تصادف دوم مربوط به برخورد هشت دستگاه خودرو بود که به فاصله ۱۰ دقیقه بعد و در فاصله کمتر از ۲۰۰ متر از محل وقوع تصادف اول رخ داد و علت این حادثه نیز رعایت نکردن فاصله طولی بود. در این محل نیز مه‌گرفتگی غلیظ بر جاده حاکم بوده و قدرت دید افقی حتی به یک متر هم نمی‌رسید.

,

دولتشاهی گفت: حادثه سوم نیز همزمان با حادثه دوم اما در لاین مخالف رخ داد که به دلیل رعایت نکردن فاصله طولی و مه‌گرفتگی غلیظ، ۱۱ خودرو با یکدیگر برخورد کردند.

,

وی بیان کرد: پس از وقوع این حوادث، همکاران ما و عوامل امدادی و خدماتی در محل حضور یافتند. این حوادث خوشبختانه تنها یک مصدوم بر جای گذاشت که به صورت سرپایی درمان شد. خودروهای حادثه‌دیده نیز همگی خسارتی بودند.

,

وی افزود: در ایام اخیر در بیشتر محورهای استان خوزستان مه‌گرفتگی داریم و در این شرایط رعایت فاصله طولی اکیدا توصیه می‌شود، رانندگان چراغ‌ها را حتما روشن نگه دارند و سرعت مطمئنه را رعایت کنند و در صورت امکان سعی کنند در مه‌گرفتگی غلیظ در محلی ایمن توقف کنند تا شرایط بهتر شود و بعد به مسیر خود ادامه دهند.

,

رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به نظرات کارشناسی، همه این حوادث را ناشی از خطای انسانی رانندگان دانست و اضافه کرد: در محورها شاهد خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان هستیم و با توجه به مه‌آلود بودن و لغزنده بودن جاده‌ها، تصادفات به شدت افزایش پیدا کرده است.

,

وی افزود: از طرف دیگر از آنجا که محورهای خوزستان از جمله محور اهواز – خرمشهر و اهواز – آبادان صاف و یکنواخت هستند، رانندگان به سرعت‌های بالا ترغیب می‌شوند که باعث می‌شود از مسیر خارج شوند همان گونه که بیشتر تصادف‌های اخیر، واژگونی بوده است که در سرعت بالا تصادفات معمولا فوتی یا جرحی هستند.

,

انتهای پیام/  

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه