اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی:

جمهوری اسلامی ایران با منهدم کردن پایگاه‌های آمریکا در عراق معادلات آنها را در منطقه تغییر داد

جمهوری اسلامی ایران با منهدم کردن پایگاه‌های آمریکا در عراق معادلات آنها را در منطقه تغییر داد
حمید رضا ترقی گفت: جمهوری اسلامی ایران با منهدم کردن پایگاه های آمریکا در عراق، معادلات آنها در منطقه را به طور کامل تغییر داد به گونه ای که حرکت به سمت اخراج آمریکایی ها از منطقه آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: حمله به پایگاه عین الاسد و الحریر سیلی و پس گردنی محکم جمهوری اسلامی ایران به عوامل ترور شهید سلیمانی بود که به طور کامل معادلات آمریکا در منطقه را بهم زد.

وی افزود: این سیلی به قدری کارساز، بازدارنده و اثربخش بود که آمریکایی ها قدرت پاسخ گویی به آن را از دست دادند و ضربه سختی را در منطقه متحمل شدند به گونه ای که سرآغاز اخراج آنها از منطقه شد.

ترقی تصریح کرد: آمریکایی ها بر روی پایگاه عین الاسد سرمایه گذاری بسیار عظیمی انجام داده بودند و در واقع آنجا مقر فرماندهی منطقه ای آمریکا در نزدیکی مرزهای ایران بود که می توانستند همه تحرکات تجاوز کارانه را از بیرون به داخل کشور ایران هدایت و سازماندهی کنند.

وی عنوان کرد: پایگاه الحریر آمریکا در اربیل عراق هم به عنوان مقر مشترک آمریکا، اسرائیل و انگلیس نقش بسیار مهمی در انجام هماهنگی و برنامه ریزی برای تجاوز به داخل خاک ایران‌ و ضربه زدن به کشور ما را داشت.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در آن شب با هدف قرار دادن پایگاه الحریر توانست مرکز مهم اطلاعاتی و سازماندهی ضد انقلاب و خرابکاران را منهدم کند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با موشک های نقطه زن دو مرکز هدایت از بیرون و داخل را  به گونه ای منهدم کرد که آمریکا و غربی ها به سادگی نتوانستند آن ضربه را جبران و بازسازی کنند‌.

وی عنوان کرد: این دو ضربه همان گونه که رهبر انقلاب اعلام فرمودند در حد سیلی به آمریکا بود اما به گونه ای به آمریکا و غربی ها آسیب زد که هنوز جرات افشا آثار و تبعات آن را پیدا نکرده اند و به مرور به گونه ای که چندان آبرو و حیثیت آمریکا نرود سعی کردند بخشی از آثار این ضربه که مربوط به سربازان آمریکایی در عین الاسد و تبعاتی که سبب آسیب دیدن اعصاب و مغز آنها شده، را افشا کنند با این حال هنوز نه تلفات و نه خسارات سنگین مالی که به آن ها وارد شده را افشا نکرده اند.

ترقی خاطرنشان کرد: عدم افشای خسارات وارد شده به پایگاه های آمریکا حاکی از آن است که ضربه کاملا هوشمندانه و از روی آینده نگری بوده و بر اساس محاسبات دقیقی صورت گرفته که امکان پاسخ گویی آمریکا در قبال این سیلی و پس گردنی محکم را از بین برده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با این اقدام ضمن نشان دادن توان موشکی نقطه زنی خود برای اولین بار، به آمریکایی ها نیز اعلام کرد که چگونه می تواند پایگاه های آنها رامنهدم کند بدون اینکه آنها بتوانند در مقابل ایران واکنشی نشان دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: همچنین جمهوری اسلامی ایران با منهدم کردن پایگاه های آمریکا در عراق، معادلات آنها در منطقه را به طور کامل تغییر داد به گونه ای که حرکت به سمت اخراج آمریکایی ها از منطقه آغاز شد تا جایی که در نهایت بتوانیم به سمت گرفتن انتقام سخت خون سردار سلیمانی در مسیری حساب شده و دقیق حرکت کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه