اخبار داغ

لزوم نظارت بر ورود و توزیع سوزن انسولین در کشور؛

گرانی و کمبود تجهیزات کنترل قندخون/ دیابتی ها در انتظار سوزن انسولین

گرانی و کمبود تجهیزات کنترل قندخون/ دیابتی ها در انتظار سوزن انسولین
گرانی و کمبود تجهیزات کنترل قندخون سبب شده است تا دیابتی‌ها برای تامین سوزن انسولین با محدودیت مواجه شوند. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند وعده رفع این محدودیت ها را در آینده نزدیک داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، افراد دیابتی مخصوصا کودکان دیابتی نوع یک برای کنترل هر چه بهتر نیاز به تجهیزات پزشکی دارند تا قند خون‌شان کنترل شود و در نتیجه از عوارض دیابت پیشگیری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

در ایران نیز با افزایش نرخ تورم هزینه همه بیماران از جمله دیابتی ها زیاد شده است و در این بین تجهیزات پزشکی دیابتی مانند دستگاه قند خون، پمپ انسولین، کیف خنک نگهدارنده انسولین، سر سوزن انسولین، لنست، نوار تست قند خون و سرنگ انسولین برای دیابتی‌ها همچون انسولین ضروری است.

,

از طرفی کنترل دیابت و پیشگیری از عوارض آن سبب می‌شود تا هزینه کمتری ناشی از عوارض دیابت به دولت نیز تحمیل شود اکنون به خاطر گرانی خیلی از دیابتی‌ها سر سوزن و تیغ لنست خود را عوض نکرده و اگر همین طور وضع پیش برود عوارض پوستی در دیابت افزایش می‌یابد.

,

دقت داشته باشیم پیشگیری بهتر از درمان است باید تجهیزات پزشکی بیماران دیابتی به نرخ دولتی و مشمول بیمه شود و دولت بودجه‌ای به آن اختصاص دهد که به این امر مهم بی توجهی می‌شود.

,

گرانی و کمبود تجهیزات کنترل قندخون

, گرانی و کمبود تجهیزات کنترل قندخون, گرانی و کمبود تجهیزات کنترل قندخون,

عباسی یکی از شهروندان بیرجندی که فرزند دیابتی دارد، در گفتگو باخبرنگار خاورستان،گفت: بسیاری از دیابتی‌ها قند خون خود را چک نمی‌کنند چون قیمت نوار تست قند خون بالااست اما لازم است در روز حداقل ۶ بار و بیشتر از آن لازم است تست قند خون بررسی شود.

, خاورستان،,

وی خاطرنشان کرد: طبق پروتکل‌ها باید پس از هر تزریق سر سوزن انسولین عوض شود اما در ایران چون قیمت سر سوزن انسولین بالا است پزشکان توصیه می‌کنند حداکثر چهار بار بیشتر استفاده نکنید اما برای یک بچه سه ساله که پوست نازکی دارد باید هر روز سرسوزن عوض شود.

,

وی بیان کرد: متاسفانه طی یک ماه اخیر شاهد گرانی قیمت سرسوزن انسولین و کمیابی سرسوزن در بیرجند و برخی از شهرستان‌ها هستیم.

,

این شهروند بیرجندی خاطرنشان کرد: تمام کالای پزشکی و داروخانه های سطح شهر بیرجند را برای خرید سرسوزن انسولین ۴ میلی متر مراجعه کردم و هیچ کدام این نوع سرسوزن را نداشته اند و این نگرانی برای من که یک فرزند دیابتی دارم وجود دارد که با این کمبود چگونه این نوع کالای درمانی فرزندم را تهیه کنم.

,

وی ادامه داد: هم چنین برای تهیه سرسوزن انسولین به شهر قاین رفتم و در انجا فقط ۵ دانه سرسوزن که نیاز دو روز فرزندم است را توانستم تهیه کنم.

,

وی یادآورشد: برای رفع نیاز درمانی فرزندم به گناباد و مشهد هم رفتم و در آن شهرها نیز کمبود وجود داشت و این نشان می دهد که دولت باید اقدام جدی برای رفع کمبودهای انسولین و تجهیزات مورد نیاز دیابتی ها داشته باشد.

,

وی تصریح کرد: اگر قند خون دیابتی ها به درستی کنترل نشود هزینه سرباز آن به دولت تحمیل می شود و باید قبل از بروز عارضه های جدی اقدام فوری شود.

,

لزوم نظارت بر ورود و توزیع سوزن انسولین در کشور

, لزوم نظارت بر ورود و توزیع سوزن انسولین در کشور, لزوم نظارت بر ورود و توزیع سوزن انسولین در کشور,

دهقانی یکی از فروشندگان محصولات پزشکی در بیرجند به خبرنگار خاورستان، گفت: متاسفانه با اعلام اخبار حذف ارز۴۲۰۰ در سال ۱۴۰۱به یکباره قیمت تجهیزات پزشکی و مخصوصا تجهیزات کنترل قند چندین برابر و نایاب شده است مثلا نوار تست قند خون دستگاه ۰۱ از ۸۰ هزار تومان در برخی فروشگاه‌ها حتی به ۲۰۰ هزار تومان رسید و در بیرجند این نوار تست قند یافت نمی شو و سوزن انسولین قلمی از ۸۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان رسید و بسیار نایاب هم شده‌اند.
وی افزود: ما به شرکت های پخش دارو و رابطان خودمان در تهران ارتباط می گیریم و تنها می گویند سرسوزن انسولین نیست همان تعدادی که دارید را به مقدار کم به مشتری های خود بدهید.

, خاورستان،,
,

وی خاطرنشان کرد: باید واردات تجهیزات پزشکی به کشور کنترل و نظارت شود تا شاهد چنین کمبودهایی نباشیم وگرنه کالاهای پزشکی تنها واسطه ارائه این کالاها به مردم هستند و واردکننده این تجهیزات شرکت های پخش دارو هستند که باید به کار آنها نظارت شود.

,

, ,

وعده حل مشکلات سرسوزن انسولین در خراسان جنوبی

, وعده حل مشکلات سرسوزن انسولین در خراسان جنوبی, وعده حل مشکلات سرسوزن انسولین در خراسان جنوبی,

غلامرضا آهنی معاون غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار خاورستان،اظهارکرد: طبق بررسی کمبود سرسوزن در داروخانه و کالاهای پزشکی به تولیدکننده های دارو و پخش کننده دارو رسیدیم.

, خاورستان،,

وی افزود: محدودیت کمبود سرسوزن انسولین است و تا ۲۰ روزدیگر وضعیت بهتری از نظر تامین سرسوزن انسولین در استان خواهیم داشت و وضعیت محدودیت کننده برطرف خواهد شد.

,

آهنی گفت: طبق بررسی هایی که مجددا در خصوص کمبود سرسوزن انسولین صورت گرفت شرکت آوا تولید دوباره سرسوزن های قلمی انسولین را آغاز کرده و به زودی قابل دسترس برای عموم مردم خواهد بود.

,

وی یادآور شد: مردم می توانند از طریق سامانه ۱۹۰ کمبودهای دارویی و پزشکی خود را برای بررسی مسئولان اعلام کنند.

,

طبق بررسی ها نشان می دهد اگر به کشورهای دیگر حتی به هندوستان نگاه کنیم و یا فراتر از آن کشورهای آمریکایی و اروپایی از سنسورهای پایش مداوم قند خون و پمپ‌های پیشرفته که بسیار گران‌تر از تجهیزات ما هستند استفاده می‌کنند و تجهیزاتشان شامل بیمه نیز است اما در ایران تجهیزات ما نه تنها قدیمی است بلکه بیمه هم ندارد و فشار مالی زیادی نیز بر دیابتی‌ها تحمیل می‌کند.

,

کشورهای مدرن به ضرورت پایش مداوم قند خون پی برده‌اند اما کشور ما هنوز به پایش مداوم قند خون پی نبرده به طوری که همین ابزارهای ساده بررسی قندخون به سختی تهیه می‌شود.
با این شرایط، خطر و عوارض کنترل نکردن قند خون در انتظار افراد دیابتی است و از همه مسولان خواهش می‌کنیم خود را در جای افراد بیمار و مخصوصا کودکان دیابتی که شبانه‌روز باید قند خونشان را کنترل و علاوه بر درد و رنج همیشگی، هزینه‌های فراوانی برای کنترل و پیشگیری از کمای دیابتی پرداخت کنند قرار داده و اقدام جدی و فوریتی انجام دهند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه