اخبار داغ

مدرس حوزه و دانشگاه:

حاج قاسم مانور موفقی از تمدن اسلامی را به دنیا نشان داد/ تلاش دشمن برای حذف فرهنگ مقاومت

حاج قاسم مانور موفقی از تمدن اسلامی را به دنیا نشان داد/ تلاش دشمن برای حذف فرهنگ مقاومت
روستا گفت: حاج قاسم مانور موفق از اسلام و تمدن اسلامی را در سطح دنیا نشان داد که حتی دشمن هم در بزرگی منش او سر تعظیم فرود آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛طاهره روستا مدرس حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: مقام معظم رهبری از شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب یاد کردند و برای همه تبیین کردند که دیگر نباید به این شهید به عنوان یک شخص نگاه کرد، بلکه باید او را به عنوان یک مکتب دید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی افزود: منش و رفتار این شهید طوری نبود که از مردم جدا باشد، بلکه همیشه در بین مردم بود و برای آنها و بخصوص برای خانواده شهدا ارزش قائل بود. این توجه به مشکلات مردم به عنوان یک مدیر انقلابی، باعث شده بود تا حاج قاسم همیشه و در همه حوادث حضور داشته باشد.

,

او تاکید کرد: از حاج قاسم هیچ عکسی در پشت میز وجود ندارد ، چرا که او همیشه در میدا ن کار می کرد، مسئولان هم باید این منش حاج قاسم را دنبال کنند و عملکرد میدانی داشته باشند.

,

شخصیت حاج قاسم جامع الاطراف بود

, شخصیت حاج قاسم جامع الاطراف بود, شخصیت حاج قاسم جامع الاطراف بود,

روستا بیان کرد: حاج قاسم شخصیت جامع الاطرافی داشت و تک تک لحظات زندگی و عرصه های حضورش به عنوان فرمانده سپاه قدس و هموطن و مدیر؛ می تواند الگو باشد. او در مناجات و رابطه با خدا کم نمی گذاشت و الگو بود، در حالی که در بین مردم حضور داشت، اما باز هم خدا را فراموش نمی کرد و با او ارتباط داشت.

,

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حاج قاسم شخصیتی ملی و فراملی داشت، افزود: او مدیری بود که کمتر در اتاق کارش بود، قبل از فرستادن سرباز برای مقابله با دشمن؛ خودش پیشقدم می شد، همیشه از خانواده شهداسرکشی می کرد، ولایت مداری و حرکت بر حول این محور، او را به عنوان یک فرد مسلمان موفق نشان می داد.

,

وی ادامه داد: تشییع میلیونی حاج قاسم در ایران و عراق و برگزاری مراسم های مختلف در کشورهای متعدد، نشان داد که او نه تنها در دل مردم ایران بلکه در دل تمام مردم جهان جا دارد.

,

روستا در خصوص ساده زیستی حاج قاسم نیز گفت: ساده زیستی و مردمی بودن حاج قاسم طوری بود که او خانه پدری اش را به عنوان بیت الزهرا(س) وقف کرد، همیشه غذای ساده داشت یا اینکه در مقابل انجام ماموریت های خارجی اش، هیچ حق ماموریتی دریافت نمی کرد. ضروری است که مدیرانی که بر کرسی مدیریت تکیه زده اند، این ساده زیستی را الگو قرارداده و با قشر ضعیف جامعه همدرد باشند.

,

حاج قاسم مانور موفقی از اسلام را به دنیا نشان داد

, حاج قاسم مانور موفقی از اسلام را به دنیا نشان داد, حاج قاسم مانور موفقی از اسلام را به دنیا نشان داد,

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری مراحل تحقق اهداف انقلاب اسلامی را ۵ مرحله عنوان کردند که یکی از این مراحل تمدن نوین اسلامی و نمایش بین المللی از اسلام است که در زمان ظهور اتفاق می افتد، حاج قاسم این مانور موفق از اسلام را در سطح دنیا نشان داد که حتی دشمن هم در بزرگی منش او سر تعظیم فرود آورد. در حالی که نیروهای آمریکایی از او به عنوان یک نظامی موفق یاد می کردند  و او را ژنرال بدون جایگزین می دانستند، اما او را به شهادت هم رساندند.

,

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه مذاکره با آمریکا، گفت: مقام معظم رهبری بارها و حتی قبل از برجام تاکید کردند که آمریکا اصلا قابل اعتماد نیست و حتی نسبت به مذاکره با کشورهای اروپایی هم تذکر دادند که باید با احتیاط و رعایت حکمت و مصلحت جلو رفت. اکنون هم مذاکره بر مبنای اعتماد به آمریکا جایگاهی ندارد.

,

روستا در خصوص ضرورت پیوند ایران با عراق، اظهارکرد: ما باید با همه کشورهای مسلمان در یک جبهه متحد قرار بگیریم و با هم افزایی در برابر دشمن، بیشتر ایستادگی کنیم. شهید سلیمانی هم با یمن، حزب الله لبنان، سوریه و … بدون در نظر گرفتن مذهب شیعه و سنی و حتی مسیحیت، کمک می کرد تا مردم بتوانند از دست استکبار رهایی پیدا کنند. نقش او در رفع خطر از موصل طوری بود که مردم این شهر در مقابل او بسیار قدردان بودند.

,

نقش موثر حاج قاسم در عرصه سیاسی و امنیتی

, نقش موثر حاج قاسم در عرصه سیاسی و امنیتی, نقش موثر حاج قاسم در عرصه سیاسی و امنیتی,

وی با تاکید بر تبیین حقانیت جبهه حاج قاسم در عرصه های سیاسی، امنیتی و اقتصادی، بیان کرد: حاج قاسم در عرصه سیاسی و امنیتی نقش موثری ایفا کرد، مثلا در حوزه سیاسی و امنیتی موفق شد تا پوتین رئیس جمهور روسیه را به سوریه بیاورد که هنر بزرگی است، او دکترای علوم سیاسی نداشت، اما دیپلماسی قوی داشت.

,

او افزود: این اقدام؛ کاری است که باید وزیر امور خارجه آن را انجام می داد، اما او نه تنها این کار را نکرد، بلکه گله مند بود که حاج قاسم دیپلماسی را فدای میدان کرد.

,

روستا تصریح کرد: باید این دیدگاه و این هنر حاج قاسم به حوزه های فرهنگ، علم و اقتصاد هم کشانده شود و در این زمینه ها هم با بهره گیری از ظرفیت کشورهای مسلمان منطقه، از دیدگاه حاج قاسم استفاده کنیم.

,

وی در مورد نقش شهید سلیمانی در رونق اقتصادی کشور،اظهارکرد: حاج قاسم در ارتباط اقتصادی ایران با عراق بسیار نقش داشت، اما مسئولان دولت سابق تمایلی به ارتباط با همسایگان نداشتند و به دنبال ارتباط با غرب بودند. بر همین اساس در حالی که ایران ۱۵ کشورهمسایه با ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد ، اما تحریم شد و در فشار اقتصادی قرار گرفت.

,

تلاش دشمن برای حذف فرهنگ مقاومت

, تلاش دشمن برای حذف فرهنگ مقاومت, تلاش دشمن برای حذف فرهنگ مقاومت,

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به تلاش دشمن برای حذف تفکر و مکتب حاج قاسم، گفت: جبهه استکبار همیشه به دنبال این است که چهره هایی که مقاومت و ایستادگی در مقابل زوگویان دنیا را به مردم دنیا  تزریق می کنند را حذف کند، همانطور که در دولت قبل، قرار شد درس شهید فهمیده از کتاب های درسی حذف شود یا تابلوی خیابان ها و کوچه هایی که به نام شهدا نامگذاری شده بود، برداشته شد. هدف دشمن از این قدام هم این است که چهره های نماد مقاومت حذف شود، تا این روحیه به مردم تزریق نشود.

,

خونخواهی حاج قاسم مبارزه با فرهنگ غرب است

, خونخواهی حاج قاسم مبارزه با فرهنگ غرب است, خونخواهی حاج قاسم مبارزه با فرهنگ غرب است,

روستا با تاکید بر ضرورت خونخواهی حاج قاسم، گفت: نحوه خونخواهی از حاج قاسم شاید برعکس آنچیزی است که برخی تصور می کنند، حمله به پایگاه عین الاسد لازم بود انجام شود تا دشمن جایگاه ما را بفهمد، اما همانطور که رهبر انقلاب فرمودند؛ حاج قاسم یک مکتب است و خونخواهی او با ترور یک شخص یا زدن یک گلوله محقق نمی شود، بلکه باید در مقابل مکتب او، مکتب و تمدن آمریکا و فرهنگ غربی را که در کشور ما و کشورهای مسلمان منطقه نفوذ پیدا کرده را از بین برد.

,

وی تصریح کرد: انتقام سخت این است که فرهنگ آمریکا از منطقه برچیده شود که این موضوع با یک اقدام امکان پذیر نیست، بلکه باید یک مسیر و سناریویی در کشور صورت بگیرد تا بتوان ردپای آمریکا را در ایران و کشورهای منطقه پاک کرد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه