اخبار داغ

مدیرکل راه آهن شرق:

پیگیر افزایش سهمیه برای مسافران هستیم/ سهمیه ها شناور و آنلاین است

پیگیر افزایش سهمیه برای مسافران هستیم/ سهمیه ها شناور و آنلاین است
شرقی در پاسخ به پیگیری های مکرر رسانه ها نسبت به افزایش سهمیه مسافران برای ایستگاه راه آهن تربت حیدریه گفت: در حال حاضر ناوگان حمل و نقل ریلی شرق، قطارهای مناسبی برای تهران، کرمان و بندرعباس دارد و نسبت به افزایش سالن و سهمیه برای مسافران نیز پیگیر هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا شرقی، مدیر کل راه آهن شرق در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ در پاسخ به پیگیری های مکرر رسانه ها نسبت به افزایش سهمیه مسافران برای ایستگاه راه آهن تربت حیدریه گفت: در حال حاضر ناوگان حمل و نقل ریلی شرق، قطارهای مناسبی برای تهران، کرمان و بندرعباس دارد و نسبت به افزایش سالن و سهمیه برای مسافران نیز پیگیر هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: سهمیه‌ها شناور و آنلاین است و هر کس به موقع و زودتر بلیط تهیه کند می تواند از ناوگان ریلی استفاده کند.

,

شرقی بیان کرد: ممکن است گاهی منابع با تقاضا برابری نکند اما در عین حال سالن هایی که تازه به سیستم حمل و نقل ریلی شرق کشور افزوده شده برای همه یکسان و سهمیه خرید بلیط آن شناور و آنلاین است.

,

چند وقتی است مردم جنوب خراسان رضوی طی مطالبه ای نسبت به نادیده گرفتن حقوق مسافران ریلی این منطقه و کاهش سهمیه بلیط قطار اعتراض خود را در رسانه ها و به مسوولان اعلام کردند

,

راه آهن تربت حیدریه بعنوان یک مرکز ثقل برای مردم جنوب خراسان رضوی سهم بسزایی در حمل و نقل ریلی دارد اما سهمیه مسافری آن بسیار کاهش یافته و این در حالی است که بیش از ۶۰ درصد مسافران مسیر تهران از تربت حیدریه هستند اما ناچارند بلیط را از مبدأ قطار یعنی خواف یا طبس خریداری کنند.

,

قرار گرفتن این پایانه اصلی بر سر سه راهی اتصال خطوط راه آهن کشور به افغانستان و آسیای میانه و همچنین وجود دو پایانه باری مهم سیمان و سنگ آهن خواف اهمیت آن را دوچندان می کند.

,

راه آهن شرق کشور به مرکزیت طبس در سال ۱۳۸۴ افتتاح شد و در حال حاضر ۹۰۰ کیلومتر طول دارد که شامل ایستگاه جندق در استان یزد و طبس در استان خراسان جنوبی و تربت‌حیدریه در خراسان رضوی است و از تربت‌حیدریه به ۲ شاخه تبدیل می‌شود که یک شاخه به خواف و افغانستان رفته و یک شاخه به ایستگاه کاشمر می‌رود و از آنجا به شبکه ریلی تهران متصل می‌ شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه