اخبار داغ

معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

حفاظت از محیط زیست با مشارکت‌های مردمی محقق می‌شود

حفاظت از محیط زیست با مشارکت‌های مردمی محقق می‌شود
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حضور مردم، یکی از استراتژی‌های سازمان در دوره جدید است، گفت: با ۳۵۰۰ محیط‌بان نمی‌توان گستره وسیع ایران را حفظ و مدیریت کرد لذا حضور و مشارکت مردم در این زمینه بسیار پراهمیت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; نورالله مرادی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان اظهار داشت: توجه به محیط زیست، یکی از مهمترین و اساسی‌ترین راهبردهای رئیس‌جمهوری و دولت مردمی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به دیدار رئیس‌جمهوری در نخستین روزهای آغاز به کار دولت سیزدهم با فعالان محیط زیست و تشکل‌های مردمی خاطرنشان کرد: این دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهوری با فعالان حوزه محیط زیست، اتفاق بسیار ارزشمندی بود که رئیس‌جمهوری در این دیدار، تاکید بسیار ویژه‌ای بر حوزه حفاظت از محیط زیست داشتند و نکات و راهبردهای بسیار مهمی برای ادامه مسیر، ترسیم کردند.

,

مرادی افزود: رئیس‌جمهوری در این دیدار فرمودند که هرگونه توسعه، فرع بر محیط زیست است که این یک جمله تاریخی بود و اهمیت نگاه دولت جدید را ترسیم می‌کند.

,

وی با بیان اینکه توجه به حوزه‌های مردمی نیز از دیگر تاکیدات رئیس‌جمهوری بود، تصریح کرد: به همین سبب مردم‌محوری و حضور مردم، یکی از استراتژی‌های سازمان در دوره جدید است.

,

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با 3500 محیط‌بان نمی‌توان گستره وسیع ایران را حفظ و مدیریت کرد لذا حضور و مشارکت مردم در این زمینه بسیار پراهمیت است و تلاش بر این خواهد بود که همه مردم نسبت به محیط زیست، حساس شوند.

,

وی با بیان اینکه توجه به توسعه سواد محیط زیستی از دیگر راهبردهای سازمان است، اظهار کرد: سواد محیط زیستی می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند و با گسترش سواد محیط زیستی می‌توان مردم را پای کار آورد.

,

مرادی، سازمان‌های مردم‌نهاد را یکی دیگر از استراتژی‌های سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد حتما در دوره جدید، نقش ویژه‌ای را ایفا خواهند کرد و انتظار این است که تعداد سمن‌های مرتبط با محیط زیست در استان زنجان در دوره جدید در حوزه‌های عمومی و تخصصی افزایش پیدا کند.

,

وی با بیان اینکه مردم فلات ایران ذاتاً دوستدار محیط زیست بوده و فرهنگ ما آکنده از دانش سنتی در حوزه محیط زیست است، بیان کرد: به دنبال احیای بخشی از دانش فنی و سنتی محیط زیست هستیم که مغفول مانده و توجه خاصی به این حوزه خواهیم داشت.

,

مرادی با تاکید بر اینکه یکی از رسالت‌های تاریخی محیط زیست، ایفای نقش در ایجاد امید در جامعه است، تصریح کرد: با محیط سالم می‌توان جامعه امیدواری داشت و در این زمینه انتظار این است که محیط زیست استان زنجان به الگو و نماد در کشور تبدیل شود.

,

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط زیست را اساساً یک نهاد رسانه‌پایه می‌دانیم، گفت: محیط زیست بدون حضور و کمک رسانه‌ها نه دیده می‌شود و نه امکان حفظ آن وجود دارد لذا رسانه‌ها حتما باید به کمک محیط زیست بیایند.

,

وی با اشاره به تاکید بر پاسخگویی در دولت مردمی اظهار داشت: همه ما نسبت به مسئولیت خود باید پاسخگو باشیم.

,

مرادی ابراز کرد: ایجاد تحول با شایسته‌گزینی، تکریم همکاران و استفاده از ویژگی و توانمندی‌های همکاران نیز از جمله مواردی است که مدیریت جدید باید به آن توجه کند.

,

در پایان این مراسم، محمدرضا یافتیان به عنوان سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان معارفه و حسین آبسالان (مدیرکل سابق) نیز به مقام بازنشستگی مفتخر شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه