اخبار داغ

یک بام و دو هوای مسئولان در اجرای مونوریل طاق‌بستان؛

طبیعت طولانی‌ترین بلوار جنگلی ایران در معرض تهدید پروژه‌های شهری/ طرحی که مسئولان جوابش کردند!

طبیعت طولانی‌ترین بلوار جنگلی ایران در معرض تهدید پروژه‌های شهری/ طرحی که مسئولان جوابش کردند!
در احداث پروژه منوریل کرمانشاه یکی از نگرانی‌ها در مورد بلوار زیبا و قدیمی طاقبستان بود. با این حال در شرایطی که این پروژه به نیمه رسیده است، مسئولان شهری آن را غیر ضروری دانسته و به نوعی آن را جواب کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، پروژه منوریل کرمانشاه در سال ۱۳۸۶ آغاز شد پس از توقف پروژه به دلیل اینکه نمی‌توان آن را به صورت زیر زمینی اجرا کرد، برهمین مبنا شورای عالی ترافیک در سال ۹۳ تغییر طرح منوریل به قطار شهری را پذیرفت.

منوریل کرمانشاه پروژه‌ای با فرجام نامعلوم است. برای اجرای یک پروژه کارشناسی نشده نباید بلوار زیبای طاق بستان که بخشی از هویت شهری کرمانشاه است آسیب ببیند.

 بلوار طاق‌بستان طولانی‌ترین بلوار جنگلی در ایران

احسان احمدی نصر در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: بلوار طاقبستان یکی از پرترددترین و زیباترین خیابان‌های شهر کرمانشاه که طول آن حدود 3500 متر است.

سرپرست اداره کل نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه افزود: بلوار طاق‌بستان به طولانی‌ترین بلوار جنگلی در ایران معروف شده است که از میدان طاق‌بستان در شمال این شهر آغاز شده و تا پل ولایت (لب آب) امتداد دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,  بلوار طاق‌بستان طولانی‌ترین بلوار جنگلی در ایران,  بلوار طاق‌بستان طولانی‌ترین بلوار جنگلی در ایران,
,
, مرصادنیوز,
,
,

, ,

وی با اشاره به اینکه این بلوار برای ورزش و پیاده ‌روی بسیار مناسب است، گفت: این بلوار منحصر بفرد با فضا‌ سازی زیبا در فصول مختلف پذیرای همشهریان کرمانشاهی و مسافران است.

,

احمدی نصر افزود: تعداد المان های موجود در بلوار طاقبستان ۳۱ عدد و تعداد درختان کهنسال آن ۱۸۲۷ می باشد.

,

وی گفت: چنار موج، ژینوپروس، پامپاس، پالم، پیراکانتا، رز نسترن سفید، یوکا، لاوان، رز نسترن هفت رنگ، رزماری، سرو شیرازی، زرشک، کنف نیوزیلندی، ژاله،  کامیس پاریس و مورت از گونه های گیاهی کاشته شده در بلوار  طاقبستان هستند.

,

احمدی نصر گفت: در طرح قطار شهری کرمانشاه که قرار بود به صورت قطار سبک شهری و از روی زمین ساخته شود، اجازه ندادیم ستون‌های سازهٔ قطار از بلوار طاق‌بستان بگذرد. چرا که با از بین بردن منظر طبیعی بلوار طاق‌بستان به حریم منظری شکارگاه خسروپرویز نیز آسیب جبران‌ناپذیری وارد می شد.

,

, ,

احمدی نصر گفت: کاربری بیشتر ساختمان‌های قرار گرفته در دو سوی این بلوار اداری، خدماتی و نیز تجاری است.

,

وی گفت: این بلوار در مسیر خود از میدان طاق‌بستان، میدان دانشگاه (سه‌راه مسکن)، پل صیاد شیرازی، دوراهی اول و دوم کارمندان، دوراهی فرهنگیان، دوراهی چهل‌متری تعاون و پل ولایت (لب آب) نیز می‌گذرد. کمربندی شمال کرمانشاه (بلوار صیاد شیرازی) از طریق پل صیاد شیرازی به این بلوار متصل می‌شود.

,

منوریل کرمانشاه نقصان بسیاری دارد/ این طرح درست شدنی نیست

, منوریل کرمانشاه نقصان بسیاری دارد/ این طرح درست شدنی نیست, منوریل کرمانشاه نقصان بسیاری دارد/ این طرح درست شدنی نیست,

احسان حیدریان در گفتگو با مرصاد در خصوص زیباسازی بخش هایی از بلوار طاقبستان که منوریل چهره ای ناخوشایند به آن داده است، اظهار داشت: تصمیم در این خصوص منوط به ورود شهردار به این موضوع است.

,

عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: شورا یک عنوان نظارتی دارد و ایجاد برنامه نمی کند و در خصوص اجرای چنین موضوعاتی ورود نمی کند تنها می توانیم در جلسه ای راهکارهای مناسب برای زیباسازی شهر ارائه دهیم.

,

وی گفت: قرار است مشکلات شهری را به شهردار انتقال دهیم تا راهکارهای مناسب برای برون رفت از آنها برنامه ریزی شود.

,

به گفته حیدریان حل این مشکل نیاز به زمان دارد تا بتوانیم خروجی مناسبی برای آن طراحی کنیم.

,

این عضو شورای شهر کرمانشاه خاطر نشان کرد: این منوریل نقصان بسیاری دارد و به نظر بنده وجود آن در حال حاضر یک ضرر است و این طرح درست شدنی نیست.

,

, ,

حیدریان گفت: طراحان این طرح به دنبال ایجاد فرصت بودند که متاسفانه به یک تهدیدی برای شهر تبدیل شد.

,

وی گفت: کرمانشاه گره ترافیکی چندانی ندارد، با یک سری تدبیرها که بار مالی کمتری داشت می توانستند مشکل ترافیک را حل کنند.

,

به گزارش مرصادنیوز، در احداث پروژه منوریل یکی از نگرانی‌ها در مورد بلوار زیبا و قدیمی طاقبستان بود که با احداث مونوریل دچار آسیب شود اما به گفته مسئولان شهری مسیر این پروژه باعث تخریب این بلوار زیبا نخواهد شد.

, مرصادنیوز, در احداث پروژه منوریل یکی از نگرانی‌ها در مورد بلوار زیبا و قدیمی طاقبستان بود که با احداث مونوریل دچار آسیب شود اما به گفته مسئولان شهری مسیر این پروژه باعث تخریب این بلوار زیبا نخواهد شد.,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه