اخبار داغ

استاندار جدید کرمانشاه:

باید مدیران جوان، انقلابی، پرتلاش و لایق در مسند کارها قرار بگیرند

باید مدیران جوان، انقلابی، پرتلاش و لایق در مسند کارها قرار بگیرند
بهمن امیری مقدم گفت: بنده اهل حاشیه نیستم و باید مدیران جوان، انقلابی، پرتلاش و لایق در مسند کارها قرار بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز ، بهمن امیری مقدم امروز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه استانداران کرمانشاه که با حضور وزیر کشور در استانداری برگزار شد با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علی(ع) اظهار داشت: فرصت ها مثل برق و باد می گذرد و نباید اجازه دهیم فرصت سوزی رخ دهد.

استاندار جدید کرمانشاه گفت: مشکل بیکاری در این استان، مشکلی جدی است و نیاز به تلاش جهادی دارد که باید قوی در این زمینه اقدام کنیم.

امیری مقدم اشتغال جوانان را مهم ترین دغدغه مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: همانطور که رئیس جمهور اشاره کرد، مردم کرمانشاه بسیار حق به گردن کشور دارند لذا باید برای آنها تلاش کنیم و با ایجاد اشتغال به آنها خدمت کنیم.

استاندار جدید کرمانشاه ادامه داد: فرصت های خوبی را در استان کرمانشاه داریم از جمله نیروی جوان، آماده سازی زیرساخت ها، وجود ۱۹ شهرک صنعتی، وجود بزرگراه کربلا، راه آهن و ذخایر نفتی که باید به درستی از آنها در راستای اشتغال زایی استفاده کنیم.

وی افزود: با وجود منابع طبیعی خدادادی و زمین های مستعد کشاورزی، صنایع تبدیلی، گردشگری، معادن و ... باید استان کرمانشاه را به قطب سرمایه‌گذاری در غرب کشور تبدیل کنیم.

وحیدی گفت: با این ظرفیت‌های خدادادی مسیر سرمایه گذاری در استان کرمانشاه باز است لذا باید زمینه ورود سرمایه‌گذاران به استان را مهیا کنیم و در این مسیر هر کس برای سرمایه‌گذاری مانع ایجاد کند در دل مردم استان جایی نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: یکی از راهکارها برای توسعه استان جلب اعتماد عمومی است و این بالاترین سرمایه است لذا باید خط شکنی کنیم و این کار تلاش همگان را می‌طلبد.

امیری مقدم بیان داشت: چرخیدن چرخ زندگی جوانان و تلاش برای حفظ ارتقاء وحدت در استان مهمترین اولویت کاری است.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز وحدت حرف اول را می زند، مدیران و مسئولین به موضوعات حاشیه ای نپردازند چرا که این کار مسیر توسعه استان را عقب می اندازد.

استاندار جدید کرمانشاه گفت: بنده اهل حاشیه نیستم و باید مدیران جوان، انقلابی، پرتلاش و  لایق در مسند کارها قرار بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: اعتبارات خوبی داریم و باید تلاش کنیم آن را جذب کنیم و برای این کار فرصت زیادی نداریم، والله قسم اگر یک ریال بودجه استان به واسطه کم‌کاری عودت داده شود قطعاً در مقابل مردم و شهدا باید پاسخگو باشیم.

امیری مقدم اظهار داشت: نگاه عدالت گستر به اقشار محروم و آسیب‌پذیر، شناخت عوامل و فرآیندهای فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که باید به آن توجه کنیم.

وی تلاش جهت تبدیل شدن استان کرمانشاه به قطب اقتصادی، تلاش برای تغییر شاخص فلاکت در استان، ارتقاء گردشگری، سازماندهی و بحث کولبری، توسعه مرکز فنی و حرفه ای، توسعه مشارکت زنان، توانمندسازی نیروهای محلی و توسعه بخش کشاورزی را از دیگر سرخط های کاری خود عنوان کرد‌.

 
ضرورت توجه به نیازهای جوانان استان کرمانشاه / باید خدمتگزار مردم باشیم

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ضرورت توجه به نیازهای جوانان استان کرمانشاه / باید خدمتگزار مردم باشیم, ضرورت توجه به نیازهای جوانان استان کرمانشاه / باید خدمتگزار مردم باشیم,

به گزارش مرصادنیوز، آیت الله مصطفی علما امروز دوشنبه در آئین تکریم و معارفه استاندار کرمانشاه با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علی(ع) مهم ترین اصل عبادت را خدمت به مردم دانست و اظهار داشت: حرکت امام(ره) در سن ۸۰ سالگی بر اساس خدمتگزاری به مردم استوار بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان فرازی از وصیت نامه امام به سید احمد خمینی گفت: امام بالاترین عبادت را خدمت به مردم می دانست و امید است همه مسئولین بر پایه همین اصل توان خود را به کار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب ما یک انقلاب الهی است لذا باید خدمتگزار مردم باشیم و مسئولین نیز توجه ویژه ای به وضعیت این استان به خصوص جوانان که سرمایه های کشور هستند، داشته باشند.

آیت الله علما گفت: برای حل مشکلات جوانان استان نباید نگاهمان به تهران باشد بلکه از امکانات استان استفاده کنیم و از هیچ تلاشی در این راه دریغ نکنیم.

وی بیان داشت: در این استان ۹۰۰ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی داریم که باید از این فرصت برای اشتغال جوانان استفاده کنیم.

امام‌جمعه کرمانشاه همچنین بر حفظ وحدت کلمه در استان تاکید کرد و افزود: امام(ره) از سال ۴۲ بر این مهم تاکید داشت و اکنون نیز رهبر معظم انقلاب همین اصل را همواره تکرار می کنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به خدمات هوشنگ بازوند استاندار سابق کرمانشاه در حوادثی همچون زلزله، سیل و کرونا گفت: آقای بازوند خدمات شایسته ای در طول این مدت انجام داد که قابل تقدیر است.

آیت الله علما از امیری مقدم استاندار جدید کرمانشاه خواست تا با تمام توان جهت حل و فصل مشکلات این استان کمر همت ببندد و بیان داشت: تنها چیزی که برای انسان ماندگار است همین خدمت صادقانه است، همچنان که سردار سلیمانی ۴۰ سال خدمت صادقانه به مردم داشت و خداوند پاداش این تلاش‌ها را به ایشان عنایت کرد.

, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


استان کرمانشاه در تمام حوزه ها نیاز به تلاش مسئولین دارد

,
, استان کرمانشاه در تمام حوزه ها نیاز به تلاش مسئولین دارد, استان کرمانشاه در تمام حوزه ها نیاز به تلاش مسئولین دارد,

 به گزارش مرصادنیوز، سردار محمد نظر عظیمی امروز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید استان کرمانشاه که با حًضور وزیر کشور در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: در طول مدتی که آقای بازوند استاندار کرمانشاه بود با دلسوزی، احساس مسئولیت و تلاش شبانه روزی و مخلصانه هر چه در توان داشت در پیشبرد امور در حوزه امنیتی استان به کار گرفت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف‌اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آقای بازوند با وجود مشکلات متعدد اقتصادی که در استان با آن مواجه بودیم از مباحث امنیتی غافل نشد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به مرز مشترک با کشور عراق، شرایط حساسی در مناطق مرزی استان حاکم است و در این خصوص آقای بازوند تلاش داشتند در موضوع انسداد و کنترل مرز از هر ظرفیتی استفاده کند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف‌اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اگر چه تا کنون اقدامات خوبی در زمینه تحکیم امنیت استان صورت گرفته است اما قطعا کافی نیست و امیدواریم در آینده شاهد ارتقاء امنیت در مرزهای استان باشیم.

وی در ادامه ضمن خیر مقدم به استاندار جدید کرمانشاه اذعان داشت: آقای امیری مقدم با توجه به تجربه کارهای اجرایی و همچنین آشنایی با استان کرمانشاه امیدوارم جهت پیشرفت استان تلاش مضاعف داشته باشد.

وی بیان داشت: استان کرمانشاه در موقعیتی قرار دارد که در تمام حوزه ها نیاز به تلاش روز افزون و همدلی مسئولین دارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف‌اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این راستا ضروری است مسئولین و مدیران همدلی و همکاری لازم با استاندار را داشته باشند تا شاهد حل و فصل مشکلات استان کرمانشاه باشیم.

, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


اولویت اول استان کرمانشاه ایجاد شغل پایدار برای جوانان است

,
, اولویت اول استان کرمانشاه ایجاد شغل پایدار برای جوانان است, اولویت اول استان کرمانشاه ایجاد شغل پایدار برای جوانان است,

 به گزارش مرصادنیوز ، هوشنگ بازوند امروز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار کرمانشاه که با حضور وزیر کشور استانداری برگزار شد، اظهار داشت: طی این مدت نهایت تلاش خود را برای کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه به کار گرفتیم اگرچه توانستیم این نرخ را کاهش دهیم اما معتقدم هنوز اولویت اول استان بحث اشتغال پایدار برای جوانان است.

استاندار سابق کرمانشاه افزود: بر اساس گزارش مرکز آمار، در سال ۹۶ نرخ بیکاری استان با ۲۱.۶ درصد رتبه اول در سطح کشور را دارا بود اما در پایان سال ۹۹ این نرخ را به ۱۴.۹ درصد رساندیم که در جایگاه سوم نرخ بیکاری قرار گرفتیم.

وی پایین آوردن نرخ بیکاری را سخت ترین کار دانست و خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال با سخنرانی امکان پذیر نیست لذا ما در استان کرمانشاه با کمک بخش خصوصی سند آمایش، اشتغال و جهش تولید را تدوین کردیم و از این طریق به دنبال ایجاد اشتغال بودیم‌.

به گفته بازوند برای ایجاد هر یک شغل به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

استاندار سابق کرمانشاه گفت: همچنین در سال ۹۵ میزان سرانه درآمد مردم استان ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که این مبلغ را در سال ۱۴۰۰ به ۵۹ میلیون تومان رسیده است و نشان می دهد که سهم ما از دولت طی این مدت ۴ دهم درصد بوده است.

بازوند در بخش دیگری از سخنانش، پروژه گرمسیری را به عنوان بزرگترین طرح سرمایه گذاری کشور معرفی کرد و افزود: این پروژه در دشت ذهاب ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال کشاورزان ۳۱۰ هزار تن محصول بیشتر از سال قبل برداشت کردند.

وی با بیان اینکه دولت در این پروژه ۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است، اظهار داشت: در قصرشیرین و نفت شهر نیز نیازمند سرمایه گذاری است و بر اساس برآور بعمل آمده برای تکمیل به ۳ هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

استاندار سابق کرمانشاه بیان داشت: سامانه سردسیری نیز از دیگر سامانه ها است که در استان کرمانشاه در سد داریان ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب داریم که ۴۰۰ میلیون متر مکعب آن سهم کشور عراق است و پیشنهاد می شود ۲۰۰ میلیون متر مکعب باقی مانده از پاوه منتقل شود، مطالعات این طرح انجام شده و سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد.

وی ساخت باند اضطراری در فرودگاه کرمانشاه، آزاد راه همدان- کرمانشاه، تهیه سند نفت و گاز به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار را از دیگر طرح ها عنوان کرد و گفت: ۲ دیگر پروژه در اسلام آباد غرب با ۱۵ هزار میلیارد تومان و سنقر با ۳ هزار میلیارد تومان نیز آغاز شده که سند آن تقدیم آقای امیری مقدم می شود و بدون شک اجرایی شدن این طرح ها می تواند بخشی از عقب ماندگی استان کرمانشاه را جبران کند.

بازوند بیان داشت: همچنین ثبت جهانی اورامانات ظرفیت بسیار خوبی در گردشگری کرمانشاه فراهم کرده است و امیدواریم که این شهرستان به یک فرمانداری ویژه تبدیل شود و به این منظور قبلاً با وزارت کشور مکاتبات ضروری انجام شده است.

استاندار سابق کرمانشاه در پایان از مردم استان به خصوص امام جمعه، نخبگان و مدیران جهت همکاری و همدلی در مدت تصدی اش در این استان تقدیر و تشکر کرد.

, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه