اخبار داغ

سفیر سابق ایران در ویتنام:

دولت براساس واقعیت‌ها حرکت می‌کند

دولت براساس واقعیت‌ها حرکت می‌کند
دیپلمات سابق کشورمان گفت: دولت سیزدهم در مسیر مذاکرات ذوق‌زده عمل نمی‌کند و براساس واقعیت‌ها حرکت می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدکمال سجادی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز درباره مذاکرات وین اظهار داشت: من فکر می‌کنم این بار مذاکره‌کنندگان ایرانی براساس معیارهای درست و منطقی حرکت می‌کنند. مذاکره‌کنندگان ایرانی پافشاری جدی بر رفع تحریم‌ها دارند؛ زیرا این تحریم‌ها هم ظالمانه است و هم در تاریخ بی‌سابقه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز ,
 
,
وی گفت: متونی که تهیه شده بر حقوق حقه جمهوری اسلامی ایران تأکید می‌کند که در رأس آن موضوع رفع تحریم‌ها هست. پافشاری بر حقوق یک ملت مظلوم که غیرقانونی مورد تحریم قرار گرفته و باعث و بانی بیشتر تحریم‌ها هم آمریکا است. هرچند هم‌آوایی اروپایی‌ها و کم‌کاری آن‌ها هم وجود داشته، اما در رأس موضوع تحریم‌ها آمریکا قرار دارد که با نفوذش برروی برخی کشورها بیش از هزار و ۵۰۰ تحریم را علیه کشورمان اعمال کرده است.
,
 
,
سفیر سابق کشورمان در ویتنام با بیان این‌که موضع مذاکره‌کنندگان ایرانی موضوع برحقی است، خاطرنشان کرد: طرف‌های مذاکره‌کننده اگر منطق داشته باشند باید به پیشرفت مذاکرات و رفع تحریم‌های ضدایرانی کمک کنند تا هرچه سریع‌تر مذاکرات به نتیجه مثبتی دست پیدا کند.
,
 
,
وی افزود: دولت سیزدهم و دستگاه سیاست خارجی و تیم مذاکره‌کننده عزم جدی برای رفع تحریم‌ها دارد. دولت سیزدهم طبق فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کرده و متن برجام را اصلاح کرده تا کاملاً مطابق خواست و منافع ملی باشد.
,
 
,
این کارشناس مسائل سیاست خارجی معتقد است: روند مذاکرات، روند خوب و مثبتی و هرچند کمی کند پیش می‌رود اما روند امیدوارکننده‌ای است.
,
 
,
سجادی با بیان این‌که یک ترمیمی نسبت به توافق هسته‌ای در حال انجام پذیرفتن است، گفت: خوشبختانه مذاکره‌کنندگان ما از صفر مذاکره را شروع نکرده‌اند و مسیر دشواری پیش روی آنها نیست، بلکه یک اساسی وجود دارد که خوب پیش نرفته بود؛ یعنی آنها به تعهداتشان اصلاً عمل نکردند که باید به تک‌تک آنها به طور صحیح عمل کنند.
,
 
,
وی بیان داشت: توافق برجام باید به طور رئالیستی و واقعی پیش برود و نباید یکطرفه باشد.
,
 
,
دیپلمات سابق کشورمان تصریح کرد: دولت رئیسی در مسیر مذاکرات ذوق‌زده عمل نمی‌کند و براساس واقعیت‌ها حرکت می‌کند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه