اخبار داغ

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران:

۱۶هزار پروژه مختلف توسط سپاه در لرستان انجام شد

۱۶هزار پروژه مختلف توسط سپاه در لرستان انجام شد
سردار حزنی با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی توسط سپاه، گفت: ۱۶ هزار پروژه مختلف توسط سپاه در لرستان انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سردار سید ضیاء‌الدین حزنی صبح امروز در مراسم افتتاح ۵۰۰ واحد مسکونی و کلنگ زنی ۳۰۰ واحد مسکونی در لرستان، اظهار داشت: از مردم استان به خاطر کمک مومنانه و اقداماتی که در کرونا انجام دادند، تشکر می کنیم و یکی از موفقیت ها این بود که در ایام شیوع کرونا، اقداماتی انجام شد، البته کارهای خوبی در همه استانها انجام شد ولی در لرستان این اقدامات سبب شد تا پاسخگوی محرومان باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: ماموریت اصلی سپاه پاسداران، دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و امنیت پایدار است اما ذات این نهاد به گونه ای است که طبق فرامین امام(ره) و رهبری، همیشه در کنار مردم بودیم و سفارش شده که در کنار مردم باشیم و این ماموریتها هم در راستای فرمایشات رهبری است.

,

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی و غیر عمرانی در لرستان، تصریح کرد: تا امروز توسط رده های مختلف در استان، دو هزار و ۹۴۸ پروژه عمرانی و ۱۳ هزار و ۸۳۵ پروژه غیر عمرانی انجام شده که در مجموع ۱۶ هزار و ۷۸۳ پروژه مختلف با اعتباری بالغ بر ۲۲۶ میلیارد و ۹۵ میلیون تومان در این استان توسط سپاه انجام شده است.

,

سردار حزنی بیان کرد: در بحث مسکن نیز برای محرومان، محسنین و کمیته امداد، احداث خانه عالم، درمانگاه و غسالخانه، آبرسانی شرب، احداث قنات، پروژه آبخیزداری، تعمیر و احداث مدارس، پل و یادمان شهدا اقداماتی انجام شده است.

,

وی بیان کرد: در یک فاز قراردادی با کمیته امداد بستیم که ۱۰ هزار و ۶۰۳ واحد مسکونی در قالب دو طرح شهید شوشتری در شش استان و شهید کاظمی در ۱۴ استان انجام شود و این پروژه ها به نتیجه رسید که در لرستان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) ساخت ۵۰۰ واحد را به اتمام رساند.

,

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه افزود: باید این طرح در ۲۴ شهرستان و ۳۱۹ روستا اجرا می شد و برای هر واحد ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اختصاص دادیم ولی بعد از اینکه مشکلاتی از نظر اقتصادی ایجاد شد ۷۷ میلیون تومان برای هر واحد هزینه شد و کاری عظیم بود که به ثمر نشست.

,

سردار حزنی خاطرنشان کرد: شش هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در طرح شهید کاظمی در سه هزار و ۵۰۰ روستا مد نظر بود که به طور میانگین در هر روستا دو خانه باید احداث می شد و در یک مقطعی، هزینه مصالح و دستمزد چهار برابر شد اما تلاش هایی برای خانه دار کردن اقشار ضعیف در دستور کار قرار گرفت.

,

وی عنوان کرد: سیل هایی که در برخی از استانها رخ داد، مشکلاتی را ایجاد کرد البته سپاه از نهادهایی است که جزء اولین نهادها وارد میدان می شد ولی با برنامه ریزی در هشت استان کار را تمام کردیم و تعدادی از واحدهایی مانده که در دستور کار قرار دارند.

,

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه گفت: در استان لرستان پیشنهاد می کنم که خانواده های دارای دو معلول به بالا شناسایی و با همکاری بهزیستی برای خانه دار کردن آنها اقدام شود به طوری که بخشی از هزینه توسط بهزیستی و مابقی هم توسط سپاه هزینه شود تا جایی که هیچ خانواده دو معلول به بالا نباشد که خانه نداشته باشند.

,

سردار حزنی اظهار داشت: یک هماهنگی باید باشد و سپاه این آمادگی را دارد، مثلا کمیته امداد گزارش دهد مددجویی مشکل مسکن ندارد و یا هیچ عروس و دامادی منتظر جهیزیه نیست و یا کسی بیکار نیست، حرف به اندازه کافی زده شد و عمل باید شود تا سبب رضایتمندی مردم گردد.

,

وی افزود: آماگی داریم سه هزار جهیزیه برای نوعروسان نیازمند سهم استان لرستان شود و اگر اعلام آمادگی شود و کمیته امداد و بهزیستی این افراد را مشخص کنند و یا افراد نیازمند و محرومان که نیاز به جهزیه دارند، اگر آمار بالا باشد می توان تعداد جهیزیه را افزایش دهیم.

,

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه تصریح کرد: جلسه ای با وزیر راه داشتیم مبنی بر ایجاد مسجد و استراحتگاه بین شهری که چند مسجد بین شهری و استرحتگاه ایجاد شود و هر کسی در این کشور دلهایی را آرام می کند، امید را هدیه داده است.

,

سردار حزنی گفت: کربلای ۵ نقش تعیین کننده و سرنوشت سازی داشت و هر وقت با هم کار کنیم یعنی کربلای ۵ را دوباره انجام دادیم، در ایران مردم خیلی مهم هستند و مردم هشت سال جنگ را پشتیبانی کردند، پذیرفته نیست این مردم مشکل مسکن و جهیزیه و … داشته باشند و ما باید برای این مردم نوکری کنیم و هر کسی پشت میز است باید خدمتگزار مردم باشد تا مردم رضایت داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه