اخبار داغ

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح:

التزام عملی به ولایت فقیه از ویژگی‌های مهم شهید سلیمانی است

التزام عملی به ولایت فقیه از ویژگی‌های مهم شهید سلیمانی است
ابوالفضل شکارچی گفت: یکی از ویژگی‌های بسیار مهم، ارزشمند و مؤثر حاج قاسم سلیمانی، التزام عملی به فرامین ولایت فقیه بود و مانند برخی چشم نمی‌گفت و عکس آن فرمان عمل کند و آنچه که ولی فقیه و نائب امام زمان از او می خواست با تمام توان و ظرفیت ورود پیدا می کرد تا آن را محقق می‌کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ سردار ابوالفضل شکارچی در آئین اختتامیه سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر "سردار آسمانی" پیش از ظهر امروز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید سلیمانی گفت: به اهالی هنر در سراسر کشور که فرهنگ دفاع مقدس، جهاد و شهادت، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی مقاومت را در برابر ظلم نظام سلطه جهانی ترویج می کنند به ویژه جمع حاضر درود می فرستم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به اینکه هنر از دیدگاه اسلام سه بخش است، ابراز کرد: یک بخش هنر ارزشی است، مانند کار و رویداد مهمی که شما انجام داده اید؛ بخش دیگر هنر بی ارزش و بخش سوم هنر ضد ارزش.

وی ادامه داد: از دیدگاه اسلام هنر ارزشی آن است که انسان را به آخرت نورانی هدایت کند و بستر ساز دست یابی به آخرت نورانی باشد؛ چرا که هنر ارزشی به دنیا ختم نمی شود و بستری است برای دست یابی به قله های سعادت و کمال که بخشی از پاداش آن در این دنیا نصیب فرد می شود و اصل این پاداش ذخیره آخرت خواهد شد؛ آن روزی که همه نیازمند و معطل یک تفضل هستند و دست استعانت به دیگران دراز می کنند و این کار شما، آنجا ثمره خواهد داد و شما از این طیف هستید.

این مقام مسئول بیان کرد: هنر بی ارزش، بی هدف و بی مقصد است؛ هدف گذاری آن نه دنیا است، نه آخرت است؛ هنر ضد ارزش هنری است که مبانی و اصول و ارزش های دینی را هدف گیری و تضعیف می کند و حماسه های انسان ساز را کم رنگ می کند و حماسه سازان را تحقیر می کند.

سردار شکارچی افزود: برخلاف هنر ارزشی که مروج مکتب حماسه سازان است، هنر ضد ارزش مبانی اصول ارزش های دینی و انقلابی را تضعیف می کند و ما از این هنرمندان در همه جای عالم داریم و حتی در کشور خودمان نیز از این هنرمندان داریم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه پای هنرمند ارزشی را باید بوسید و سر تعظیم در مقابل او باید قرار داد، اظهار کرد:
در کشور هنرمندان ضد ارزش و بی ارزش هم داریم و شما جمعیت حاضر چه کردید و در این جلسه نورانی که مورد تفضل و عنایت خداوند متعال قرار گرفته اید و این جای شکرگذاری دارد.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی یک هنرمند ارزشی و سرآمد همه هنرمندان بود، ابراز کرد: شهید سلیمانی به عزت نرسید مگر اینکه اول همان گونه که خودش فرمود تمام مقدمات شهادت را از همان نوجوانی و جوانی فراهم کرده بود.

این مقام مسئول تأکید کرد: حاج قاسم صاحب تزکیه نفس بود؛ او مردم دوست و ولایت مدار بود و ظاهر و باطن یک رنگ داشت و ریا کار نبود و متواضع، متفکر، معلم و متعلم بود؛ شهید سلیمانی تنها یک فرمانده نبود؛ او یک مکتب انسان ساز داشت و  هر جا محفلی بر پا می شد، با مدیریت شهید سلیمانی در آن محفل نورانیت خدا و اهل بیت علیه السلام وجود داشت.

سردار شکارچی با بیان اینکه خروجی و کارکردهای شهید سلیمانی محصول برکت و تفضل الهی بود و او دست پرورده و تربیت شده مکتب اسلام ناب محمدی بود و امروز دنیا از شهادت شهید سلیمانی بیشتر ضرر کرده تا زمانی که فرماندهی محور مقاومت را به عهده داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح کرد: شهید والا مقام شهید سلیمانی و دیگر شهدا در مکتب اسلام ناب محمدی، مکتب امام راحل و مکتب ولایت فقیه و مقام معظم رهبری درس آموخته بودند و یکی از ویژگی های بسیار مهم، ارزشمند و مؤثر حاج قاسم سلیمانی، التزام عملی به فرامین ولایت فقیه بود و مانند برخی چشم نمی گفت و عکس آن فرمان عمل کند و آنچه که ولی فقیه و نائب امام زمان از او می خواست با تمام توان و ظرفیت ورود پیدا می کرد تا آن را محقق می کرد؛ او در برابر ولی فقیه به هیچ عنوان از خود نظر مستقلی نداشت و زمانی که فرمان را دریافت می کرد عینا آن را انجام می داد.

وی با تأکید بر اینکه ای کاش همه مسئولان در کشور ما اینگونه بودند و در این شرایط قطعا ما مشکلات اقتصادی نداشتیم و برخی از ناهنجاری های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و تفرقه ها را نداشتیم، اظهار کرد: چرا که ولی فقیه رکن اساسی بین امت و شریعت است و اگر فرمان او به زمین بماند به همان اندازه به شریعت و امت آسیب وارد می شود و هم دین و هم مردم دین دار آسیب می بینند.

این مقام مسئول گفت: نقطه اتصال و پیوند مستحکم بین امت و شریعت ولی فقیه است و این بالاترین و بارزترین ویژگی شهید سلیمانی است که این باید به زبان هنر به نسل ها و دنیا منتقل شود.

سردار شکارچی عنوان کرد: هر ملتی که با ولی فقیه پیوند بخورد، پیروز است و هر ملتی که از ولی فقیه فاصله بگیرد، مجبور به تحمل شکست ذلت و اسارت است و تمام ملت هایی که تحت اسارت و ذلت در می آیند چنین مشکلاتی را دارند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اظهار کرد: استکبار جهانی و جنایت پیشه آمریکا که شهید سلیمانی را به شهادت رساند؛ بزرگترین تروریست جهان و ترویست پرور جهان، بزرگترین پایمال کننده حقوق بشر در این عالم، بزرگترین غارت کننده اموال محرومان و مستضعفان و منابع ملت های جهان، مغرورترین و متکبرترین حکومت جهان و پوشالی ترین حکومت جهان است.

وی با اشاره به اینکه در هر ناامنی در کره زمین و جهان دست آمریکا آشکار است و چنین رژیم پلیدی شهید سلیمانی را قطعه قطعه کرد، افزود: شهید سلیمانی از روزهای اول دفاع مقدس دستش به آسمان بود و طلب شهادت می کرد و زمانی که چشمانش به تصاویر شهدا می افتاد چشمانش بارانی می شد و گریه می کرد و تشنه شهادت بود.

این مقام مسئول تأکید کرد: یکی از دلایل بسیار مهم که در دومین سالگر سپهبد شهید سلیمانی بخشی از مکتب شهید به عالم مخابره شد ناشی از پلیدی و خباثت رژیم پلید آمریکا و ناشی از اخلاص و تواضع، فروتنی، مردم داری، عمیق و ایمان شهید سلیمانی است.

سردار شکارچی با بیان اینکه لشکر و لشکریان مکتب شهید سلیمانی شما هنرمندان هستید، اظهار کرد: زبان هنر در عمق جان ها این مکتب نفوذ خواهد کرد و ملت ها را تحت تأثیر خواهد داد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی مصداق بارز آیه شریفه اشدا علی الکفار رحمها بینهم است، ابراز کرد: حاج قاسم مهربان، دلسوز، با محبت، راسخ در مقابل مردم و با صلابت، با قدرت و شکست ناپذیر در مقابل دشمنان بود.

وی با اشاره به فعالیت گروهک تروریستی داعش گفت: در تاریخ، پدیده این چنانی ندیدیم که خبیث ترین افراد عالم از دنیا جمع شوند با فرهنگ های مختلف و به نام داعش حکومت تشکیل دهند؛ آیا بدون پشتوانه آمریکا و هم پیمانان آنها چنین پدیده ای تشکیل شود؟

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: داعش برای براندازی اصل دین و مقابله با مستضعفین و محرومان عالم و برجسته سازی نظام سلطه در عالم تشکیل شد و شهید سلیمانی مقابل چنین جبهه ای قرار گرفت و امتی را در مقابل چنین جبهه ای سازماندهی کرد و همان گونه که وعده کرد با عنایت خداوند متعال قبل از اینکه این حکومت خبیث و خلافت خبیث فروپاشی شود وعده داد که این گروهک از بین خواهد رفت و سر وعده عمل کرد.

انتهای پیام/

, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه