اخبار داغ

مدیرکل استاندارد استان یزد:

جهاد کشاورزی یزد برای کنترل سموم ، هماهنگی با اداره استاندارد نداشته است

جهاد کشاورزی یزد برای کنترل سموم ، هماهنگی با اداره استاندارد نداشته است
زارع مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: سازمان جهادکشاورزی استان یزد تا قبل از برگشت محصولات کشاورزی از کشورروسیه هیچ هماهنگی در مورد بررسی میزان سموم مورد استفاده در محصولات کشاورزی با این اداره کل نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا زارع بنادکوکی مدیرکل استاندارد استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه امکان سنجش تمام محصولات کشاورزی مورد استفاده در بازار داخلی و محصولات صادراتی وجود دارد ابراز داشت: برای بررسی سنجش میزان سموم محصولات کشاورزی، کشاورزان باید سموم مورد استفاده خود را با صداقت کامل به این اداره کل اعلام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: در زمینه محصولات صادراتی کشاورزی تا قبل از برگشت محصولات از کشور روسیه سازمان جهادکشاورزی استان یزد هیچ گونه هماهنگی با این اداره کل نداشته است.

,

زارع بنادکوکی با اشاره به اینکه اخیرا تفاهم نامه ای میان وزارت بهداشت وسازمان غذا و دارو امضا گردیده که وظیفه سنجش استاندارد بودن محصولات کشاورزی صادراتی برعهده سازمان غذا و دارو سپرده شده و این اداره کل تنها وظیفه مشخص کردن تدوین سقف مجاز استفاده سموم مورد تائید را برعهده دارد.

,

وی با بیان اینکه کسب پروانه حدمجاز آلایندگی کشاورزی، تشویقی است اظهار داشت: کشاورزان در صورتیکه پروانه حد مجاز آلایندگی کشاورزی را کسب کنند این اداره کل از تمام مراحل تولید بررسی  سنجش استاندارد بودن را انجام می دهد که متاسفانه از سال 99تاکنون تنها15الی16کشاورز اقدام و پروانه برای آنها صادر شده ولی انها هم به فقط یک مرحله آمده اند و دیگر اقدام به تمدید قرارداد نکردند.

,

مدیرکل استاندارد استان یزد ادامه داد: اگر این پروانه حد مجاز آلایندگی اجباری شود تمام کشاورزان مجبور هستند این مجوز را کسب کنند که در حال حاضر اینگونه نیست.

,

وی با اشاره به اینکه سازمان جهادکشاورزی باید نظارت داشته باشد برروی سموم مورد استفاده ای که کشاورزان استفاده می کنند خاطرنشان کرد: در جلسه ای با حضور شخص استاندار به مسئولان سازمان جهادکشاورزی اعلام شده و حتی نامه نگاری کردیم که این آمادگی را ما داریم که آزمایشات را انجام دهیم اما به علت مشخص نکردن لیست سموم هزینه این آزمایش ها افزایش یافته و هیچ کشاورزی رغبتی به انجام این آزمایشات ندارد.

,

وی ادامه داد: اخیرا در جلسه ای یکی از معاونین سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد که قرار شده در واحدهای بسته بندی یک مسئول کنترل کیفیت مستقر و خود برود نوع و میزان سموم را بررسی کند.

,

مدیرکل استاندارد استان یزد در پایان در مورد سموم مورد استفاده در محصولات کشاورزی برگشت خورده از کشور روسیه گفت: سموم مورد استفاده در محصولات کشاورزی صادراتی که برگشت خورده بود به این اداره کل اعلام نشده بود.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه