اخبار داغ

سرپرست اداره کل تعاون مازندران:

بانک‌ها در طرح زیست‌بوم اشتغال همراه باشند

بانک‌ها در طرح زیست‌بوم اشتغال همراه باشند
علی باقری با اشاره به اینکه در طرح زیست‌بوم اشتغال همه دستگاه ها باید پای کار باشند، گفت: اجرای این طرح برای مجموعه دولت با هدف اشتغال‌زایی بسیار مهم است و بانک‌ها نیز باید در همین راستا اقدام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، علی باقری صبح امروز در دهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، اظهار کرد: جلسات شورای هماهنگی باید به صورت منظم و طبق برنامه زمانبندی در ماه برگزار شود و همه مدیران باید حضور مستمر داشته باشند.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از برگزاری این جلسات را ایجاد هم افزایی بین دستگاهی در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم شریف استان عنوان کرد و افزود: خروجی این جلسات باید برای مردم باشد.
وی بیان کرد: تفاهم نامه مشترک بین دستگاه های زیرمجموعه وزارت متبوع در استان باید به بهترین نحو منعقد شود و مفاد آن باید به خوبی اجرا گردد.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه در طرح زیست بوم اشتغال همه دستگاه ها باید پای کار باشند، تصریح کرد: اجرای این طرح برای مجموعه دولت با هدف اشتغالزایی بسیار مهم است و فنی و حرفه ای در اجرای این طرح نیز باید در زمینه توسعه مهارت اقدام ویژه ای انجام دهد و بانک ها نیز باید در همین راستا اقدام کنند.
باقری خاطرنشان کرد: تکنیک ها و روش های ایجاد شغل نیز با همکاری مراکز مشاوره کارآفرینی، کافه های کارآفرینی، اساتید دانشگاه و همه دست‌اندرکاران احصا می شود.
وی ادامه داد: با توجه به‌ ظرفیت های شایسته فنی و حرفه ای هر گونه آموزش در دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت متبوع در استان باید توسط اداره کل فنی و حرفه ای انجام شود و وزیر تعاون بر این موضوع تاکید دارد.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در بحث اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ نیز تعاونی ها به صورت ویژه‌ای دیده شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران نیز از ایجاد و راه اندازی دپارتمان و مرکز تخصصی چوب ایران در ساری خبر داد و گفت: ۸۴ مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در سال جاری با سرمایه گذاری بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال در مسیر توسعه اموزش های مهارتی توسط بخش خصوصی صادر شد.
سیدحسین درویشی با اشاره به پیگیری اعطاء تسهیلات به آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد به مبلغ  ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب اجرای دستوالعمل جزء یک تا ۹ بند الف  تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال ، تصریح کرد: مجوزایجاد مرکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی برای ۲۶ بنگاه اقتصادی استان صادر شده است.
درویشی از ایجاد ۱۵ مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در استان خبر داد و گفت: ۳۱ استاندارد و پودمان آموزشی تدوین و بازنگری شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به اینکه در بخش مهارت آموزی ۳ هزار و ۲۲۸ نفر از متقاضیان و تحقق عملکرد ۱۳۲ درصدی نسبت به تعهد طرح مهارت آموزی در محیط کارواقعی درسال گذشته صورت گرفت، افزود: آموزش به هزار و ۹۵۶ نفر به میزان ۵۶۴ هزار و ۹۶۷ نفر ساعت در هشت ماهه سال جاری با مشارکت  دستگاه های عضو کمیته ارائه شد.
وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه معرفی فرصت‌های شغلی مهارت محور ارزان ، تصریح کرد: ترویج فرهنگ اشتغال زایی مهارت آموختگان با سرمایه خرد، ترویج و گسترش فرهنگ مهارت آموزی به عنوان ضرورت اشتغال پایدار با تاکید بر مشاغل ارزان، ارتقاء فرهنگ کار و کار آفرینی در جامعه، جهش مهارت با اجماع سازی شرکاء و ذینفعان و حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین در راه اندازی کسب و کار از هداف این نمایشگاه بوده است.
در ادامه این نشست مدیران عضو شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونین مربوطه حاضر در جلسه گزارشی از برنامه های دستگاه خود در خصوص افزایش همکاری و هم افزایی بین دستگاهی و همچنین پیشنهاداتی در راستای رسیدن به اهداف مشترک و مرتبط با وظایف این شورا ارائه کردند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه