اخبار داغ

آسمان سرخس در تسخیر دوباره ریزگردها

آسمان سرخس در تسخیر دوباره ریزگردها
بعد از حدود ۲۱ روز از آخرین هجوم ریزگردها به سرخس، امروز دوباره آسمان این شهرستان به تسخیر ریزگردها درآمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار صبح توس، بعد از حدود ۲۱ روز از آخرین هجوم ریزگردها به سرخس، امروز دوباره آسمان این شهرستان به تسخیر ریزگردها درآمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

«ریزگردها» که ظاهرا قرار است، هفته‌ای چند بار مهمان سرخسی‌ها باشند، امروز آسمان سرخس را تیره و تار کردند.

,

جلسه ستاد بحران شهرستان سرخس که ۳۰ آذرماه در محل فرمانداری این شهرستان برای مقابله با ریزگردها برگزار شد، هم گویا نتوانسته جلوی این مهمان سرکش را بگیرد.

,

سوم و هفدهم دی‌ماه نیز هشدار درباره معضل ریزگردها به تریبون نماز جمعه سرخس رسید.

,

, ,

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس گفت: نگذاریم افرادی به خاطر منافعشان کشتی منابع طبیعی را در سرخس سوراخ کنند که گرفتار می‌شویم، همان‌ طور که اکنون گرفتار «ریزگردها» هستیم.

,

امام جمعه سرخس تصریح کرد: تخریب مراتع عامل «ریزگردها» در شهرستان سرخس است که همه دستگاه‌ها و مردم باید به آن توجه کنند و مراتع به طبیعت برگردد.

,

بر اساس این گزارش، همچنین بر سر اینکه هجوم ریزگردها منشا داخلی یا خارجی دارد، بین مردم محلی و مسئولان اختلاف وجود دارد؛ مردم بر این باورند که کانون اصلی ریزگردها مربوط به برخی از مناطق سرخس است، ولی مسئولان کانون اصلی ریزگردها را بیابان قره قوم ترکمنستان و برخی مناطق شهرستان را تشدید کننده و مکمل هجوم ریزگردها می‌دانند.

,

, ,

تاکنون یک جلسه ستاد بحران با حضور نماینده مردم سرخس در مجلس و اعضای ستاد بحران و همچنین یک جلسه شورای تامین با حضور مسئولان استانی برای مقابله با ریزگردها برگزار شده که باید ببینیم خروجی این جلسات کی قرار است، جلوی معضل ریزگردها را بگیرد.

,

تدابیر مسئولان تاکنون برای مقابله با ریزگردها کارساز نبوده و به نظر می‌رسد، باید اقدامات کوتاه مدت و عملیاتی برای جلوگیری از هجوم دوباره ریزگردها اندیشیده شود. 

,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه