اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

موضوع امهال وام‌های کشاورزان نهایی شد

موضوع امهال وام‌های کشاورزان نهایی شد
پرویز اوسطی گفت: در کمیسیون اقتصادی دولت موضوع امهال وام های کشاورزان نهایی شده و به زودی در هیئت دولت هم تصویب و ابلاغ خواهد شد تا دغدغه جامعه کشاورزی در همه زیربخش‌ها برطرف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز اوسطی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت:با توجه به وقوع خشکسالی طی امسال، دغدغه کشاورزان در سراسر کشور  امهال وام هایشان بود زیرا به دلیل نداشتن درآمد، توان پرداخت تسهیلات دریافتی خود را نداشتند.

وی افزود: با پیگیری های مستمر و اراده اعضای کمیسیون کشاورزی و شخص وزیر جهاد کشاورزی و مجموعه معاونتهای مرتبط با این وزارت خانه، با توجه به بند (خ) ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه که مصوبه دولت بوده، موضوع امهال تسهیلات کشاورزان بار مالی داشت، برهمین مبنا باید مسئولان سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی بار مالی آن را می پذیرفتند تا بانک‌ها برای تمدید وام کشاورزان اقدام کنند.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس تصریح کرد: به دنبال تلاشها و مکاتبات انجام شده از سوی معاونت اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد که در کمیسیون اقتصادی دولت هم موضوع امهال وام های کشاورزان نهایی شده و به زودی در هیئت دولت هم تصویب و ابلاغ خواهد شد تا دغدغه جامعه کشاورزی در همه زیربخش‌ها برطرف شود.

اوسطی عنوان کرد: با تمدید تسهیلات کشاورزان یکی از دغدغه‌های موجود در بخش کشاورزی برطرف می‌شود؛ همچنین این موضوع سبب خواهد شد کشاورزان بتوانند با آسودگی خاطر بیشتری فعالیتهایشان را دنبال کنند.

وی گفت: همچنین در کمیسیون کشاورزی نشستی تخصصی با مسئولان بنیاد مستضعفان کشور و فعالین بخش هلدینگ های کشاورزی برگزار شد.

اوسطی خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان در زمینه تولید شیر و گوشت بسیار موفق عملکرد کرده و در این راستا دارای هلدینگ های موفقی است همچنین در اقصی نقاط کشور در حوزه پرورش گاو شیری اقدامات خوبی انجام داده است.

وی با برشمردن اقدامات بنیاد مستضعفان در حوزه امنیت غذایی کشور، افزود: این مجموعه در کنار ایجاد واحدهای بزرگ دامپروری به عنوان واحدهای پر بازده و سودده که در بورس هم عرضه شده اند، تمایل دارند در مناطق مختلف کشور که دارای ظرفیت هستند، سرمایه گذاری کنند که البته اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس هم از آنها درخواست کرده تا روند سرمایه گذاری در مناطق دارای ظرفیت همچنان ادامه یابد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی،آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان غیر از حوزه دامپروری که در آن بسیار موفق عمل کرده در سایر حوزه ها از جمله احداث گلخانه های مدرن و بزرگ در برخی نقاط کشور ورود کرده و سیاست آنها در سایر نقاط کشور هم ادامه دارد.

وی از احداث باغات مثمر در بسیاری از مناطق کشور توسط بنیاد مستضعفان خبر داد و عنوان کرد: امسال بنیاد مستضعفان، باغات گردو با ارقام بسیار پر بازده ای در سطح چند صد هکتار در برخی مناطق کشور احداث کرده است.

اوسطی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در سایر زیر بخش‌های کشاورزی هم به خوبی ورود کرده، گفت: میان اعضای کمیسیون کشاورزی و بنیاد مستضعفان هم افزایی، هم گرایی و هم اندیشی صورت گرفته تا این روند با سرعت بیشتری در نقاط مختلف کشور توسعه یابد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه