اخبار داغ

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

مجوز حمل هوایی سیب درختی آذربایجان غربی صادر شد

مجوز حمل هوایی سیب درختی آذربایجان غربی صادر شد
قادری فر گفت: برای حمل هوایی سیب درختی اقدامات و گفت و گوهایی انجام و مجوز نیز اخذ شده است و باید مسولان آذربایجان غربی برای آغاز این نوع صادرات همکاری و تعامل داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل قادری فر در گفت و گو با اروم نیوز، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، مقرر شده از محل تبصره ۱۸ اقدامات تجهیز کامیون‌ها به کانتینرهای یخچالی جهت حمل میوه انجام شود و به زودی قراردادهای این اقدام تنظیم و آماده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , اروم نیوز،,

وی ادامه داد: تعاون روستایی امسال بیش از  ۴۲ هزار تن سیب درجه ۳ یا همان سیب صنعتی باغدارن آذربایجان غربی را خریداری کرده است.

,

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: برای این میزان سیب خریداری شده ۵۸۹ میلیارد ریال پرداخت شده است.

,

قادری فر با اشاره به لزوم توجه به محصول تولیدی سیب این استان، بیان کرد: سیب درختی آذربایجان غربی یک برند ملی است و با توجه به زیرساخت‌های مطلوب و گمرکات موجود در این منطقه روند صادرات محصولات کشاورزی پیگیری شود.

,

وی تاکید کرد: در راستای تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به خصوص سیی درختی تولیدی آذربایجان غربی باید موانع صادارتی شناسایی و رفع گردد.

,

به گفته وی ۴۵۰ هزار تن سیب در سردخانه های آذربایجان غربی باقی مانده است و حدود ۲۰۰ هزار تن سیب از این میزان قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه