اخبار داغ

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد؛

برآورد بارش ۲۰۰ میلی‌متری در ۱۱ حوضه آبریز و احتمال وقوع سیل در هفته آینده

برآورد بارش ۲۰۰ میلی‌متری در ۱۱ حوضه آبریز و احتمال وقوع سیل در هفته آینده
بارش‌های این هفته و هفته منتهی به اول بهمن‌ماه برای تعدادی از حوضه‌های آبریز اصلی و درجه‌ دو کشور ۲۰۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده که در برخی از این حوضه‌ها احتمال وقوع سیلاب را به همراه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، پیش‌بینی وضعیت بارش‌های کشور را در یک هفته پایانی دی‌ماه ارائه داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
طبق این گزارش، بـرای هفته جاری، وقوع بارش‌ها برای مناطق واقع در غرب، جنوب غرب و برخی از منـاطق واقـع در نـوار شمالی کشور پیش‌بینی شده است.
,
 
,
همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی شـده بـرای هفتـه منتهی به اول بهمن، وقوع بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور به‌خصوص مناطق واقع در نیمـه جنـوبی و شـرق کشـور مورد انتظار است به‌طوری‌که در حوضه‌های آبریز کارون بزرگ، جراحی زهره، مند، کاریـان، طشـک، بختگان، مهارلو، کویر ابرقو سیرجان، کل مهران، کـویر لـوت، هـامون هیرمنـد و بنـدرعباس سـدیج می‌تواند با ریسک وقوع سیلاب همراه باشد.
,
 
,
این هفته بیشترین میزان بارش در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با بیشینه ۸۹ میلی‌متر و متوسط ۷ میلی‌متر رخ خواهد داد و بعد از آن حوضه آبریز دریاچه ارومیه با بیشینه ۸۴ میلی‌متر و متوسط بارش ۱۷ میلی‌متری قرار دارد.
,
 
,
بیشینه بارش حوضه آبریز دریای خزر این هفته ۶۵ میلی‌متر و متوسط بارش ۹ میلی‌متر خواهد داشت و نیز در حوضه آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش‌ها به ۳۸ میلی‌متر و متوسط بارش آن ۲ میلی‌متر خواهد بود.
,
 
,
این هفته، دو حوضه آبریز قره قوم و مرزی شرق متوسط بارش ندارند اما بیشینه بارش در آن‌ها به ترتیب ۳ و ۲ میلی‌متر است.
,
 
,
حوضه‌های آبریز درجه‌ دو هامون و تشکیل، هامون و هیرمند، بندرعباس ـ سدیج و رودخانه‌های بلوچستان هیچ میزان بارشی ندارند.
,
 
,
وضعیت بارشی در هفته منتهی به اول بهمن‌ماه (هفته آینده) نسبت به این هفته بهتر خواهد بود به‌گونه‌ای که در دو حوضه اصلی آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان و فلات مرکزی بارش ۲۰۰ میلی‌متری رخ خواهد داد.
,
 
,
حوضه‌های آبریز اصلی مرزی شرق و دریاچه ارومیه هم در هفته منتهی به اول بهمن‌ماه بیشینه بارش به ترتیب ۱۴۸ و ۱۰۸ میلی‌متر خواهد بود.
,
 
,
وضعیت بارش در حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به اول بهمن این‌گونه است که بیشینه بارش آن به ۸۸ میلی‌متر می‌رسد درحالی‌که متوسط بارش آن ۲۱ میلی‌متر است.
,
 
,
حوضه آبریز قره قوم هم بیشینه بارش ۸۵ میلی‌متری با متوسط بارش ۱۸ میلی‌متر را تجربه خواهد کرد.
,
 
,
در هفته منتهی به اول بهمن‌ماه (هفته آینده) یازده حوضه آبریز درجه‌ دو کشور بارش ۲۰۰ میلی‌متری را خواهند داشت و در محدوده‌های ۹ گانه مدیریت حوضه‌های آبریز هم ۴ محدوده کارون بزرگ، زهره ـ جراحی و حوضه‌های جنوبی، فلات مرکزی و شرقی و نیز زاینده‌رود بارش ۲۰۰ میلی‌متری پیش‌بینی شده است.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه