اخبار داغ

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین:

ایران اجازه نداد آب خوش از گلوی آمریکا در کابل پائین برود/ تعامل با افغانستان در گرو تحقق ۳ خواسته راهبردی توسط طالبان

ایران اجازه نداد آب خوش از گلوی آمریکا در کابل پائین برود/ تعامل با افغانستان در گرو تحقق ۳ خواسته راهبردی توسط طالبان
قاسم حبیب‌زاده گفت: ایران از طالبان ۳ خواسته راهبردی دارد که یک مورد آن اخراج آمریکایی‌ها، نیروهای ناتو یا هر نیروی بیگانه دیگری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین درباره تحولات ایجاد شده در افغانستان با حضور طالبان، در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: برخی جریان های رسانه ای القا کردند همانگونه که به سوریه نیرو اعزام کردیم باید برای مقابله با طالبان هم نیروهای خود را در افغانستان مستقر کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
قاسم حبیب زاده با اشاره اینکه جو رسانه ای مذکور در داخل و خارج کشور راه افتاد، افزود: ایران از طالبان ۳ خواسته راهبردی دارد که یک مورد آن اخراج آمریکایی ها، نیروهای ناتو یا هر نیروی بیگانه دیگری است، خواسته دوم ایران ایجاد ثبات و امنیت در سراسر افغانستان خواهد بود.
,
وی اظهار داشت: انجام مراوده اقتصادی و جلوگیری از ترانزیت گسترده مواد مخدر توسط ایران مستلزم این است که در افغانستان با یک دولت با ثبات و مقتدر که پاسخگو است سر و کار داشته باشیم، نه اینکه در مرزهای شرقی کشور با یک گروهی برای تعاملات طرف حساب شویم.
,
حبیب زاده تصریح کرد: خواسته سوم ایران از طالبان به رسمیت شناختن حقوق اقلیت‌ها به ویژه شیعیان و هزاره ها اعم از امنیت، اقتصاد و معیشت در استان های بامیان، مزارشریف، هرات و کابل است، طالبان هر سه خواسته ایران را تقریبا محقق کرده و ما به همین نسبت تعامل می کنیم.
,
وی با اشاره به اینکه اخبار افغانستان کاملا مخدوش در رسانه های ایران منتشر می شود، گفت: خاتمی و طرفداران وی، احمدی نژاد، روحانی و رسانه های همراه آنها هر کدام بنا بر هدفی که دارند اخبار را منتقل می کنند، همانند انتشار تصاویر "فروختن ناموس شیعه به عنوان کنیز" که مربوط به ۱۰ سال قبل بود!.
,
حبیب‌زاده در خاتمه خاطرنشان داشت: تصور این مسئله که طالبان آمریکا را از افغانستان بیرون کرد ساده لوحانه است، ایران بود که نگذاشت آب خوش از گلوی آمریکا پائین برود، البته در عملیات های این چنینی ابزاری لازم است که  برای ایران مخالف جدی به نام "طالبان" بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه