اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

قدم‌های خوبی در ساخت خانه‌های محرومین در استان زنجان برداشته شده است

قدم‌های خوبی در ساخت خانه‌های محرومین در استان زنجان برداشته شده است
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه قدم‌های خوبی در ساخت خانه‌های محرومین در استان زنجان برداشته شده است، گفت: مراکز نیکوکاری در مساجد، اقدام ابتکاری بود که کمک‌های زیادی در این مراکز برای نیازمندان جمع‌آوری شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس منحوس کرونا و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مواسات، همدلی و کمک مومنانه، اقدامات خوبی در استان زنجان انجام و کمیته امداد نیز قدم‌های خوب و بلندی برداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه پرسنل کمیته امداد امام خمینی(ره) خود را خادم محرومین می‌دانند، خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری در مساجد، اقدام ابتکاری بود که کمک‌های زیادی در این مراکز برای نیازمندان جمع‌آوری شد.

,

آیت‌الله خاتمی افزود: در اکثر مساجد شهری و بسیاری از مساجد روستایی، ائمه جماعات، هیات‌امنا و اعضای پایگاه‌های مقاومت بسیج، نیازمندان را شناسایی کرده و خودشان ماهانه کمک‌ها را جمع‌آوری و توزیع می‌کنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: اقدامات و قدم‌های بسیار خوب و خیری در استان زنجان در خصوص محرومین برداشته شده که ساخت مسکن محرومین از جمله آن‌هاست.

,

وی با بیان اینکه در ابتدا ۲ هزار واحد مسکن محرومین در استان زنجان ساخته شد، اظهار داشت: با مساعدت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مرحله دوم نیز ۲۵۰۰ واحد مسکن محرومین در این استان ساخته شد.

,

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: یک اقدام دیگر، ارتقای توانایی و اشتغالزایی برای جامعه هدف کمیته امداد بود و افرادی که کمک‌هایی از کمیته امداد دریافت می‌کردند اکنون صاحب شغل و درآمد شده‌اند.

,

*‌ بیش از 56 هزار برچسب دارای کد QR در استان زنجان نصب شده است

, *‌ بیش از 56 هزار برچسب دارای کد QR در استان زنجان نصب شده است, *‌ بیش از 56 هزار برچسب دارای کد QR در استان زنجان نصب شده است,

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در ابتدای این دیدار گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) به استناد احکام برنامه 5 ساله ششم تا پایان این برنامه باید بتواند حداقل 80 درصد از درآمدهای خود در حوزه مشارکت‌های مردمی را در قالب بسترهای الکترونیکی نوین، جمع‌آوری کرده و از روش‌های سنتی به روش‌های نوین، مهاجرت کند.

,

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا این مهم را تسریع بخشید، اظهار داشت: هم‌اکنون بخش اعظمی از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) طی مدت شیوع ویروس کرونا به سمت روش‌های الکترونیکی رفت و خدمات به صورت مجازی ارائه می‌شود.

,

صفری با بیان اینکه مرحله اول الکترونیکی کردن در آذر سال گذشته از طریق pos های اندرویدی تخلیه صندوق صدقات اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی، پول فیزیکی را از بین برده بود و کرونا در این زمینه مشکل ایجاد کرده بود اما علی‌رغم تمام مشکلات در سال گذشته کمک‌های مردمی از محل صندوق صدقات 105 درصد تحقق برنامه داشت و امسال نیز تاکنون 103 درصد محقق شده است.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با اشاره به وجود حدود 128 هزار صندوق صدقه در استان گفت: مرحله دوم الکترونیکی کردن خدمات رسیده به سمت تولید کدهای QR که برچسب‌های دارای کد QR بر روی صندوق‌ها نصب می‌شود.

,

وی با بیان اینکه در این روش، صدقات بر اساس اسکن کد روی برچسب‌ها با گوشی تلفن همراه به‌صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود، افزود: سرعت، قابلیت پرداخت در هر زمان و مکان، جلوگیری از احتمال تخلفات و رسید پیامکی برای پرداخت‌کننده از مهمترین ویژگی‌های پرداخت صدقه با استفاده از کد QR است.

,

صفری با بیان اینکه عدم نیاز به مراجعه حضوری همکاران به درب منازل و عدم نیاز به صدور رسید کاغذی نیز از دیگر ویژگی‌های این روش است، اظهار داشت: پرداخت صدقه به روش الکترونیکی هم برای مردم و هم برای کمیته امداد، صرفه‌جویی در هزینه‌ها را دارد ضمن اینکه بخشی از نیروها بازنشسته می‌شوند و امکان جذب نیروی جدید و جایگزین هم نیست.

,

وی با بیان اینکه ظرفیت استان زنجان بیش از 128 هزار صندوق است و صندوق صدقه دارای کد QR می‌تواند در مدارس، اتوبوس‌ها، قطارها و سایر مراکز نصب شود، خاطرنشان کرد: هدفگذاری شده که در استان زنجان بتوانیم 793 هزار مشترک حقیقی و حقوقی ایجاد کنیم ضمن اینکه تولید کد QR اختصاصی برای هر یک از اعضای خانواده نیز امکان‌پذیر است.

,

صفری یادآور شد: تاکنون بیش از 56 هزار برچسب دارای کد QR در استان زنجان نصب شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه