اخبار داغ

ضرورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات؛

نهنگ آبی و مومو، دستاورد پیام رسان واتس‌اپ است

نهنگ آبی و مومو، دستاورد پیام رسان واتس‌اپ است
نهنگ آبی، چالش مومو و سیگنال های ناشناس از دستاوردهای واتس‌اپ است که در سایه غفلت مسئولین بعد از تلگرام پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ یادگیری راهکارها و روش‌های حفظ امنیت خانواده در فضای مجازی امری بسیار مهم و ضروری در زندگی دیجیتال امروز است. بخش زیادی از این راهکارها در قالب مهارت‌های سواد رسانه‌ای قابل درک و فهم هستند و در صورتی‌که خانواده‌ها به مفهوم سواد رسانه‌ای و نقش آن در امنیت خانواده توجه کنند بسیاری از مشکلات اجتماعی ناشی از بروز جرایم و آسیب‌های اجتماعی مرتفع خواهند ‌شد. به طور کلی امنیت کاربران و خانواده در فضای مجازی به دو روش فنی و ارتقا مهارت کاربران تأمین می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
دستگیری اعضای باند کلاهبرداری واتس‌اپی در البرز
, دستگیری اعضای باند کلاهبرداری واتس‌اپی در البرز ,
 
,
سرهنگ رسول جلیلیان گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه افرادی ناشناس از طریق تماس واتس‌اپی پس از جلب اطمینان، اطلاعات بانکی و رمز ورود به اینترنت بانک آنها را دریافت و اقدام به خالی کردن حساب آن ها می کردند.
,
 
,
وی ادامه داد: با تحقیقات ویژه پلیسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد این شگرد کلاهبرداری توسط یک باند سازمان دهی شده انجام می شود و با تماس واتس‌اپی با روش تماس با شاکیان ازطریق واتس‌اپ با ترفند شما در مسابقه رادیویی برای سفر به عتبات عالیات برنده شدید حساب کاربران را خالی می کردند.
,
 
,
جلیلیان افزود: کارشناسان پلیس فتا اعضای چهار نفره باند کلاهبرداری را شناسایی و دریک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
,
 
,
نهنگ آبی، مومو و سیگنال های ناشناس، دستاورد پیام رسان واتس‌اپ
, نهنگ آبی، مومو و سیگنال های ناشناس، دستاورد پیام رسان واتس‌اپ ,
 
,
کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: نهنگ آبی، چالش مومو و سیگنال های ناشناس از دستاوردهای واتس‌اپ است که در سایه غفلت مسئولین بعد از تلگرام پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در کشور است.
,
 
,
محمدرضا قاسموند ادامه داد: امروز فضای مجازی به پرطرفدارترین سرگرمی در بین آحاد مختلف جامعه تبدیل شده است که اگر دانش و سواد رسانه ای کافی نداشته باشید ممکن است در دام آسیب های آن گرفتار شوید.
,
 
,
وی افزود: سواد رسانه‌ای کاربران نقشی بسیار اساسی در کاهش آسیب‌های فضای مجازی و افزایش امنیت و ایمنی کاربران دارد، چرا که کاربران با این دانش، آموزش می بینند هر پیامی را باز نکنند، به هر تماسی پاسخ ندهند، اطلاعات حساب خود را به اشخاص ندهند.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: در پیام رسان واتس‌اپ امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد، پیام های قبلی برای افراد تازه وارد نمایش داده نمی شود و از طرفی شماره تماس برای همه می افتد، بنابراین اصلا قابل اعتماد نیست.
,
 
,
قاسموند ادامه داد: ایران در بیست و دوم بهمن پنجاه و هفت از استعمار سیاسی آمریکا خارج شد اما اکنون در استعمار سایبری آمریکا هستیم و تا از این استعمار خارج نشویم مشکلات ‌مان تمام نمی‌شود.
,
 
,
وی گفت: در حال حاضر در نظم نوین جهانی که از اهداف اصلی کرونا بود که در آن موضوع سایبری و کشیده ‌شدن تمام شئونات زندگی در بستر اینترنت و چرخش اطلاعات زیاد شده است، این ضرورت را ایجاب می‌کند که ایران شبکه ملی اطلاعات را سریعاً اجرایی کند.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: این اولین بار نیست که شاهد کلاهبرداری عده ای به وسیله پیام رسان ها از مردم هستیم که اگر جلوی آن گرفته نشود، در آینده شاهد وفور این اتفاقات هستیم و دیگر قابل جبران نیست.
,
 
,
قاسموند افزود: یک معتاد را تصور کنید که اگر در مرحله ابتدایی گرفتاری به اعتیاد جلوی آن گرفته شود ضرر آن قابل جبران است اما اگر در دام اعتیاد غرق و به همه مواد مخدر آلوده شد دیگر به هیچ عنوان نمی توانید آن را نجات دهید.
,
 
,
وی ادامه داد: اکنون نیز باید کلیه آحاد جامعه از سن ۵ تا ۹۰ سالگی به دانش سواد رسانه مجهز شوند و از مخاطب منفل به مخاطب فعال تبدیل شوند.
,
 
,
این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: مسئولین فضای مجازی کشور نسبت به آسیب های زیست مجازی بی تفاوت نباشند و ریشه ای مشکل را حل کنند زیرا با محدودیت پیام رسان ها آسیب ها افزایش می یابد اما ایمن سازی و آموزش ضمن کاهش مضرات، تاثیرگذاری اش چندین برابر است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه