اخبار داغ

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله:

ایران با ساخت واکسن های نوترکیب ثابت کرد در شرق آسیا حرف برای گفتن دارد/ پیش بینی تولید ۵ میلیون دوز واکسن نورا پس از فاز سوم کارآزمایی بالینی

ایران با ساخت واکسن های نوترکیب ثابت کرد در شرق آسیا حرف برای گفتن دارد/ پیش بینی تولید ۵ میلیون دوز واکسن نورا پس از فاز سوم کارآزمایی بالینی
غلامحسین علیشیری گفت: یکی از مشخصه های بارز واکسن نورا "نوترکیب پروتئینی" بودن آن است، این واکسن ها عوارض کمی دارند و شرکت های بزرگی مانند سانوفی، کلاور، نووکس روی ۵۰ هزار نفر کارآزمایی آن را انجام داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله امروز پنج شنبه در حاشیه آغاز فاز سوم کارآزمایی واکسن نورا در کرج، طی گفتگویی اختصاصی با خبرنگار تیتریک، گفت: همزمان با پاندمی کرونا یکی از نگرانی های جدی ما عدم توانایی و مقابله مناسب با این ویروس به واسطه تحریم علیه ایران بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
غلامحسین علیشیری با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان، دانشمندان و محققان درصدد تولید واکسن برآمدند، افزود: یکی از مراکزی که در این زمینه ورود کرد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله بود که با زیرساخت های بسیار پیشرفته و دانشمندان با تجریه اقدام به تولید واکسن کووید 19 کرد.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه پس اقدامات سنگین علمی و بسیار پیشرفته یک ساله، موفق به تولید واکسن نورا به صورت پروتئین نوترکیب شدیم، اظهار داشت: واکسن های نسل یک "ویروس های کشته شده" هستند که سینوفارم، برکت و فخرا به عنوان نمونه هایی از آن، در داخل کشور مورد استفاده وسیع قرار گرفته اند.
,
 
,
این فوق تخصص روماتولوژی پاستوکووک، رازی، اسپایکوژن و نورا را جزء واکسن های نوع دو و پروتئین دانست که با روش های پیشرفته تری تولید شده اند و تصریح کرد: خوشبختانه نورا اوایل سال 1400 مجوز کارآزمایی بالینی را دریافت کرد و مطالعات انجام شده نشان داد این واکسن عوارضی برای تزریق کننده ها ندارد.
,
 
,
علیشیری گفت: با ارائه گزارش به سازمان غذا و دارو مجوز فاز 2 کارآزمایی بالینی و کمیته اخلاق دریافت شد، فاز دوم یک ماه گذشته به اتمام رسید و نشان داد واکسن نورا دارای کارایی و اثربخشی بسیار بالایی است و عارضه ای جدی برای افراد ندارد، در نهایت مستندات به سازمان غذا و دارو ارائه شد.
,
 
,
وی با اشاره به صدور مجوز فاز 3 کارآزمایی بالینی واکسن نورا طی 3 هفته گذشته، افزود: این فاز توسط فرمانده کل سپاه در دانشگاه بقیه الله رونمایی شد، فاز سوم کارآزمایی به صورت بوستر بوده و 10 هزار نفر به عنوان جمعیت هدف پیش بینی شده اند و پس از این مرحله با اخذ مجوزهای نهایی، نورا وارد سبد واکسن کشور خواهد شد.
,
 
,
علیشیری اظهار داشت: ایران ظرفیت های بسیار بالایی در زمینه واکسن دارد و در شرق آسیا جز کشورهای پیشرفته در زمینه هایتک هستیم، یکی از موضوعات واکسن بود که خوشبختانه 8 شرکت دانش بنیان به این مسئله ورود کردند و ما می توانیم با زیرساخت های موجود نیازهای واکسن کشور در انواع بحران ها مرتفع کنیم.
,
 
,
وی تصریح کرد: یکی از مشخصه های بارز واکسن نورا "نوترکیب پروتئینی" بودن آن است، این واکسن ها عوارض کمی دارند و شرکت های بزرگی مانند سانوفی، کلاور، نووکس روی 50 هزار نفر کارزآمایی آن را انجام داده و نتایج خوبی گرفته اند، همچنین تولید و تکثیر این واکسن ها آسان تر از واکسن های نسل دیگر است.
,
 
,
معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در خاتمه خاطر نشان داشت: می توانیم در تیراژ بالا و مقادیر زیاد واکسن نورا را تولید کنیم و امیدواریم پس از اتمام فاز سوم 3 الی 5 میلیون دوز از این واکسن را در اختیار وزارت بهداشت و مردم خوب کشورمان بگذاریم. 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/ 
,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه