اخبار داغ

در سایه نبود نظارت:

طعم گرانی به تنقلات نمایشگاه گل و گیاه یاسوج مزه کرد/برگزاری نمایشگاه فرصتی ارزشمند اما بدون نظارت

طعم گرانی به تنقلات نمایشگاه گل و گیاه یاسوج مزه کرد/برگزاری نمایشگاه فرصتی ارزشمند اما بدون نظارت
عدم نظارت بر قیمت و گرانی در برخی از کالا ها به نمایشگاه گل و گیاه یاسوج مزه کرد تا فرصت ارزشمند برگزاری نمایشگاه کام شهروندان یاسوجی را تلخ کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس مبارزه با گرانفروشی، کم فروشی،کنترل قیمت ها و صرفه های جویی اقتصادی از مهمترین مزیت‌های برگزاری نمایشگاه‌ها در هر شهر و استان است و  شهروندان یاسوجی با برگزاری نمایشگاه های مختلف در این شهر استقبال خوبی برای خرید های مختلف می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

برخی از کارشناسان اقتصادی، مردم و بسیاری از تولید کنندگان برگزاری نمایشگاه ها را در سال هایی که نرخ تورم بالایی بر اقتصادی ملی حاکم است، بسیار کارآ، اثر بخش و موثر می دانند و باید کار شرکت های نمایشگاهی استان را در برگزاری چنین محافل خریدی را ستود اما برگزاری صرف این نمایشگاه ها بدون نظارت بر قیمت و کیفیت کالا اثر بخش نخواهد بود و این شهروندان هستند که متضرر خرید کالای بی کیفیت و یا گران می شوند.

,

تورم سالهای اخیر و افزایش قیمت کالا باعث می شود تا استقبال مردم از برگزاری نمایشگاه در هر صنفی بیش از خرید از بازار باشد چرا که قیمت پائین به نسبت بازار ، تنوع کالا و کاهش زمان در خرید همه از مزیت های نمایشگاه ها است و نمی توان به راحتی از این مزیت ها عبور کرد و این رسانهحامی برگزاری نمایشگاه های کالا و خدمات در استان است.

,

شهر یاسوج هم اکنون محل برگزاری نمایشگاه گل و گیاه است و وضعیت آب و هوایی و زیبایی های خدادای استان باعث شده تا شهروندان یاسوجی از این نمایشگاه استقبال کنند اما این استقبال به زعم برخی از بازدیدکنندگان تنها فرصتی برای دیدن بوده و قیمت ها باعث می شود تا از خرید منصرف شوند.

,

با اطلاع خبرنگار ما از این موضوع به صورت نامحسوس خبرنگار ما به محل نمایشگاه اعزام شد تا به نکات جالبی دست پیدا کنیم.

,

مشاهدات خبرنگار ما از گرانی، نبود نظارت، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فروش مواد خوراکی در نمایشگاه گل و گیاه حکایت دارد تا با دست به جیب شدن او قیمت ها به نسبت شهر یاسوج مورد ارزیابی قرار گیرند.

,

خبرنگار ما تاکید کرد: تنقلاتی که در این نمایشگاه عرضه شده است در برخی از موارد می توان با همان کیفیت و با نصف قیمت از بازار شهر یاسوج تهیه کرد و این گران فروشی افسار گسیخته بنظر می رسد بدون نظارت بوده و باید مسئولان بازرسی و صمت با بررسی فلسفه برگزاری نمایشگاه ها بیشتر آشنا و نظارت جدی بر قیمت ها داشته باشند.

,

نکته دیگری که در این نمایشگاه از دید خبرنگار ما پنهان نماند تنوع گیاهان و گلهایی بود که لازم است غرفه داران به آن توجه داشته باشند و در فروش گل ها با سازگاری آب و هوا در یاسوج اهتمام داشته باشند.

,

یکی از شهروندان یاسوجی در این نمایشگاه به خبرنگار ما گفت: نظارت بر فروش کالاها در ایام برگزاری نمایشگاههای از سوی نهادهای ذیربط امری ضروری بوده و نباید مسئولان به این نکته اکتفا کنند که در نمایشگاه ها درصد تخفیف وجود دارد بلکه باید نظارت شود ایا قیمت ها و کیفیت ها با وضع موجود همخوانی دارند یا خیر؟

,

شهروند دیگری که همراه با خانواده در نمایشگاه حضور داشت ابراز داشت: بابرگزاری نمایشگاه های کالا و خدمات قدرت خرید مردم افزایش می یابد و زمینه رشد اقتصادی برای تولیدکننده فراهم می شود .

,

او که اظهار داشت قیمت ها چنگی به دل نمی زنند و می توان با همین قیمت ها و گاها قیمت کمتری گل و گیاه خرید گفت: اگر قیمت پائین باشد می توان فرصتی ارزشمند برای خرید باشد اما اگر قیمت بالاتر و یا به میزان متعارف شهر باشد هرگز خرید نمی کنم چرا که اگر مشکلی برای خریدم پیش بیاید فرصت مرجوع کالا را از دست خواهم داد و این به ضرر من است و خریدم از فروشگاه های شهر انجام می دهم تا بتوانم برای مشکلات احتمالی به سراغ فروشنده بروم .

,

وی که از قیمت برخی عرقیات و تنقلات رضایتی از نمایشگاه نداشت گفت: با چرخی که در نمایشگاه زدم نظارت را از غرفه ها در حد صفر می دانم.

,

رضایتمندی مردم از خرید اجناس و اقلام مورد نیاز در چنین نمایشگاه هایی با قیمت مناسب، از مهم ترین مزیت های برگزاری این نمایشگاه ها در استان بوده، زیرا که خریداران و مصرف کنندگان با رضایت خاطر بیشتری می توانند خرید خود را انجام دهند اما پیش شرط این رضایت، نظارت مستمر و جلوگیری از گران فروشان غرفه دار است تا مردم با خاطری آسوده به خرید خود بپردازند.

,

در روز های آینده برای بررسی بیشتر باز هم به سراغ این نمایشگاه رفته و مردم و مسئولان را در جریان قرار خواهیم داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه