اخبار داغ

روزنامه نگار و منتقد سینما:

رسانه های معاند، مخالفین سرسخت شفافیت در رسانه ملی هستند

رسانه های معاند، مخالفین سرسخت شفافیت در رسانه ملی هستند
آرش فهیم گفت: قطعا شفاف سازی و رسیدن به حد نصاب خوب در صدا و سیما منافع بسیاری را به خطر می اندازد و اولین آن ها رسانه های معاند هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منتقد سینما و روزنامه نگار در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: شفاف سازی از اصول و مبانی اصلی دموکراسی، مردم سالاری و جمهوریت شناخته می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

آرش فهیم ادامه داد: شفافیت در اداره جامعه به شیوه مدرن به عنوان یک اصل محسوب می شود، یکی از ارکان اجرای عدالت، رسیدن به آزادی و اجرای حقوق شهروندی است، مثل بقیه مفاهیم و ابزارهایی که در جهان مدرن ظهور کرده، یک مجری است.

وی افزود: رسانه متعلق به مردم است و همین تعلق به مخاطب باعث می شود که شفاف سازی در آن اهمیت پیدا کند، اساساً اگر در جامعه امروز شفاف سازی بخواهد اتفاق بیفتد، از طریق رسانه ها است.

این کارشناس تصریح کرد: چون رسانه خود مسئول شفاف سازی است و باید مباحث را بازتاب دهد، این کار را باید خودش شروع کند، این سخن دو دهه است که در محافل ما رواج دارد که با دستمال آلوده نمی توان یک آلودگی را پاک کرد.

آرش فهیم ادامه داد: طبیعتاً یک نهاد ابتدا باید پاکیزگی خود را اثبات کرده و بعد به سراغ بقیه نهاد ها برود، به طور کامل و همه جانبه در این چهار دهه فکر نمی کنم این کار را کرده باشد.

وی گفت: اینکه مدیران و سیاست گذاران رسانه ملی گزارش دهند که این کارها انجام شده و این مقدار هزینه کرده ایم و این مقدار بودجه داشتیم. حداقل من تجربه این موارد را ندارم مگر اینکه به صورت اتفاقی گفته شده باشد اما به عنوان یک برنامه در صدا و سیما نبوده است.

این کارشناس تاکید کرد: قطعا شفاف سازی و رسیدن به حد نصاب خوب در صدا و سیما منافع بسیاری را به خطر می اندازد و اولین آن ها خود رسانه های معاند هستند که هرچه صدا و سیما و رسانه های داخلی ما به این سمت بروند که هوشمندانه و با تکنیک های درست با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و بسیاری از ناگفته ها را بازگو کنند طبیعتا دست آن رسانه ها بسته خواهد شد.

آرش فهیم در خاتمه خاطرنشان کرد: شفافیت باعث قدرت رسانه ملی می شود که در دوره قبلی مدیریت این مهم مغفول ماند اما در دوره آقای جبلی شاهد اتفاقات خوبی هستیم که امیدواریم مستمر باشد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه