اخبار داغ

معضل سگ های ولگرد؛

پرسه زنی سگ‌های ولگرد در خیابانهای ازنا/ وحشتی که دل شهروندان را چنگ می زند

پرسه زنی سگ‌های ولگرد در خیابانهای ازنا/ وحشتی که دل شهروندان را چنگ می زند
پرسه زدن سگ‌های ولگرد در کوچه و خیابان‌های شهر ازنا به معضلی برای شهروندان تبدیل شده و علاوه بر ایجاد رعب و وحشت، سلامت شهروندان را نیز تهدید می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، مدتی است در بسیاری از محلات شهر ازنا، سگ‌های بلا صاحب جولان می‌دهند که هم موجب وحشت برخی از شهروندان و به‌ویژه کودکان شده و از طرف دیگر نیز به‌واسطه حضور در محیط‌های شهری و پرتردد ممکن است موجب انتقال بیماری بین شهروندان شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

با توجه به سلب آسایش، ترس و اضطراب مردم برخی محلات، به دلیل افزایش جولان و پرسه زنی سگ‌های ولگرد، جمع‌آوری آن‌ها به یک دغدغه اساسی برای مردم این محلات تبدیل‌شده است.

,

 

,

حمله به کودکان توسط سگ‌های ولگرد

, حمله به کودکان توسط سگ‌های ولگرد, حمله به کودکان توسط سگ‌های ولگرد,

فرخی، یکی از شهروندان ازنایی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: طی ماه‌های اخیر تعداد سگ‌های ولگرد در منطقه ما بسیار افزایش‌یافته است، حتی موردی مشاهده‌شده برخی از این سگ‌ها به کودکان و اهالی حمله‌ور شده‌اند.

,

وی افزود: همه این مسائل امنیت کودکان ما را به خطر انداخته و باعث نگرانی شده است، متأسفانه نمی‌توانیم با آرامش خاطر اجازه خروج از منزل را به فرزندانمان بدهیم.

,

این شهروند ازنایی عنوان کرد: یکی از مواردی که باعث افزایش سگ‌های ولگرد در محلات شده شاید به خاطر این باشد که برخی با نگاه حمایت از حقوق حیوانات و دلسوزی برای آنان قصد غذا دادن به سگ‌های ولگرد رادارند، ولی حق واقعی یک حیوان این است که در طبیعت و محیط‌زیست واقعی خود زندگی کند نه اینکه وارد محیط انسانی شود که هم به‌واسطه تصادفات در جاده جانش درخطر باشد و هم مردم آسیب ببینند.

,

, ,

تجمع سگ ها موجب ترس اهالی محل شده است

, تجمع سگ ها موجب ترس اهالی محل شده است, تجمع سگ ها موجب ترس اهالی محل شده است,

 رضوی نیا، یکی دیگر از شهروند ازنایی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: در نزدیکی منزل ما انتهای کوچه مهر ۴ زمین یونجه‌ای وجود دارد که همواره سگ‌های ولگرد در آن تجمع کرده و آسایش را مختل کرده‌اند.

,

 وی با اشاره به ترس و اضطراب اهالی ناشی از پرسه زنی سگ‌های ولگرد در محله، افزود: چند روز پیش سگ ولگردی به یکی از عابران پیاده حمله‌ور شد که براثر آن این فرد دچار نقض عضو می‌شود.

,

 

,

تشکیل کارگروه ساماندهی حیوانات ولگرد سطح شهر

, تشکیل کارگروه ساماندهی حیوانات ولگرد سطح شهر, تشکیل کارگروه ساماندهی حیوانات ولگرد سطح شهر,

عباس جان بزرگی، رئیس شورای اسلامی شهر ازنا در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: در راستای ساماندهی حیوانات ولگرد در سطح شهر کارگروهی متشکل از فرمانداری به‌عنوان رئیس کارگروه، شهرداری به‌عنوان دبیر کارگروه، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست، رئیس مرکز بهداشت، رئیس اداره دامپزشکی، بخشداری مرکزی، دهیار، نماینده دادستانی، نماینده نیروی انتظامی، نماینده انجمن حمایت از حیوانات تشکیل‌شده است.

,

وی افزود: در حال حاضر شهرداری ازنا به‌تنهایی مبادرت به جمع‌آوری به شکل زنده گیری در حاشیه‌های شهر و حتی خیابان‌های شهر می‌کند.

,

, ,

 رئیس شورای اسلامی شهر ازنا عنوان کرد: در این مدت مجموعاً تاکنون حدوداً ۷۰ قلاده سگ در سطح شهر جمع‌آوری‌شده است که می‌طلبد برابر دستورالعمل و بر اساس بند ۱۵ ماده‌قانون و بند ۳۱ ماده ۱۰ اساسنامه نسبت به نگهداری سگ‌های ولگرد اقدام لازم صورت گیرد.

,

 وی با اشاره به اینکه روند رشد جمعیت سگ‌های ولگرد رو به افزایش است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته کنترل سگ‌های ولگرد تنها به‌صورت کشتار و با استفاده از سلاح گرم انجام می‌گرفت که در حال حاضر این روش ممنوع است و تنها راه جمع‌آوری، زنده گیری و نگهداری در محلی به‌صورت محصور دارای فنس و خارج از شهر ممکن می‌باشد.

,

جان بزرگی با اشاره به نقش شهروندان در انتقال زباله یا پسماندهای غذایی در ساعات معین در محل مناسب، بیان کرد: بهترین راه کنترل و کاهش سگ‌های بلا صاحب زنده گیری، جداسازی و عقیم‌سازی آن‌ها است و در این راستا می‌توان انجمن‌های مردم‌نهاد همکاری کنند.

,

 رئیس شورای اسلامی شهر ازنا با اشاره به اینکه بین انسان و سگ بیش از ۱۰۰ بیماری مشترک وجود دارد، گفت: سگ‌های ولگرد علاوه بر حمله‌ور شدن احتمالی، به لحاظ بهداشتی خطراتی را برای انسان دارند و ممکن از برخی بدون ملاحظه با نوازش کردن آنان دچار بیماری گردد.

,

به گزارش سفیرافلاک، جولان و پرسه زنی سگ‌های ولگرد و بدون صاحب در شهر، علی‌رغم اینکه موجب مختل شدن آسایش مردم می‌شود خطر حمله‌ور شدن احتمالی و مشکلات بهداشتی را نیز به همراه دارند، می‌طلبد متولیان ذی‌ربط با همکاری انجمن‌های مردم‌نهاد در راستای ساماندهی و رفع این مشکل تمهیدات ویژه‌ای اخذ کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه