اخبار داغ

تحلیلگر سیاسی:

محور اصلی مذاکرات کنونی، خواسته‌ها و مطالبات ایران است

محور اصلی مذاکرات کنونی، خواسته‌ها و مطالبات ایران است
رضایی گفت: در مذاکرات کنونی محور اصلی خواسته‌ها و مطالبات ایران قرار دارد که همان لغو تحریم‌ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حسن رضایی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+4 و بیانات اخیر رهبر انقلاب در این رابطه، گفت: مذاکره با کشورهای مختلف مربوط به دولت خاصی نیست و قبل از دولت روحانی هم ایران با کشورهای غربی مذاکره می‌کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: در واقع سیاست ایران هیچ‌گاه نادیده گرفتن ظرفیت مذاکرات نیست و این تلاش دشمنان ایران است که می‌خواهند بگویند ایران اهل تعامل و مذاکره نیست.

,

تحلیلگر سیاسی اظهار داشت: اما یقینا مذاکره به معنای این نیست که ما تسلیم حرف دشمن شویم و امروز دولت مذاکرات را در عین پایبند بودن به اصول اساسی نظام و از موضع عزت و بالا دارد پیش می‌برد.

,

رضایی با بیان اینکه وضعیت مذاکرات در دولت کنونی تفاوت چشمگیری با مذاکرات در دولت گذشته دارد، عنوان کرد: امروز دولت به هیچ عنوان اقتصاد کشور و معیشت مردم را به مذاکرات گره نزده است و از طرف دیگر نیز تیم مذاکره کننده ما در مذاکرات دست بالا را دارد

,

وی تأکید کرد: این در حالی است که در دولت گذشته، دولت‌مردان کاملا در قبال دشمن موضع صعف اتخاذ کرده بودند و مواضعی که رئیس‌جمهور در داخل کشور اتخاذ می‌کرد کاملا به نفع طرف مقابل بود و پیام ضعف طرف ایران را به حریف انتقال می‌داد.

,

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در مذاکرات کنونی محور اصلی خواسته‌ها و مطالبات ایران قرار دارد که همان لغو تحریم‌ها است لذا برخلاف گذشته امروز دیگر صرف رسیدن به توافق موضوعیت ندارد، بلکه آنچه اهمیت دارد انعقاد یک توافق خوب که به موجب آن تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان به معنای واقعی لغو شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه