اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه یاسوج مطرح شد؛

واکنش تند امام جمعه یاسوج به تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا و درگیری های اخیر

واکنش تند امام جمعه یاسوج به تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا و درگیری های اخیر
آیت الله حسینی گفت:چرا در یک درگیری ساده تفنگ به سوی هم می‌گیریم. این تفنگ و اسلحه یعنی چه؟ تا کی باید به دلیل این رفتارهای ناشایسته جان عزیزانمان را از دست بدهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح زاگرس امام جمعه یاسوج در خطبه اول نماز جمعه نمازگزاران را به رعایت تقوا و پرهیز از گناه توصیه کرد و اظهار داشت: هر چیزی که انسان را از خدا دور می‌کند، انسان باید از آن پرهیز کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,


آیت الله حسینی دذ خطبه دوم نماز جمعه با تاکید بر رعایت تقوا، گفت: اگر تقوای الهی نباشد و دنیا را به بهترین وجه بسازیم، باز بلاهای زیادی سر ما خواهد آمد. هر چه صنعت و تولید ما پیشرفت داشته باشد و تقوا در آن رعایت نشده باشد، زندگی ما سختی خواهد داشت. اگر انسان از یاد خدا غافل شد، زندگی و معیشت سختی بر او تحمیل خواهد شد.

,
,


وی در ادامه به فرار شاه اشاره کرد و گفت: شاه به عظمت و استقلال ملت ظلم کرد. این ملت شایسته این همه ظلم و عقب ماندگی نبود. حکومت‌های بی‌عرضه بود که این ملت را دچار عقب ماندگی کرد. ملتی که این همه انسان برجسته، دانشمند و منابع خدادادی دارد چرا این همه تحقیر شد. در زمان پهلوی، استکبار و امریکا برای این ملت تصمیم می‌گرفت و منابع ما را به غارت می‌بردند. با رفتن شاه خائن عزت به این ملت برگشت. شاه شمشیرش را روی گلوی ملت خودش گذاشت. اما امام آمد، حق آمد و باطل رفت. شاه نوکری بود برای استکبار و انگلیس.

,
,


آیت‌الله حسینی به وفات ام البنین و سالروز تکریم مادران شهدا اشاره کرد و گفت: شهدای ما مادران خوبی داشتند و در دامن این مادران  شیر پاک خوردند و این مادران خوب فرزندان و شخصیت‌های بزرگی پرورش دادند. این مادران بودند که مردانی تربیت کردند که در میدان جنگ، علم، اخلاق و سیاست و صنعت افتخارآفرین بودند برای سرزمین. ما درود می‌فرستیم به این مادران شهدا که چنین گوهرهای را تقدیم به اسلام کردند.

,
,


وی افزود: اگر مجاهدت‌ها و تلاش‌‍ها نبود در طول تاریخ، این انقلاب پیروز نمی‌شد. خون‌های بسیاری ریخته شد تا این انقلاب به اینجا برسد. البته ملت ما خون شهدا را فراموش نخواهند کرد. در تمام توطئه‌ها ملت ما حاضر هستند و از ارزش‌های انقلاب اسلامی و خون شهدا پاسداری خواهند کرد. مرذم ما با قدرت مثل شهدا در میدان هستند. جوانان ما در میدان هستند و حاضر هستند که جان‌شان را بدهند. چه بهتر که در راه خدا و ارزش‌های دینی بمیریم.

,
,


امام جمعه یاسوج گفت: کسی که در راه شیطان و طاغوت می‌میرد، مرگش ذلت آمیز است. ملت ما راه مبارزه با طاغوت را انتخاب کرده‌اند و تا آخر هم خواهند رفت.

,
,


وی به موضوع تیراندازی‌ها در مراسم تشییع جنازه‌ها و عروسی‌ها گریزی زد و گفت: تا کی باید اینگونه باشد، چرا باید در عروسی‌ها و تشییع جنازه‌ها تیراندازی داشته باشیم و این همه قربانی بدهیم. در مراسم عزا یک عزای دیگری به دلیل تیراندازی به وجود می‌آید. پدری در عروسی دخترش در شهرستان چرام از بین می‌رود. تا کی باید به دلیل این رفتارهای ناشایسته جان عزیزانمان را از دست بدهیم. دختری که باید شاد باشد، عروسی‌اش به عزا تبدیل می‌شود. چرا در یک درگیری ساده تفنگ به سوی هم می‌گیریم. این تفنگ و اسلحه یعنی چه؟ چرا ما اینجوری رفتار می‌کنیم. باید بفهمیم. در یک درگیری ساده، اسلحه و چماق بر روی هم می‌کشیم. فضای مجازی هم متأسفانه یک اتفاق ساده خیلی سریع می‌چرخد و این رفتارها را ترویج می‌دهیم. عقلای قوم، فرهیختگان، نخبگان و جوانان اهل فهم باید با این پدیده شوم مقابله کنند.  قرار نیست که بالای سر هر کدام از ماها یک قاضی و نیروی انتظامی حاضر باشد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه