اخبار داغ

فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان تا روز سه شنبه ادامه دارد/ آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست

فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان تا روز سه شنبه ادامه دارد/ آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست
به گفته سازمان هواشناسی استان هرمزگان، ورود سامانه بارشی جدید در این استان با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها همراه خواهد بود و انتظار می رود تمهیدات لازم از سوی مردم و شهروندان صوت پذیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ به گفته کارشناسان سازمان هواشناسی هرمزگان؛ از امروز شنبه تا روز سه شنبه، ۲۵ تا ۲۸ دی، فعالیت سامانه ی بارشی برروی استان پیش بینی می شود که سبب وقوع رگبار باران و رعد و برق، گاهی تگرگ، همراه با آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

شدت بارش این سامانه طی روزهای یکشنبه و سه شنبه، در غالب نقاط استان به ویژه  نیمه شرقی استان پیش بینی می شود.

,

شایان توجه است  از نظر زمان وقوع بارش، ۸۰ درصد بارش های این سامانه در مناطق مختلف استان، طی زمانهای متناوب پیش بینی می شود و به صورت همزمان و یکپارچه در زمان واحد، رخ نمی دهد.

,

همچنین لازم به ذکر است، با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در استان های همجوار و ورود رواناب از این مناطق به استان هرمزگان، مدیریت رواناب و سیلاب رودخانه ها  وسدها در تمامی شهرستان ها و مناطق مستعد استان توصیه می گردد.

,

دریا نیز طی این مدت، ابتدا با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی در بیشتر ساعات و از روز سه شنبه، ۲۸ دی،  تا پایان هفته ی آینده با وزش تندبادهای غربی بطور کامل، مواج خواهد شد. توصیه می شود تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

,

از نظر دمایی، بامداد امروز شاهد افزایش رطوبت نسبی هوا و افزایش دمای کمینه، (۲ تا ۹ درجه سلسیوس) در نواحی مختلف استان بوده ایم که در طول روز نیز به دلیل ابرناکی آسمان، کاهش دمای بیشینه پیش بینی می‌گردد. با خروج سامانه ی بارشی از اواسط هفته آینده، کاهش محسوس دمای کمینه ( ۴ تا ۱۰ درجه سلسیوس) مورد انتظار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه