اخبار داغ

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کرمانشاه:

حذف موانع موجود در مسیر توسعه گلخانه‌ها امری ضروری است

حذف موانع موجود در مسیر توسعه گلخانه‌ها امری ضروری است
امیر یاوری گفت: توسعه گلخانه ای می تواند راه برون رفت از شرایط کنونی حاکم بر استان در بخش‌های مختلف از جمله اشتغال، تولید و ... باشد لذا حذف موانع موجود در مسیر توسعه گلخانه امری ضروری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر یاوری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: توسعه گلخانه ای می تواند راه برون رفت از شرایط کنونی حاکم بر استان در بخش‌های مختلف از جمله اشتغال، تولید و ... باشد لذا حذف موانع موجود در مسیر توسعه گلخانه امری ضروری است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان افزود: همچنین کشت گلخانه‌ای با توجه به شرایط کم آبی می‌تواند راهکاری موثر برای رونق تولید باشد و از مزایای این شیوه کشت می‌توان به مدیریت مصرف و صرفه جویی آب، تولید محصولات باکیفیت و کاهش ضایعات در بخش کشاورزی اشاره کرد.

یاوری با اشاره به کاهش چشمگیر سطح زیر کشت گلخانه های در سال جاری خاطرنشان کرد: این سازمان پرچم دار تسهیل فرآیندهای کسب و کار در کشور بوده و توانسته است زمانبری صدور مجوزهای این بخش را تا ۲۰ روز کاهش دهد و لازم است دستگاههای متولی و مرتبط با موضوع  با همدلی و همت بیشتری پای کار بیایند.

وی بیان داشت: کشتهای گلخانه ای همچنین می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار در استان داشته باشد و برای گذر از وضعیت خشکسالی موجود راهی جز توسعه کشتهای گلخانه نخواهیم داشت.

گفتنی است در کشت گلخانه‌ای ۱۰ درصد مصرف آب نسبت به کشت سنتی صرفه جویی شده و میزان بهره وری از آب ۱۰ تا ۱۲ برابر نسبت به کشت در فضای باز افزایش میدهد، در هر هکتار گلخانه نیز برای ۱۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه