اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد:

خاک حاصلخیز مهمترین سرمایه طبیعی البرز است/ مسئولان با حذف دلالان، عزت کشاورزان استانی را حفظ کنند

خاک حاصلخیز مهمترین سرمایه طبیعی البرز است/ مسئولان با حذف دلالان، عزت کشاورزان استانی را حفظ کنند
اصغر کاظمی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مسئله خاک هم به‌اندازه آب اهمیت دارد بنابراین باید از حاصلخیزی خاک مراقبت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: خاک حاصلخیز مهمترین سرمایه طبیعی استان البرز است.

اصغر کاظمی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مسئله خاک هم به‌اندازه آب اهمیت دارد بنابراین باید از حاصلخیزی خاک مراقبت کنیم.

وی افزود: اهتمام سازمان جهاد کشاورزی برای حفظ این پتانسیل زیاد است، اما متاسفانه در سایه بی مهری به باغداران و کشاورزان بسیاری از زمین های حاصلخیز استان در حال تغییر کاربری است.

این کارشناس تصریح کرد: دغدغه کشاورزان نسبت به مدیریت قیمت گذاری زیاد است، نباید کسی راضی به ضرر کردن کشاورزان به جهت افزایش دلالان باشد.

کاظمی گفت: جهاد کشاورزی و تعاونی روستایی در این زمینه باید همراه با کشاورزان باشند تا عزت کشاورزان پایمال نشود.

وی ادامه داد:کم آبی، معضل مهم دیگر برای حفظ خاک حاصلخیز استان است زیرا هنوز روش های آبیاری مدرن در باغات و مزارع استان پیاده سازی نشده است که ضرورت دارد سازمان جهاد کشاورزی به این زمینه ورود کند.

این کارشناس تاکید کرد: ۳۰۰ سال زمان لازم است تا یک متر خاک شکل گیرد اما متاسفانه بشر تنها در مدت چند دقیقه با اقداماتی ازجمله هجوم شهرنشینی، رها کردن زباله‌ها در طبیعت و سرریز فاضلاب و پساب‌ها به زمین‌ها موجب آسیب زدن به این سرمایه می‌شود.

کاظمی در خاته خاطرنشان کرد: خاک برای ما یک ثروت طبیعی است درحالی‌که به آن خسارت وارد می کنیم و جبران این زیان‌ها به‌راحتی ممکن نیست، بنابراین باید از این سرمایه طبیعی استان حفظ، حراست و محافظت کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه