اخبار داغ

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

عمده معضلات اجتماعی به علت فقدان مهارت جوانان برای ایجاد شغل به وجود می‌آید/ مجلس می تواند در رفع موانع مهارت‌آموزی و اشتغال گام موثری بردارد

عمده معضلات اجتماعی به علت فقدان مهارت جوانان برای ایجاد شغل به وجود می‌آید/ مجلس می تواند در رفع موانع مهارت‌آموزی و اشتغال گام موثری بردارد
غلامحسین حسینی‌نیا گفت: با توجه به وجود مناطق روستایی و عشایری و پراکندگی این مناطق در استان خوزستان، نیاز است رشته‌های آموزشی متناسب با وضعیت منطقه و نیاز بازار کار توسعه پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل رهیاب، غلامحسین حسینی‌نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با مدیران دستگاه های اجرایی خوزستان در محل اتاق بازرگانی اهواز پیرامون بازدید خود از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرهای استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به وجود مناطق روستایی و عشایری و پراکندگی این مناطق در استان خوزستان، نیاز است رشته‌های آموزشی متناسب با وضعیت منطقه و نیاز بازار کار توسعه پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

وی با بیان اینکه عمده مشکل جوانان کشور معضل بیکاری است و عمده معضلات اجتماعی و ناهنجاری جامعه به علت فقدان مهارت در بین جوانان برای ایجاد شغل به وجود می‌آید، افزود: برای حل این معضل نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش مهارت و آموزش فنی و حرفه‌ای است تا شاهد تحول در مهارت‌آموزی، کارآفرینی و اشتغال باشیم از این رو مجلس می‌تواند در این راه کمک کند تا گام‌های موثری برداشت.

,
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به تفاهم‌نامه‌های آموزشی با بخش‌های مختلف تاکید کرد: تفاهم‌نامه‌ها باید با جدیت پیگیری شوند تا با عملیاتی کردن آن‌ها، مهارت‌آموزی از طریق شرکای اجتماعی و ذی‌نفعان مهارتی اجرایی شود. می‌توان از ظرفیت خیرین، مساجد و آموزش و پرورش و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه مهارت و ارائه آموزش فنی وحرفه‌ای بهره‌مند شد که این مهم، نیازمند هم‌افزایی و تعامل بین‌بخشی است.
,
 
,
وی گفت: به زودی خرید خدمات آموزشی برای تربیت نیروی ماهر به تعداد ۱۰۰۰ هزار در هر چهار شهرستان اندیکا، لالی، مسجدسلیمان و هفتکل در دستور کار سازمان فنی و حرفه‌ای و استان خوزستان قرار می‌گیرد. همچنین اعتبار خرید تجهیزات برای افزایش سه رشته  آموزشی متناسب با بازار کار مرکز لالی پس از اعلام نیازسنجی آموزشی، تامین خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه