اخبار داغ

دادستان یاسوج:

در بحث آسیب های اجتماعی اگر کسی به وظیفه اش عمل کرده باشد دستگاه قضایی است/برخوردهای لازم انجام شده مسئولان به دنبال دلیل گل آلود شدن آب باشند

در بحث آسیب های اجتماعی اگر کسی به وظیفه اش عمل کرده باشد دستگاه قضایی  است/برخوردهای لازم انجام شده مسئولان به دنبال دلیل گل آلود شدن آب باشند
دادستان شهر یاسوج با بیان اینکه برخی ها به دنبال این هستند که بگویند برخوردهای لازم انجام نمی شود ، اما این را به مردم می گویم هر جایی که نیاز بود برخورد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح زاگرس، انتشار کلیپ های مختلف از درگیری ها و قمه کشی هایی که در سطح شهر یاسوج اتفاق می افتد باعث شد که برخی از مردم نسبت به دستگاه قضا و برخوردهایی که انجام می شود انتقاداتی را در سطح جامعه و فضای مجازی مطرح کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
 
,
عمده ترین مباحثی که توسط مردم مطرح می شد این بود که دادگستری استان به شدت با متخلفین برخورد نمی کنند.
,
 
,
در همین خصوص دادستانی مرکز استان هماهنگی هایی انجام داد که خبرنگاران استان امروز از زندان مرکزی شهر یاسوج بازدید کنند.
,
 
,
در این بازدید خبرنگاران استان از بخش های مختلف زندان مرکزی بازدید کردند.
,
 
,
دادستان مرکز استان در این بازدید دادستان مرکز استان با افرادی که با قرار موقت در زندان بودند صحبت هایی داشت که می خوانید.
,
 
,
دادستان مرکز استان  گفت:  دوتا از نعمت های بزرگی که خداوند به انسان داده ، سلامتی و امنیت است نعمت سلامتی نعمتی که تا انسان به بیماری مبتلا نشود از آن غافل است،در شرایط کنونی دیدیدم که در اثر بیماری  کرونا اقتصاد و کسب و کارها دچار مشکل شدند این بیماری تاثیرزیادی بر زندگی ما گذاشته است و و گاها می گوییم  کاش این بیماری زودتر از دنیا برود اینجا قدر سلامتی را می دانیم.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
وی گفت: نعمت دوم امنیت است، حمهوری اسلامی ایران امروز در این دنیای وحشی و استکبار امنیت دارد،می بینیم ملت های مظلوم چگونه ضربه می بینند ،پایمال شدن حقوق مردم مظلوم دنیا را می بینیم ، درست است که مشکلات اقتصادی داریم اما امنیت امروز ما آرزوی خیلی از کشورهای دنیا است.
,
 
,
دادستان مرکز استان تصریح کرد: دیدیم چند اتفاق در استان رخ داد و بازتاب شدیدی در فضای مجاز داشت و چگونه همه دچار استرس و اضطراب شدند ،نعمت امنیت نعمتی است که فقط در این استان ۱۸۸۰شهید پای آن قربانی شدند و خون دادند.
,
 
,
ملک حسینی عنوان کرد: برخی خانواده ها ۵ شهید و ۴ شهید دادند، جانبازان زیای  پای این امنیت معیوب شدند، شهید سلیمانی ۴۰ سال از عمرش را در بیابان هاگذراند و جانش را به پای امنیت من و شما داد،در سوریه و عراق جنگید بی خوابی کشید و در نهایت تیکه تیکه شد تا امروز من و شما امنیت داشته باشیم. 
,
 
,
وی افزود: به برکت این خون ها کشور ما امروز یکی از امن ترین کشورهاست،استان ما نیز امن ترین استان است، می بینیم بخاطر چند اتفاق کوچک درگیری هایی بین چند نفر رخ داده است ، بعضا به دلیل برخورد دو آینه خودرو چند جوان نتوانستند خودشان را کنترل کنند خشمان را فرو ببرند و کارشان به زندان کشیده شده است.
,
 
,
 
,
ملک حسینی عنوان کرد:  وقتی چاقویی برمی داریم  اسلحه ای بر می داریم و تیراندازی می کنیم هواسمان  باشد این اسلحه کشی ها را زن و بچه مردم می بنند، فکر نمی کنیم این رفتار غلط چه آثار و نتایجی دارد، خانواده ای با من تماس گرفت کودک 5 ساله اش که یکی از درگیری ها را دیده بود چند شب است که از ترس نمی خوابد، این صحنه ها از ذهن یک کودک پاک نمی شود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه مردم هر کلیپی و مطلبی که به دستشان می رسد فورا برای دیگران ارسال می کنند گفت: امروز فضای مجازی مجال نفس کشیدن به  کسی نمی دهد،بخشی از   این ترس و اضطراب ها ی ایجاد شده آن مجرمانی مقصر هستند که اینگونه اسلحه کشی می کنند و برخی افرادی که راحت این گونه موراد را  منتشر می‌کنند. 
,
 
,
وی افزود: امروز تیپ 48 ما در کردستان با اشرار می جنگد ، اما ما با رفتار غلط مان سریع دست به سلاح و چاقو می بریم و امروز مردم استان ما به دلیل این مسائل احساس نا امنی می کنند .
,
 
,
 
,
 
,
تعرض به امنیت مردم خط قرمز است
, تعرض به امنیت مردم خط قرمز است,
 
,
 
,
وی با ناراحتی بیان کرد: درد دارم که جوانان را در زندان می بینم هیچکس از  زندانی شدن جوانان شهرش خوشحال نمی شود اما این امنیتی که ۱۸۰۰ شهید داده است هیج توجیهی ندارد خدشه دار شود،تعرض به امنیت مردم خط قرمز است،ما نیز جانمان را در راستای امنیت مردم خواهیم داد.
,
 
,
دادستان مرکز استان خطاب به افرادی که در سالن حضور  داشتند افزود: توصیه می کنم در مدتی که در زندان هستید فکر کنید و ببینید چه صدمه ای به امنیت و روح مردم زده اید، جوان ما بهترین سالهای عمرش را در زندان می گذراند ،چرا قدر دان نعمت آزادی نیستیم.
,
 
,
بعد از صحبت های دادستان مرکز استان سالن از حضور زندانیان قرار موقت خالی شد و خبرنگاران ماندند و دادستان مرکز استان، معاون دادستان حمید نادریان  و مسولان زندان که صحبت هایی نیز در این نشست مطرح شد.
 
 
ملک حسینی عنوان کرد: ما در مدت اخیر  دو قتل در استان داشتیم و همزمان سه درگیری خانوادگی و شخصی رخ داد و کلیپ آن در فضای مجازی رخ داد ،بارها تاکید شده است در حوزه برخورد با جرائم خشن علت و انگیزه مهم نیست ما برخورد می کنیم ، مثلا درگیری هجرت سه خانوادگی بوده است، این تیراندازی ها در مرکز شهر بود و باعث شد امنیت شهر خدشه دار شود این عبور از خط قرمز ما بود.
 
 
 
دادتسان مرکز استان عنوان کرد: امروز بسیاری از افرادی که در این نشست  بودند افرادی بودند  که نتوانستند کنترل خشم کنند و حتی به قتل منتهی و استفاده از اسلحه و چاقو منجر شده است.
 
ملک حسینی عنوان کرد: از رسانه های استان تقدیر و تشکر می کنیم ،اما در فضای مجازی این کلیپ ها منتشر شد و  انتشار این کلیپ ها باعث ایجاد یک جو نامناسب در استان شد.
 
وی گفت: برخوردهای بسیار زیای با اراذل و اوباش و خلافکاران در استان انجام شده است اگر کسی به وظیفه اش عمل کرده باشد فقط دادگستری بوده است، ما برخورد می کنیم و از طرف دیگر زجر می کشیم  بچه همین استان هستیم شایسته نمی بینیم جوان را اینگونه به زندان بیندازیم .
 
وی با بیان اینکه برخی ها به دنبال این هستند که بگویند برخوردهای لازم انجام نمی شود ، اما این را به مردم می گویم هر جایی که نیاز بود برخورد شد و در برخی جاها اطلاع رسانی ها همیشه انجام شده است اما این اطلاع رسانی تا حدی باید انجام شود، ما که نمی توانیم هر برخوردی با هر فردی که داشتیم اطلاع رسانی کنیم ، از برخی از افراد پرخاشگر در حال قهرمان سازی هستند،قبح این موضوع نباید شکسته شود.
 
ملک حسینی ادامه داد: اگر در بخش آسیب های اجتماعی کاری انجام شده باشد دادگستری انجام داده است.
 
سرچشمه را ببینیم
 
وی گفت: در استان زنجان فردی خیر آمده و ۵۰۰ زندانی را آزاد کرده است و به مسیر اشتغال آورده است ما در استان به چنین افرادی نیاز داریم، در حوزه برخورد کارهای زیادی انجام شده است در این خصوص کوتاهی نداشتیم و کوتاهی ام نخواهیم کرد به سراغ دلیل گل آلود شدن آب برویم، سرچشمه را ببینیم .
 
دادستان مرکز استان با اشاره به ضعف زیرساختی که در شهر یاسوج وجود دارد بیان کرد:  در شهر یاسوج هنوز سیستم پایش تصویری وجود تدارد،اگر اشتغال و کار نیست آیا مسول آن قوه قضاییه است،ما مسول مستقیم شناسایی آسیب های اجتماعی و درمان آن نیستیم .
 
نهادهای مختلفی داریم همه باید پای کار بیایند، چقدر بودجه ادارات در حوزه فرهنگ هزینه می شود باید بر روی خانواده و مدارس کار شود ، کدام نهادها برای آغاز زندگی یک زوج برنامه داشته اند ،بسیاری از اختلافات در دادگاه ها عدم توانایی مهارت رابطه زوجین است.
 
 
 
وی ادامه داد: ما هنوز نتوانستیم به زوج ها آموزش دهیم که قبل از ازدواج با هم در خصوص چه مواردی صحبت کنند ،هنوز ازدواج های فامیلی و قبیله ای و اجباری داریم، در بحث اعتقادات مذهبی اکنون چه وضعیتی داریم،بیکاری و فقر یکی از علت های اصلی معضلات اجتماعی ماست،ضعف اعتقادات دینی نیز مشاهده می شود ،هرجا ضعف اعتقادات دینی بوده اختلاف وجود داشته است،.
 
وی به نبود امکانات و زیرساخت ها در حاشیه شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: حاشیه نشینی موضوع مهم دیگر است دیگر نیازی به توضیح نیست ،۲۴ ساعت ما جهادی پای کار هستیم،اشتغال،مهاجرپذیری، عدم آموزش و...کجا هستند، ما مسول مستقیم این موارد نیستیم،اما با این وجود هیچ جایی کوتاهی نکردیم .
 
در بحث برخورد هیچ چیزی کم نگذاشته ایم
 
وی در خصوص تخلف در  ادارات گفت: مگر ما کم با ادارات برخورد داشتیم ،نگاه علمی و آسیب شناسانه داشته باشیم ، دستگاه قضایی در دو سال اخیر در بحث برخورد هیچ چیزی کم نگذاشته است.
 
ملک حسینی با بیان اینکه فردی به دیگری فحش می دهد و انتظار دارد سریع وارد زندانش کنیم گفت: زندان جای افراد خطرناک است، جایی افرادی است که نباید در جامعه باشند ما کوتاهی نکردیم، نوجوان ۱۸ ساله ما به دلیل رفتار خطرآفرینی که در جامعه داشته سالهاست در   در زندان است.
 
ملک حسینی عنوان کرد: نگوییم برخورد نشده است، مردم فقط می گویند برخورد نشده است، ما بچه استان هستیم درد داریم وقتی می بینیم جوان ۱۸ ساله ما در راثر عدم کنترل خشم به زندان می افتد ، دستگاه قضا دیگر چه کاری باید انجام دهد،۵ سال ۶ سال برای یک جوان یک عمر است.
 
وی بیان کرد: درگیری هجرت سه در مرکز شهر رخ داد ، عملیات روانی ایجاد شد،شدیدترین برخوردها انجام شده است اما وقتی هنوز ما در خانه هایمان سلاح داریم وقتی هنوز نگاه آن فرد مجرم عوض نشده است چه باید کرد، قوم لر نوع دوست ترین و دلسوز ترین افراد هستند اما یک سری مهارت های کوچک باعث ایجاد چنین مشکلاتی می شود.
 
نبود زیرساخت در حاشیه شهر به راه پله های دادسرا سرازیر می شود
 
وی بیان کرد: در حوزه زیرساختی گفت: دادستانی کجای این ماجراست،  ساخت و سازها باید اصلاح شود، در جلسات مختلف گفتیم طرح تفصیلی یاسوج سریع باید به سرانجام برسد ما آسیب آن را داریم می بینیم ،می بینیم یک بافت در حاشیه شهر شکل گرفته است و هیچ زیرساختی وجود ندارد و تمام بدبختی ها به راه پله های دادسرا سرازیر می شود.
 
ملک حسینی عنوان کرد: در حیطه اختیارات مان نهایت تلاش مان را کرده ایم، والله کوتاهی نکرده ایم، اکنون سوال این است آیا در کهگیلویه و بویراحمد برخورد نشده است، علت اینکه با وجود این برخوردها هنوز شاهد مشکلاتی هستیم ببینیم علت چیست.
,
بعد از صحبت های دادستان مرکز استان سالن از حضور زندانیان قرار موقت خالی شد و خبرنگاران ماندند و دادستان مرکز استان، معاون دادستان حمید نادریان  و مسولان زندان که صحبت هایی نیز در این نشست مطرح شد.
,
 
,
 
,
ملک حسینی عنوان کرد: ما در مدت اخیر  دو قتل در استان داشتیم و همزمان سه درگیری خانوادگی و شخصی رخ داد و کلیپ آن در فضای مجازی رخ داد ،بارها تاکید شده است در حوزه برخورد با جرائم خشن علت و انگیزه مهم نیست ما برخورد می کنیم ، مثلا درگیری هجرت سه خانوادگی بوده است، این تیراندازی ها در مرکز شهر بود و باعث شد امنیت شهر خدشه دار شود این عبور از خط قرمز ما بود.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
دادتسان مرکز استان عنوان کرد: امروز بسیاری از افرادی که در این نشست  بودند افرادی بودند  که نتوانستند کنترل خشم کنند و حتی به قتل منتهی و استفاده از اسلحه و چاقو منجر شده است.
,
 
,
ملک حسینی عنوان کرد: از رسانه های استان تقدیر و تشکر می کنیم ،اما در فضای مجازی این کلیپ ها منتشر شد و  انتشار این کلیپ ها باعث ایجاد یک جو نامناسب در استان شد.
,
 
,
وی گفت: برخوردهای بسیار زیای با اراذل و اوباش و خلافکاران در استان انجام شده است اگر کسی به وظیفه اش عمل کرده باشد فقط دادگستری بوده است، ما برخورد می کنیم و از طرف دیگر زجر می کشیم  بچه همین استان هستیم شایسته نمی بینیم جوان را اینگونه به زندان بیندازیم .
,
 
,
وی با بیان اینکه برخی ها به دنبال این هستند که بگویند برخوردهای لازم انجام نمی شود ، اما این را به مردم می گویم هر جایی که نیاز بود برخورد شد و در برخی جاها اطلاع رسانی ها همیشه انجام شده است اما این اطلاع رسانی تا حدی باید انجام شود، ما که نمی توانیم هر برخوردی با هر فردی که داشتیم اطلاع رسانی کنیم ، از برخی از افراد پرخاشگر در حال قهرمان سازی هستند،قبح این موضوع نباید شکسته شود.
,
 
,
ملک حسینی ادامه داد: اگر در بخش آسیب های اجتماعی کاری انجام شده باشد دادگستری انجام داده است.
,
 
,
سرچشمه را ببینیم
, سرچشمه را ببینیم,
 
,
وی گفت: در استان زنجان فردی خیر آمده و ۵۰۰ زندانی را آزاد کرده است و به مسیر اشتغال آورده است ما در استان به چنین افرادی نیاز داریم، در حوزه برخورد کارهای زیادی انجام شده است در این خصوص کوتاهی نداشتیم و کوتاهی ام نخواهیم کرد به سراغ دلیل گل آلود شدن آب برویم، سرچشمه را ببینیم .
,
 
,
دادستان مرکز استان با اشاره به ضعف زیرساختی که در شهر یاسوج وجود دارد بیان کرد:  در شهر یاسوج هنوز سیستم پایش تصویری وجود تدارد،اگر اشتغال و کار نیست آیا مسول آن قوه قضاییه است،ما مسول مستقیم شناسایی آسیب های اجتماعی و درمان آن نیستیم .
,
 
,
نهادهای مختلفی داریم همه باید پای کار بیایند، چقدر بودجه ادارات در حوزه فرهنگ هزینه می شود باید بر روی خانواده و مدارس کار شود ، کدام نهادها برای آغاز زندگی یک زوج برنامه داشته اند ،بسیاری از اختلافات در دادگاه ها عدم توانایی مهارت رابطه زوجین است.
,
 
,
 
,
 
,
وی ادامه داد: ما هنوز نتوانستیم به زوج ها آموزش دهیم که قبل از ازدواج با هم در خصوص چه مواردی صحبت کنند ،هنوز ازدواج های فامیلی و قبیله ای و اجباری داریم، در بحث اعتقادات مذهبی اکنون چه وضعیتی داریم،بیکاری و فقر یکی از علت های اصلی معضلات اجتماعی ماست،ضعف اعتقادات دینی نیز مشاهده می شود ،هرجا ضعف اعتقادات دینی بوده اختلاف وجود داشته است،.
,
 
,
وی به نبود امکانات و زیرساخت ها در حاشیه شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: حاشیه نشینی موضوع مهم دیگر است دیگر نیازی به توضیح نیست ،۲۴ ساعت ما جهادی پای کار هستیم،اشتغال،مهاجرپذیری، عدم آموزش و...کجا هستند، ما مسول مستقیم این موارد نیستیم،اما با این وجود هیچ جایی کوتاهی نکردیم .
,
 
,
در بحث برخورد هیچ چیزی کم نگذاشته ایم
, در بحث برخورد هیچ چیزی کم نگذاشته ایم,
 
,
وی در خصوص تخلف در  ادارات گفت: مگر ما کم با ادارات برخورد داشتیم ،نگاه علمی و آسیب شناسانه داشته باشیم ، دستگاه قضایی در دو سال اخیر در بحث برخورد هیچ چیزی کم نگذاشته است.
,
 
,
ملک حسینی با بیان اینکه فردی به دیگری فحش می دهد و انتظار دارد سریع وارد زندانش کنیم گفت: زندان جای افراد خطرناک است، جایی افرادی است که نباید در جامعه باشند ما کوتاهی نکردیم، نوجوان ۱۸ ساله ما به دلیل رفتار خطرآفرینی که در جامعه داشته سالهاست در   در زندان است.
,
 
,
ملک حسینی عنوان کرد: نگوییم برخورد نشده است، مردم فقط می گویند برخورد نشده است، ما بچه استان هستیم درد داریم وقتی می بینیم جوان ۱۸ ساله ما در راثر عدم کنترل خشم به زندان می افتد ، دستگاه قضا دیگر چه کاری باید انجام دهد،۵ سال ۶ سال برای یک جوان یک عمر است.
,
 
,
وی بیان کرد: درگیری هجرت سه در مرکز شهر رخ داد ، عملیات روانی ایجاد شد،شدیدترین برخوردها انجام شده است اما وقتی هنوز ما در خانه هایمان سلاح داریم وقتی هنوز نگاه آن فرد مجرم عوض نشده است چه باید کرد، قوم لر نوع دوست ترین و دلسوز ترین افراد هستند اما یک سری مهارت های کوچک باعث ایجاد چنین مشکلاتی می شود.
 
نبود زیرساخت در حاشیه شهر به راه پله های دادسرا سرازیر می شود
 
وی بیان کرد: در حوزه زیرساختی گفت: دادستانی کجای این ماجراست،  ساخت و سازها باید اصلاح شود، در جلسات مختلف گفتیم طرح تفصیلی یاسوج سریع باید به سرانجام برسد ما آسیب آن را داریم می بینیم ،می بینیم یک بافت در حاشیه شهر شکل گرفته است و هیچ زیرساختی وجود ندارد و تمام بدبختی ها به راه پله های دادسرا سرازیر می شود.
 
ملک حسینی عنوان کرد: در حیطه اختیارات مان نهایت تلاش مان را کرده ایم، والله کوتاهی نکرده ایم، اکنون سوال این است آیا در کهگیلویه و بویراحمد برخورد نشده است، علت اینکه با وجود این برخوردها هنوز شاهد مشکلاتی هستیم ببینیم علت چیست.
,
وی بیان کرد: درگیری هجرت سه در مرکز شهر رخ داد ، عملیات روانی ایجاد شد،شدیدترین برخوردها انجام شده است اما وقتی هنوز ما در خانه هایمان سلاح داریم وقتی هنوز نگاه آن فرد مجرم عوض نشده است چه باید کرد، قوم لر نوع دوست ترین و دلسوز ترین افراد هستند اما یک سری مهارت های کوچک باعث ایجاد چنین مشکلاتی می شود.
,
 
,
نبود زیرساخت در حاشیه شهر به راه پله های دادسرا سرازیر می شود
, نبود زیرساخت در حاشیه شهر به راه پله های دادسرا سرازیر می شود,
 
,
وی بیان کرد: در حوزه زیرساختی گفت: دادستانی کجای این ماجراست،  ساخت و سازها باید اصلاح شود، در جلسات مختلف گفتیم طرح تفصیلی یاسوج سریع باید به سرانجام برسد ما آسیب آن را داریم می بینیم ،می بینیم یک بافت در حاشیه شهر شکل گرفته است و هیچ زیرساختی وجود ندارد و تمام بدبختی ها به راه پله های دادسرا سرازیر می شود.
,
 
,
ملک حسینی عنوان کرد: در حیطه اختیارات مان نهایت تلاش مان را کرده ایم، والله کوتاهی نکرده ایم، اکنون سوال این است آیا در کهگیلویه و بویراحمد برخورد نشده است، علت اینکه با وجود این برخوردها هنوز شاهد مشکلاتی هستیم ببینیم علت چیست.
,

 

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه