اخبار داغ

مدرس حوزه و دانشگاه:

حضرت ام‌البنین(س) نمونه بارز یک مادر شهید/ ولایتمداری از فضائل اخلاقی آن حضرت است

حضرت ام‌البنین(س) نمونه بارز یک مادر شهید/ ولایتمداری از فضائل اخلاقی آن حضرت است
ریاضی تهرانی گفت: حضرت فاطمه ام البنین(س)، بدون هیچ شکایت و گلایه‌ای از شهادت فرزندان برومند خود از جمله حضرت عباس(ع)، به فدا شدن فرزندان خود در راه امام حسین(ع) افتخار می‌کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم ریاضی تهرانی استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز ضمن تسلیت رحلت حضرت ام البنین(س) «فاطمه ثانی» اظهار کرد: این بانوی بزرگوار از قبیله بنی کلاب؛است، قبیله ای که به صفت زیبای اخلاقی، شجاعت و شهامت بودند، حضرت ام‌البنین(س) مدت‌ها پیش از اینکه صاحب پسری شود، از سوی امام علی(ع) به این لقب نامیده شد تا اینکه بعدها خداوند به ایشان چهار پسر عنایت فرمود.
وی در ادامه با بیان اینکه تواضع و ادب این بانوی شجاع و عفیفه، در نوع خود مثال‌زدنی است، افزود: رعایت ادب حضرت ام‌البنین(س) در برابر فرزندان حضرت زهرا(س)؛ یکی از نمونه‌های مهم و قابل توجه در تاریخ اسلام است؛ به‌طوری که می‌توان ادب حضرت عباس(ع) را به ‌تأسی از مادر بزرگوار ایشان دانست.
این مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد: حضرت ام‌البنین(س)، الگویی بسیار خوب و ارزشمند برای همه بانوان، زنان و دختران هستند و می توان در زمینه‌های مختلف از جمله شوهرداری و تربیت فرزندان از ایشان الگو گرفت.
ریاضی تهرانی ادامه داد: با توجه به منابع تاریخی؛ این نام‌گذاری ریشه در ادب و احترام ایشان نسبت به حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزندان آن بانوی مکرم اسلام دارد.
وی با بیان اینکه ویژگی‌ها و فضائل شخصیتی حضرت ام‌البنین(س) در فرزندی همچون حضرت ابوالفضل العباس(ع) تبلور یافت که تمام عمر خود را در رکاب امام حسین(ع) و پسر فاطمه گذراند، گفت: حضرت ام‌البنین(س) افتخار کسب مقام همسر شهید و مادر چهار شهید را پیدا کرد و مادران شهدای کشورمان، با تاسی از اثرات تربیتی زندگی آن بانو توانستند فرزندان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کنند.
رئیس جمعیت بانوان فرهیخته در عرصه دین استان هرمزگان در پایان تاکید کرد: مادران با تأسی از حضرت ام‌البنین(س) و با تربیت صحیح فرزندان، افرادی با تقوا و تابع محض ولایت فقیه به جامعه تحویل دهند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه