اخبار داغ

برگزاری آیین گشایش سومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک

صالحی امیری: نیازمند نقد و بررسی گذشته و تعیین استراتژی های روزآمد هستیم/ سعیدی: آکادمی ملی المپیک باید به یک مرجعیت علمی و تخصصی در حوزه ورزش تبدیل شود

صالحی امیری: نیازمند نقد و بررسی گذشته و تعیین استراتژی های روزآمد هستیم/ سعیدی: آکادمی ملی المپیک باید به یک مرجعیت علمی و تخصصی در حوزه ورزش تبدیل شود
آیین گشایش سومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار و در مراسم افتتاحیه رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک صحبت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، سومین همایش آکادمی ملی المپیک در 6 نشست تخصصی با عناوین "مدیریت ورزشی در جنبش المپیک"، "بهینه‌سازی عملکرد ورزشکاران نخبه"، "ملاحظات پیشگیری از آسیب دیدگی ورزشکاران"، "ارزش ها در جنبش المپیک"، "بازبینی عملکرد قهرمانان در بازی های المپیک 2020 توکیو از نگاه روانشناسی" و "جنبش پارالمپیک، پزشکی و کلاسبندی در ورزشکاران پارالمپیکی" از صبح امروز آغاز و تا بعد از ظهر فردا ادامه خواهد داشت.   

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آیین گشایش سومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک با حضور رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و رئیس همایش، طاهره طاهریان، نصرالله سجادی، هادی ساعی، مدیران، اساتید دانشگاهی و دانشجویان، نمایندگان فدراسیون های ورزشی، مدیران کمیته ملی المپیک و دیگرعلاقمندان به نشست های علمی و ورزشی برگزار شد.

,

 

,

*صالحی امیری: نیازمند نقد و بررسی عملکرد گذشته و تعیین استراتژی های روزآمد هستیم

, *صالحی امیری: نیازمند نقد و بررسی عملکرد گذشته و تعیین استراتژی های روزآمد هستیم,

رئیس کمیته ملی المپیک در جریان برگزاری آیین گشایش سومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، در رابطه با ضرورت جهش این آکادمی توضیحاتی را به حاضرین ارائه کرد.

,

صالحی امیری که در ابتدای صحبت های خود هدف از حضور در آیین گشایش سومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک را حمایت از برگزاری این رویداد علمی عنوان داشت در سخنانی ضرورت جهش آکادمی ملی المپیک را در چند محور بر شمرد.

,

وی با بیان اینکه کمیته و آکادمی ملی المپیک و همچنین نهادهای علمی در ورزش، بیش از هر زمان دیگری نیازمند نقد و بررسی عملکرد گذشته و تعیین استراتژی های روزآمد هستند گفت: ما اگر نپذیریم که وارد فضای نقد شده ایم، مطمئناً دچار تأخر در برنامه ها و اهدافمان هستیم و این باعث خواهد شد تا دیگران به حرکت و رشد خود ادامه دهند و ما ایستا باشیم.

,

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه افزود: آکادمی متناسب با مأموریت خود باید در تحول اهداف، برنامه ها و ساختار خود کوشا باشد. محیط ورزش نیز مانند محیط فرهنگی و دانش، دائماً در حال تغییر است و این مجموعه که نام ملی را یدک می کشد باید در تمامی زمینه های ورزشی مرجعیت داشته باشد.

,

استفاده از ظرفیت های دانشگاهی به منظور دور نشدن از تحول دانش، بهره مندی از ظرفیت های بین المللی و نگرش استراتژیک در تحلیل پدیده ها از دیگر موضوعات و ضروریات مهمی بود که صالحی امیری برای پیشرفت هر چه بیشتر آکادمی ملی المپیک عنوان کرد.

,

صالحی امیری، انسجام و یکپارچگی در نظام فعالیت های علمی و پژوهشی و متصل شدن به دانشگاه را از ضروریات پیشرفت علم در ورزش عنوان کرد و ابراز داشت: باید نیاز دانشجویان، محققان، پژوهشگران و ورزشکاران در دسترس این عزیزان قرار بگیرد و این مهم محقق نمی شود مگر با احداث بانک جامع اطلاعاتی در تمامی حوزه های ورزشی.

,

 

,

*سعیدی: آکادمی ملی المپیک باید به یک مرجعیت علمی و تخصصی در حوزه ورزش قهرمانی کشور تبدیل شود

, *سعیدی: آکادمی ملی المپیک باید به یک مرجعیت علمی و تخصصی در حوزه ورزش قهرمانی کشور تبدیل شود,

کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و رئیس سومین همایش آکادمی ملی المپیک در ابتدای این مراسم و ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و خیرمقدم به حاضرین، از رضا قراخانلو و حمیدرضا آقاعلی نژاد به عنوان بنیان‌گذاران همایش علمی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک تشکر و قدردانی کرد.

,

وی گفت: بر اساس باز تعریف شورای سیاست گذاری و راهبردی آکادمی به ریاست صالحی امیری، مأموریت جدید آکادمی علاوه بر وظایفی که در اساسنامه کمیته ملی المپیک برای این مجموعه تعریف شده است، این است که آکادمی ملی المپیک باید به یک مرجعیت علمی و تخصصی در حوزه ورزش قهرمانی کشور تبدیل شود.

,

سعیدی افزود: آکادمی باید به یک مرجع ارائه خدمات تخصصی و مشاوره علمی به جامعه هدف که در بر گیرنده فدراسیون های ورزشی است تبدیل شود و برگزاری همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در راستای همین اهداف می باشد.

,

در ادامه حمیدرضا آقاعلی نژاد دبیر این همایش توضیحات مختصری را در خصوص دلایل، اهداف و چگونگی شکل گیری همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک خطاب به حاضرین ارائه داد.

,

وی ضمن اشاره به تغییراتی که در بهبود رکوردهای ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی در حال شکل گیری است اظهار داشت: توسعه ورزش بدون بهره گیری از آخرین یافته های علمی امکان پذیر نیست. در همین راستا از سه سال پیش و با حمایت دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و دکتر قراخانلو، برگزاری این همایش علمی بنیان نهاده شد.

,

آقاعلی نژاد ضمن اشاره به عناوین نشست های شش گانه این همایش افزود: در این نشست ها که کاملاً جنبه کاربردی دارند شرکت کنندگان به دو صورت حضوری و غیر حضوری حضور خواهند داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه