اخبار داغ

چه کسی پاسخگوست؟

۴۰ سال زندگی با طعم نفت در میانکوه/ آب منطقه "سرخون" دچار آلودگی شده است

۴۰ سال زندگی با طعم نفت در میانکوه/ آب منطقه "سرخون" دچار آلودگی شده است
بخشدار میانکوه شهرستان اردل گفت:مردم منطقه میانکوه حدود 40 سال است که از آلودگی نفتی رنج می برند و تا کنون مسئولین شرکت نفت برای رفع این مشکل اقدامی انجام ندادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ آلودگی نفتی در منطقه سرخون از دهه شصت تاکنون زندگی و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده و هر از چند گاهی با وقوع حوادثی از جمله رانش زمین، زلزله، ترکیدگی لوله‌های نفت فرسوده این آلودگی تشدید و زندگی مردم نیز به دنبال آن مختل می‌شود، بوی نفت جزء جدایی‌ناپذیر زندگی مردمان منطقه سرخون شده و با وجود گذشت چند دهه از ایجاد این آلودگی نفتی چاره‌ای برای حل دائمی مشکل اندیشیده نشده است.
امامداد شهبازی بخشدار میانکوه شهرستان اردل در  گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز با بیان این خبر گفت:حدود 40 سال است که مردم این منطقه با مشکلات ناشی از نشت و شکستگی لوله نفت دست و پنجه نرم می‌کنند.
شهبازی افزود: آب شرب مردم مشکل پیدا کرده است تنها منبع آب رودخانه سرخون بود که در حال حاضر قابل شرب نیست، 4 ایستگاه پمپاژ ایجاد کردیم تا مردم از این ایستگاه‌ها استفاده کنند، اما با شروع بارندگی‌ها آلودگی خاک وارد این آب می‌شود.
وی اضافه کرد: 20  درصد جمعیت سرخون به دلیل مشکلات ناشی از شکستگی خط لوله نفت از منطقه مهاجرت کردند و کسانی هم که مانده اند از سر مجبوری است.
شهبازی ادامه داد: در چند سال اخیر به دلیل آلودگی آب در این منطقه آمار سقط جنین و تلف شدن احشام افزایش چشمگیری داشته است که اگر مسئولان امر فکری به حال این منطقه نکنند خطرات بیشتری مردم را تهدید خواهد کرد.
بخشدار میانکوه شهرستان اردل  با بیان اینکه مسئولین شرکت نفت فقط وعده می دهند و تا کنون هیچ اقدامی برای رفع این مشکل اساسی در این منطقه انجام دادند بیان کرد:انتقال و جابجایی خط لوله و یا ایمن‌سازی آن با وجود مهندسان خبره در کشور و حتی در استان خودمان کار چندان سخت و زمان‌بری نیست تنها پیگیری و همت لازم مسئولان استان را می‌طلبد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه