اخبار داغ

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی خبر داد؛

انهدام شبکه جعل آرای قضایی در آذربایجان غربی/ سه نفر دستگیر شدند

انهدام شبکه جعل آرای قضایی در آذربایجان غربی/ سه نفر دستگیر شدند
عبتاتی گفت: شبکه جعل آرای قضایی با سه متهم که اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از مراجعان قضایی کرده بودند در این استان شناسایی و منهدم شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر عتباتی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: افرادی با ارائه آرای جعلی از شعب تجدیدنظر و دیوان عالی کشور به محاکم دادگستری استان مراجعه کردند و با اطلاع از جعلی بودن آرای آنها، رسیدگی به موضوع در دستور کار حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی ادامه داد: پس از بررسی‌ کارشناسی و رصد اطلاعاتی موسسات داوری و دریافت مستندات مشخص شد که این افراد جهت پیگیری امور خود به موسسه داوری مراجعه کرده بودند.

,

وی بیان کرد: در این اقدام خانمی به نام “س- ج” با همراهی متهم دیگر  به نام “س – آ” خود را وکیل معرفی کرده و با اخذ وکالت کاری و ارائه تعهدنامه پیگیری امور حقوقی و اعمال مقررات ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری  ۱۰ میلیارد ریال وجه نقد از مراجعان اخذ کرده بودند.

,

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: مراجعان با گذشت چند ماه به منظور پیگیری نتیجه اعاده دادرسی خود به دفتر موسسه مراجعه می‌کنند که متهم “س – آ” دادنامه‌های جعلی را از سیستم رایانه خود که مربوط به یکی از شعب دیوان عالی کشور بود، استخراج و به آنها تحویل می‌دهد.

,

عتباتی بیان کرد: با توجه به حساسیت امر، موضوع در اولویت کاری حفاظت و اطلاعات دادگستری آذربایجان غربی قرار گرفت و با هماهنگی و دستور دادستانی این افراد به اتهام جعل و استفاده از سند مجعول آرای قضایی و کلاهبرداری و امیدوار کردن مردم به امور واهی و اخذ مبالغ از مراجعان دستگیر و اقلام دفتر آنها توقیف می‌شود.

,

وی ادامه داد: در بازرسی از دفتر و رایانه‌های محکومان، تعداد زیادی پرونده کشف و مشخص شد این افراد با همکاری متهم سوم با هویت “ح- ح” با جلب اعتماد مردم، اقدام به کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد مردم کردند.

,

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۲۵ نفر شهروند از اعمال آنها ضرر کرده‌اند و شکایت آنها در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه مطرح است.

,

وی در پایان از مردم خواست که فریب افراد و موسساتی را که ادعای نفوذ و اخذ آرای قضایی می‌کنند را نخورند، چرا که دستگاه قضایی غیر قابل نفوذ بوده و افرادی که مدعی نفوذ در این دستگاه هستند، تنها قصد کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد و نا آگاهی حقوقی مردم را دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه