اخبار داغ

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی:

تنش‌ اجتماعی مکان‌یابی دفن‌گاه جدید زباله مرکز استان خراسان شمالی را با مشکل روبرو کرده است

تنش‌ اجتماعی مکان‌یابی دفن‌گاه جدید زباله مرکز استان خراسان شمالی را با مشکل روبرو کرده است
علیرضا باقچقی با بیان اینکه مکان یابی برای ایجاد دفن گاه جدید زباله مرکز استان به علت وجود تنش اجتماعی همچنان بلاتکلیف است، گفت: ابتدا باید اعتماد عمومی در استان جلب شود، سپس مکان یابی را در دستور کار قرار دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، علیرضا باغچقی، مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی در جمع خبرنگاران درباره جانمایی زمین برای ایجاد دفن گاه زباله و راه اندازی کارخانه کمپوست مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: تا به کنون چند بار مکان یابی برای جمع آوری زباله شهر بجنورد انجام شده، با این وجود، به علت مدیریت ضعیف پسماند مرکز استان در گذشته، به تنش اجتماعی منجر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, ،,

باغچقی در ادامه با تصریح بر این مطلب که اعتماد عمومی از مدیریت پسماند استان از بین رفته، افزود: این مسئله، مکان یابی برای جمع آوری زباله ها را با سختی مواجه کرده و تنش اجتماعی را به همراه داشته است.

,

وی تاکید کرد: ابتدا باید اعتماد عمومی در استان جلب شود، سپس مکان یابی را در دستور کار قرار دهیم.

,

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی درباره تفکیک زباله ها در استان نیز اظهار کرد: ابتدا، شهرداری ها باید موضوع تفکیک زباله از مبدا را به شهروندان آموزش دهند که در این زمینه اقداماتی نیز انجام شده است، با این وجود راضی کننده نیست.

,

وی توصیه کرد: شهرداری ها بجای جمع آوری هر روزه زباله های شهری از سطح معابر، یک روز در میان زباله های خشک و تر را جمع آوری کنند.

,

باغچقی خاطر نشان کرد: البته استارت آپ ها برای ارائه طرح به منظور بهره برداری بهتر از زباله ها دعوت شده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه