اخبار داغ

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

ورود به پیک ششم کرونا بستگی به واکسیناسیون دوز سوم دارد/ ۶۲ درصد یزدی‌ها به ماسک اعتقادی ندارند

ورود به پیک ششم کرونا بستگی به واکسیناسیون دوز سوم دارد/ ۶۲ درصد یزدی‌ها به ماسک اعتقادی ندارند
سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه ۶۲ درصد یزدی‌ها به ماسک اعتقادی ندارند، گفت: ورود به پیک ششم کرونا بستگی به واکسیناسیون دوز سوم دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم سلمانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در پاسخ به این سوال که آیا با شرایط کنونی کرونا در کشور و استان یزد به پیک ششم کرونا وارد خواهیم شد یا خیر، گفت: در حال حاضر خیلی نگران سویه جدید کرونا (امیکرون) نیستیم چون به‌نوعی از سویه‌های دیگر خفیف‌تر است و در اغلب افراد مبتلا شده به این ویروس، بالای سیستم تنفسی را درگیر می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد اضافه کرد: در خصوص موج جدید بیماری، اگر نسبت به ترغیب مردم برای انجام واکسیناسیون دوز ششم خوب عمل نکنیم ممکن است تا یک ماه آینده شاهد افزایش مبتلایان و بستری‌ها باشیم.

,

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اوایل مهر و آبان ماه اکثر مردم اقدام به دریافت دوزهای اول و دوم واکسن کردند و پس از گذشت سه تا چهار ماه کم کم آنتی‌بادی بدن در مقابل این ویروس کاهش پیدا می‌کند، امکان دارد که در بهمن‌ماه شاهد افزایش موارد باشیم.

,

سلمانی اظهار داشت: این احتمال نیز وجود دارد که اگر مردم نسبت به تزریق دوز سوم واکسن اقدام کنند و استقبال خوبی از آن صورت گیرد، موج خفیف‌تری را شاهد باشیم ولی اگر استقبالی از سوی مردم صورت نگیرد احتمال اینکه موج شدیدتری باشد وجود دارد.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با اشاره به اینکه متأسفانه رعایت پروتکل توسط مردم به‌مانند سابق نیست، گفت: با توجه به اینکه میزان سرایت در امیکرون بالاتر است، چون تعداد ابتلا سریع افزایش می‌یابد، بستری‌های کرونایی نیز به افزایش خواهد یافت.

,

وی به میزان استفاده از ماسک در بین مردم یزد اشاره کرد و اظهار داشت: حدود استفاده از ماسک در بین شهروندان یزدی 38 درصد است که نیازمند توجه جدی‌تر به این مسئله هستیم.

,

انتهای پیام/خ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه