اخبار داغ

عشایر پیشگامان تولید؛

وجود ۲۴۳ تعاونی عشایری زمینه‌ساز رونق اقتصادی کشور/ سهم کم اما مؤثر عشایر در اقتصاد مقاومتی

وجود ۲۴۳ تعاونی عشایری زمینه‌ساز رونق اقتصادی کشور/ سهم کم اما مؤثر عشایر در اقتصاد مقاومتی
فعالیت تعاونی در هر بخش، زمینه توسعه فعالیت اقتصادی را فراهم می کند و در همین راستا عشایر نیز از این عرصه دور نبوده و ۲۳۴ شرکت تعاونی را در کشور راه اندازی کرده‌‌اند. با شروع فعالیت‌های دوبت سیزدهم توجه به عشایر در کانون توجه دولت قرار دارد که نویدبخش آینده بهتر برای این قشر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، فعالیت تعاونی های عشایری در سطح کشور زمینه ای را برای توسعه فعالیت های اقتصادی این قشر فراهم کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

تعاونی‌ها و ارکان آن ظرفیتی فوق‌العاده برای افزایش بهره‌وری در مناطق عشایری هستند و این تعاونی‌ها ظرفیتی فوق‌العاده برای ایجاد تحول در مناطق عشایری دارند.

,

باید به این مساله نیز توجه کرد که روستاییان و عشایر از بازیگران اصلی عرصه اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار هستند و باید خود را در همه امور کشور سهیم و شریک بدانند.

,

در این سال ها که موضوع تولید به عنوان مهمترین موضوع مدنظر مقام معظم رهبری و مسوولان استانی است، تولیدات عشایر به عنوان یکی از اقشار مولد کشور می تواند سهمی مهم در رسیدن به اهداف حوزه تولید داشته باشد و در این بین از نقش تعاونی ها نیز نباید غافل بود.

,

۲۴۳ شرکت تعاونی عشایری در کشور فعال شده است

, ۲۴۳ شرکت تعاونی عشایری در کشور فعال شده است, ۲۴۳ شرکت تعاونی عشایری در کشور فعال شده است,

مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر ایران در سفری که به آذربایجان غربی داشته در رابطه به اهمیت فعالیت تعاونی های عشایری کفت: ۲۴۳ شرکت تعاونی عشایری در کشور فعال است و این امر زمینه کمک رسانی و توزیع امکانات را دربین عشایر تسهیل کرده است.

,

رضا بیات ادامه داد: برای حمایت از عشایر و تعاونی های عشایری طی چند سال گذشته تاکنون برای این بخش و تعاونی های فعال در این زمینه چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

,

به گفته وی این تسهیلات پرداخت شده از ۲ محل ماده ۱۰ و ۱۲ و بند ب ماده ۵۲ برای پرواربندی و زنجیره تولید گوشت قرمز بود.

,

وی ادامه داد: همچنین در راستای توسعه فعالیت های تعاونی های عشایری در سطح کشور یک اتحادیه مرکزی، ۲۱ اتحادیه استانی و ۲۲۱ تشکل شهرستانی در رابطه با عشایر در کشور فعال شده‌اند و در کل شهرستان‌های عشایرنشین کشور در حال ارایه خدمات هستند.

,

به گفته وی یکی از مزایای تشکل‌های عشایری این است که سهامداران آن تمام جامعه عشایری کشور هستند و این تشکل‌ها وظیفه تامین نهاده‌ها و خدمات رسانی به عشایر را بر عهده دارند.

,

توزیع ۵۰۰ هزار تُن نهاده دامی توسط شرکت های عشایری

, توزیع ۵۰۰ هزار تُن نهاده دامی توسط شرکت های عشایری, توزیع ۵۰۰ هزار تُن نهاده دامی توسط شرکت های عشایری,

مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر ایران بیان کرد: طی امسال با توجه به شرایط خشکسالی شدیدی که بوجود آمد و حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی و دولت در خصوص تامین نهاده‌ها، سازمان امور عشایری توانست ۵۰۰ هزار تن نهاده را به عشایر کشور اختصاص دهد.

,

بیات تاکید کرد که این میزان نهاده توسط تعاونی های عشایری بین شهرستان‌ها و تشکل‌ها توزیع شد.

,

۱۱ تعاونی عشایری در آذربایجان غربی فعال است

, ۱۱ تعاونی عشایری در آذربایجان غربی فعال است, ۱۱ تعاونی عشایری در آذربایجان غربی فعال است,

اما آذربایجان غربی نیز از نعمت تعاونی عشایری بی بهره نبوده و توانسته با فعال کردن ۱۱ تعاونی و یک اتحادیه در این بخش فعالیت کند.

,

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی در این رابطه با بیان اینکه ۱۰ تعاونی عشایری و یک اتحادیه در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است، گفت: یک تعاونی نیز در دست بررسی و راه‌اندازی است تا تعداد تعاونی‌های عشایری این استان به ۱۲ مورد افزایش یابد.

,

علی ناجی افزود: حدود ۲۱ هزار خانوار از خدمات این تعاونی‌ها بهره‌مند هستند.

,

وی ادامه داد: این اتحادیه‌ها در بخش‌های دامپروری، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، تولید گیاهان دارویی، تولید صنایع دستی، فرآورده‌های دامی و تولیدات مختص عشایر فعالیت می‌کند.

,

۲۰ هزار تُن نهاده دامی بین عشایر آذربایجان غربی توزیع شد

, ۲۰ هزار تُن نهاده دامی بین عشایر آذربایجان غربی توزیع شد, ۲۰ هزار تُن نهاده دامی بین عشایر آذربایجان غربی توزیع شد,

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی  با اشاره به اینکه طی سال جاری ۲۰ هزار تن انواع نهاده‌ دامی اعم از جو، ذرت، سبوس و کنسانتره دامی بین عشایر استان توزیع شده است، بیان کرد: این نهاده‌ها به نرخ ارز دولتی تامین و در بین جمعیت عشایری استان توزیع شده است.

,

ناجی اظهار داشت: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم نیز از این قشر صورت می‌گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه