اخبار داغ

وزیر نفت:

هیچ‌کدام از استان‌های کشور قطعی گاز ندارند/ مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند

هیچ‌کدام از استان‌های کشور قطعی گاز ندارند/ مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند
وزیر نفت با دعوت مردم به مصرف بهینه گاز اعلام کرد: با تلاش همکاران در هیچ‌کدام از استان‌های کشور با قطعی گاز یا مشکل در تأمین سوخت صنایع روبه‌رو نیستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد اوجی امروز پس از بازدید از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: امروز در بازدیدی سرزده از این مرکز در جریان روند تولید گاز در کشور قرار گرفتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی مقدار تزریق گاز شیرین به خطوط سراسری کشور را روزانه ۸۴۰ تا ۸۵۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: بر اساس گزارشی که امروز ارائه شد روزانه بیش از ۵۸۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی، صنایع غیرعمده و حمل‌ونقل مصرف شده و بیش از ۱۲۵ میلیون مترمکعب گاز در اختیار نیروگاه‌ها قرار گرفته است.
,
 
,
وزیر نفت تصریح کرد: حجم گاز تحویلی به نیروگاه‌ها امسال نسبت به پارسال روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته که افزون بر کاهش مصرف سوخت مایع به محیط زیست هم کمک کرده است.
,
 
,
اوجی با بیان اینکه با تلاش همکاران در هیچ‌کدام از استان‌های کشور با قطعی گاز یا مشکل در تأمین سوخت صنایع روبه‌رو نبودیم، تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم همان‌گونه که تاکنون کمک کردند در ادامه مسیر هم خادمان خود در شرکت ملی گاز ایران را یاری کنند.  
,
 
,
وی به کاهش شدید دمای هوا در  ۲۱ استان اشاره و با تأکید بر اینکه شبکه گاز کشور هم اکنون پایدار است، یادآوری کرد: پارسال در دی‌ماه نیروگاه‌ها به‌دلیل تأمین نشدن سوخت با خاموشی روبه‌رو شدند، اما امسال چنین اتفاقی رخ نداده است.
,
 
,
برداشت ۲۵ میلیون مترمکعب گاز  از ذخایر شوریجه  و سراجه
, برداشت ۲۵ میلیون مترمکعب گاز  از ذخایر شوریجه  و سراجه,
 
,
وزیر نفت مقدار برداشت از ذخایر شوریجه و سراجه را بیش از  ۲۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: همچنین سوآپ گاز در حال انجام است، هم‌اکنون روزانه ۴.۵ میلیون مترمکعب گاز از شمال شرق کشور از ترکمنستان دریافت می‌کنیم و با خط لوله شمال غرب کشور به آذربایجان تحویل می‌دهیم.
,
 
,
اوجی با بیان اینکه مردم نقش اساسی در مصرف بهینه گاز دارند و هر چقدر کمتر مصرف کنند، گاز بیشتری در اختیار صنایع و پتروشیمی‌ها برای تبدیل به ارزش افزوده قرار می‌گیرد و به رشد اقتصادی کمک می‌کند، تصریح کرد: البته مردم تاکنون نهایت همکاری را داشتند، اما جا دارد بیشتر همکاری کنند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه مصرف گاز در بخش‌های خانگی، نیروگاهی و صنایع ۱۰ تا ۱۲ درصد رشد داشته و متأسفانه به‌دلیل سرمایه‌گذاری نکردن، مقدار تولید گاز همانند پارسال است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی شرکت ملی نفت ایران توسعه میدان پارس شمالی، تکمیل میدان پارس جنوبی از جمله فاز ۱۱ و میدان گازی کیش در برنامه است و ان‌شاء‌الله ظرف دو سال آینده مقدار تولید گاز افزایش می‌یابد.
,
 
,
وزیر نفت نخستین بار هفتم آبان‌ماه  از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران بازدید کرد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه