اخبار داغ

جولان مدیران دولت روحانی بر صنایع مادر کهگیلویه و بویراحمد

جولان مدیران دولت روحانی بر صنایع مادر کهگیلویه و بویراحمد
نبض های اقتصادی استان همچنان در تصرف مدیران دولت روحانی است، مدیرانی که در کارنامه عملکرد هشت ساله خود هیچ گونه عایدی برای این استان نداشته است و قطعا همان بانیان وضع موجود هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از چهارفصل استان کهگیلویه و بویراحمد خوشبختانه یا متاسفانه کارخانه های زیادی ندارد؛ " متاسفانه " از این جهت که فرصت اشتغال برای تحصیلکردگان و نخبگان و حتی سایر جوانان وجود ندارد و " خوشبخاته " از این جهت که همان کارخانه هایی که در این استان هستند همواره حواشی زیادی را در کنار خود دیده اند که نمونه بارز آن را می توان در نماد صنعت استان یعنی کارخانه قند یاسوج جستجو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهارفصل, استان کهگیلویه و بویراحمد خوشبختانه یا متاسفانه کارخانه های زیادی ندارد؛ " متاسفانه " از این جهت که فرصت اشتغال برای تحصیلکردگان و نخبگان و حتی سایر جوانان وجود ندارد و " خوشبخاته " از این جهت که همان کارخانه هایی که در این استان هستند همواره حواشی زیادی را در کنار خود دیده اند که نمونه بارز آن را می توان در نماد صنعت استان یعنی کارخانه قند یاسوج جستجو کرد.,

یکی دیگر کارخانه هایی که در شهر یاسوج وجود دارد، کارخانه سیمان است که به نظر می رسد برخی نکات و شنیده هایی از پشت پرده ها در خصوص این کارخانه نیز وجود دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

,
, ,

شرکت سیمان یاسوج در تاریخ 17بهمن سال 1371 تحت نام شرکت سیمان کهگیلویه تأسیس و به شماره 9519دراداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید .این شرکت جهت احداث کارخانه تولید سیمان در سال 1375 نسبت به انتخاب مشاور و ماشین آلات اقدام نمود و در نهایت خط تولید سیمان خاکستری به ظرفیت 700 تن کلینکر در روز از کشور چین خریداری و از سال 1379 به ترتیب وارد ایران گردید که پس از نصب در تاریخ 27 اردیبهشت 1383 راه اندازی گردید.نام شرکت طی مصوبه مجمع عمومی مورخ 28  آذر 1384 از سیمان کهگیلویه به سیمان یاسوج تغییر یافت.

, یاسوج,

این کارخانه از شرکت های اقماری وابسته به هلدینگ بانک صادرات کشور است.

, بانک صادرات,

یکی از موضوعات و ابهاماتی که پیرامون کارخانه سیمان یاسوج مطرح می شود ابهام در بکارگیری نیروهاست که برخی شهروندان در تماس با این پایگاه خبری اذعان داشته اند، به گونه ای که تاکنون مشاهده نشده است اطلاعیه عمومی و فراخوانی در خصوص جذب نیرو در این کارخانه منتشر شود و همین مساله می تواند نگاه ها را در خصوص نوع جذب نیرو در این کارخانه به این سمت بکشاند.

,

, ,

از طرف دیگر موضوع نگران کننده ای که در ادامه می توان به آن اشاره کرد گلایه هایی است که برخی شهروندان در خصوص انتصاب های فامیلی و بکارگیری نیرو به صورت فامیلی در این کارخانه دارند؛ موضوعی که می تواند نشأت گرفته از حضور برخی افراد خاص در رأس این هرم و هلدینگ های بزرگ کشور داشته باشد؛ همچنین شنیده شده است معاون این کارخانه فرزند رییس این هلدینگ بزرگ در کشور است.

,

از گوشه و کنار شنیده می شود برخی نیروهای کارخانه سیمان یاسوج در آستانه بازنشستگی هستند که قطعا این اتفاق منجر به نیازمندی برای جذب نیروی جدید خواهد بود اگر دوباره همان چرخه معیوب تکرار نشود.

,

, ,

در پایان ذکر یک نکته خالی از لطف نیست که نبض های اقتصادی استان همچنان در تصرف مدیران دولت روحانی است، مدیرانی که در کارنامه عملکرد هشت ساله خود هیچ گونه عایدی برای این استان نداشته است و قطعا همان بانیان وضع موجود هستند و برخی از ان ها صرفا به صورت شناسنامه ای " کهگیلویه و بویراحمدی " بودند و عملا جهش خاصی در خصوص صنایع استان اتفاق نیفتاد.

, روحانی,

کارخانجات سیمان و قند را می توان از بزرگترین صنایع استان و حتی مادر صنعت استان نامید اما وجود برخی مشکلاتی که به ان ها اشاره شد و همچنین انحصار مدیریت صنعت در کهگیلویه و بویراحمد و این کارخانجات، یکی از آن ها را به نابودی کشانده است.

,

گفته میشود مدیرعامل فعلی کارخانه قرابت فامیلی نزدیکی با نماینده اسبق اصلاح طلب بویراحمد دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه