اخبار داغ

مدیرکل دفتر شوراهای اسلامی شهر و روستا در وزارت کشور:

حدود ۴۰۰ وظیفه برای شهرداری‌ها احصاء شده است

حدود ۴۰۰ وظیفه برای شهرداری‌ها احصاء شده است
محمد رضا صمیمی گفت: در سطح کشور حدود ۴۰۰ وظیفه و فعالیت برای شهرداری‌ها احصاء شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، محمدرضا صمیمی امروز دوشنبه در مراسم معارفه شهردار کرمانشاه عصاره فعالیت شوراها را متبلور در مصوبات اعلام کرد و اظهار داشت: در سطح کشور ۱۴۰۱ شهر داریم که شورا و شهردار آنها مشخص شده است و از این تعداد، ۵۴ شهر از جمله کرمانشاه بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.

مدیرکل دفتر شوراهای اسلامی شهر و روستا در وزارت کشور افزود: انتخاب نادر نوروزی به عنوان شهردار کرمانشاه به استناد مصوبه شورا بوده است و همانطور که در قانون آمده اعضای هیات تطبیق در شهرستان‌ها که متشکل از فرماندار، رئیس دادگستری و یک نفر نماینده شورا است به مصوبات شوراهای شهر و روستا رسیدگی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: متولی نظارت بر عملکرد این هیات ها در سطح کشور توسط دفتر تخصصی شوراها در وزارتخانه صورت می گیرد لذا انتظار داریم برای عدم بروز مسائل حقوقی، این هیات ها بیش از پیش فعال شوند.

صمیمی در ادامه توضیحاتی در خصوص قانون شوراها ارائه داد و بیان داشت: در سطح کشور حدود ۴۰۰ وظیفه و فعالیت برای شهرداری‌ها احصاء شده که در ماده ۸۰ قانون شوراها نیز در ۳۴ بند آمده است و این نشان از اهمیت دوسویه این موضوع دارد.

مدیرکل دفتر شوراهای اسلامی شهر و روستا در وزارت کشور اظهار داشت: اولین بند آن در ماده ۸۰ قانون انتخاب شهردار است که بلافاصله پس از رسمیت یافتن و شروع به کار شوراها است.

وی عنوان کرد: پیچیدگی و رسمیت کار در شهرداری ها مشخص است و یک شهردار می تواند ادعا کند کار امروز با فردا هیچ مشابهتی ندارد.

صمیمی افزود: تمرکز کار شهرداری ها پایین است و می توان گفت همه دستگاه‌ها با شهرداری مرتبط هستند.

این مسئول گفت: سه ویژگی پیچیدگی، تمرکز و رسمیت نشان از حساسیت کار شهرداری‌ها دارد که باید یک شهردار به این موارد اهتمام ویژه داشته باشد.

وی تصریح کرد: بدون تردید شهردار کرمانشاه شایستگی های فردی و راهبردی داشته است که منجر شد اعضای شورا او را به عنوان شهردار کلانشهر کرمانشاه انتخاب کنند.

صمیمی خاطرنشان کرد: البته در مدیریت شهری شایستگی فردی مهم نیست بلکه زمانی در کنار سایر شایستگی ها قرار بگیرد حائز اهمیت است و این یعنی برای رسیدن به اهداف از منابع و امکاناتی که در اختیار داریم به خوبی استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر شوراهای اسلامی شهر و روستا در وزارت کشور افزود: همچنین شایستگی راهبردی می‌تواند به شهروندان کمک کند تا به وضعیت مطلوب و آسایش و رفاه دست پیدا کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه